دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت:‌ باید کسانی که ادعای حقوق بشر را در دنیا دارند در مقابل حوادثی همچون فاجعه منا ساکت ننشسته و این امر را پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ 05 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، ناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست مشترک کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمیته قضایی و انتظامی دادگستری استان اردبیل، اظهار داشت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های سبزپوشان انتظامی که در برقراری امنیت در کشور و استان جانفشانی می‌کنند، شایسته قدردانی است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با تسلیت به خانواده‌های جان باختگان فاجعه منا، خواستار پیگیری اقدامات سهل‌انگارانه، بی‌تدبیری و بی‌تفاوتی محض رژیم آل‌سعود از سوی نهادهای مسئول و متولی شد و گفت: این حادثه بزرگ در قلب عالم اسلام نشان داد که عربستان صلاحیت و کفایت مدیریت حج را نداشته و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با انتقاد از مدعیان حقوق بشر بین‌الملل که چشم خود را بر چنین فجایعی بسته و همواره ایران را محکوم به نقض حقوق بشر می‌کنند، افزود: باید کسانی که ادعای حقوق بشر را در دنیا دارند در مقابل حوادثی همچون فاجعه منا ساکت ننشسته و این امر را پیگیری کنند.

عتباتی تصریح کرد: با توجه به اینکه قاچاق مواد مخدر درآمدهای کلانی را برای سوداگران مرگ به همراه دارد این امر سبب گرایش افراد به این عرصه می‌شود که باید برای مقابله با این امر راهکارهای عملیاتی و تخصصی از سوی کارشناسان و مسئولان در این حوزه ارائه شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه به بنیان مالی آنان را از راهکارهای اساسی در مقابله با مواد مخدر دانست و تأکید کرد: دستگاه قضایی برابر قانون اشد مجازات را برای این افراد در نظر می‌گیرد و در رابطه با متخلفان در این حوزه اغماض و گذشتی از سوی دستگاه قضایی انجام نمی‌شود تا این امر عبرتی برای سایر سوداگران باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار