نماینده مردم لاهیجان عنوان کرد؛
به گزارش تابناک گیلان،ورزش از بعد عملی و تماشایی بودن،به تولید مصرف کالاها و خدمات ورزشی می‌انجامد که این امر سهم به سزایی در رشد صنعت ورزش کشورها بازی می‌کند.وزارتخانه باید با استفاده از پتانسیل بخش غیردولتی عملکرد خود را نشان دهد که اگر رویکردمان در رابطه با اقتصاد ورزشی به گونه ای باشد که ...
کد خبر: ۱۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ 05 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،ورزش از بعد عملی و تماشایی بودن،به تولید مصرف کالاها و خدمات ورزشی می‌انجامد که این امر سهم به سزایی در رشد صنعت ورزش کشورها بازی می‌کند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: وزارتخانه باید با استفاده از پتانسیل بخش غیردولتی عملکرد خود را نشان دهد که اگر رویکردمان در رابطه با اقتصاد ورزشی به گونه ای باشد که تأمین نیاز پولی و مالی به صورت خودکفایی درون فدراسیونی و درون هیأتی تعریف شود کار مثبتی است.
ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اقتصاد در ورزش و ورزش در اقتصاد نکته مهمی است، گفت: ما نمی توانیم نقش اقتصاد در ورزش را انکار کنیم چرا که اکثر فدراسیون ها، اعزام ها، موفقیت ها و انگیزه ها تابع اقتصاد است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از طرفی نمی توانیم بگوییم اقتصاد در ورزش اثر ندارد چرا که اگر پول نباشد کار علمی  وساماندهی نمی توان کرد ضمن اینکه انگیزه بخشی معنا نداشته و حمایتی صورت نخواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش نیز در اقتصاد اثر دارد، یادآور شد: از جهت تولیدات از لوازمی مانند البسه و تجهیزات ورزشی تا انواع فعالیت های دیگر که تحت عنوان خدمات ورزشی است در اقتصاد تأثیر دارد که باید با چنین رویکردی بگوییم جزء ناموفق ترین ها در جهانیم چون رابطه حداقلی بین اقتصاد و ورزش برقرار کردیم.

ندیمی در ادامه با اشاره به این مطلب که ما نتوانسته ایم به بخش اعظمی از خواسته های طرفین جامه عمل بپوشانیم، اظهار کرد: از طرفی باید دید آیا وزارتخانه می تواند مستقیما در کارهای اقتصادی مداخله کند یا باید بسترسازی کند تا اقتصاد ورزشی شکل بگیرد.

اقتصاد ورزشی به گونه ای تعریف شود که خودکفایی درون فدراسیونی ایجاد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: در این رابطه دو بعد وجود دارد یک بعد استفاده از امکانات و ظرفیت هایی است که الان وجود دارد که نمی شود به غیر دولتی ها واگذار کرد چون آنها امکانات خود را دارند و این امکانات از مزایده سالن ها تا استفاده های تبلیغاتی را شامل می شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وزارتخانه باید سیاستگذار باشد نه کارفرما، عنوان کرد: وزارتخانه باید با استفاده از پتانسیل بخش غیردولتی عملکرد خود را نشان دهد که اگر رویکردمان در رابطه با اقتصاد ورزشی به گونه ای باشد که تأمین نیاز پولی و مالی به صورت خودکفایی درون فدراسیونی و درون هیأتی تعریف شود کار مثبتی است.

ندیمی در ادامه در پاسخ به این سؤال که تشکیل کمیته اقتصادی و بازاریابی که سابقا در فدراسیون فوتبال بوده و اکنون قرار است در وزارت ورزش تشکیل شود موازی کاری محسوب می شود یا خیر، گفت: اگر استفاده از منابع، امکانات و اعتبارات داخلی باشد کار درستی است، اما اگر مداخله در بخش خصوصی و تعاونی است کار غلطی است که با توجه به این رویکرد می شود گفت موازی کاری گاهی نادرست نیست مهم این است که در چه حوزه ای با چه امکاناتی صورت می گیرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تجربه ناموفق کمیته اقتصاد و بازاریابی در فدراسیون فوتبال به این معنا نیست که این کار را ترک کنیم، خاطرنشان کرد: باید دید آیا علت عدم موفقیت، مسئولان، شرایط،، امکانات و یا سیاست ها بوده اند و اگر واقعا علت عدم موفقیت آن مدیران بوده نباید این کمیته تشکیل شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار