کد خبر: ۱۰۶۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 03 September 2022

به گزارش «تابناک البرز» معصومه افتخاری، مشاور خانواده مرکز بهداشت شماره ۲ کرج گفت: جابه جایی نقش ها، یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر موجب افزایش آمار طلاق در البرز شده است.

وی ادامه داد: این موضوع در حال تبدیل شدن به یک معضل است و اگر به درستی به آن پرداخته نشود، باعث بروز مشکلات فراوانی در جامعه می شود.

افتخاری افزود: نقش بانوان به عنوان ستون و قلب خانه در حاشیه افزایش مشارکت های اجتماعی، کاهش یافته است.
این کارشناس تصریح کرد: چارچوب بدنی زنان به گونه ای است که نباید همانند مردان باشد، زیرا در این صورت روحیه زنانگی خود را از دست می دهند.
وی با بیان اینکه زنان دیرتر از مردان به خانه بر می گردند، گفت: زنان باید به گونه ای کار خود را تنظیم کنند که در زمان حضور مرد، در خانه باشند.
افتخاری بیان کرد: مردان بسیاری به مرکز مشاوره مراجعه می کنند و می فرمایند:" ما در زندگی مشترک، مشکل مالی نداریم اما باز همسرم سرکار می رود و ساعات زیادی از روز را درگیر کار است."
وی افزود: آمارهای افزایش جابه جایی نقش ها در کشور بالا رفته است و اگر مدیریت نشود، در آینده خطرآفرین خواهد شد.
این مشاور با بیان اینکه زن باید محیط آرامش و آسایش را برای اهل خانه فراهم کند، گفت: اگر بانوان تمام ساعت خود را صرف فعالیت اجتماعی کنند دیگر برای اهل خانه، انرژی ای ندارند و خانه به جای محل آرامش، مکان خواب می شود.
افتخاری تاکید کرد: موضوع جابه جایی نقش ها بسیار جدی و مهم است و باید به صورت اصولی با آن پرداخته شود و احتیاج به فرهنگسازی دارد.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بانوان حفظ بنیان خانواده باید در زندگی مشترک اصل قرار گیرد و حضور در فعالیت های اجتماعی باید به گونه ای باشد که به نهاد خانه آسیب نرساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار