کد خبر: ۱۰۷۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۶ 29 November 2022

علیرضا علیفر درباره‌ی مختصات‌ لازم برای گزارش صحیح دیدار حساس ایران ـ آمریکا، بیش از همه به پرهیز از اغراق در گزارش معتقد است.

علیرضا علیفر که بیشتر به عنوان گزارشگر فوتبال‌های خارجی شناخته می‌شود، این روزها هم در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان گزارشگر انتخاب شده از سوی صداوسیما حضور دارد.

این گزارشگر قدیمی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی مختصات دیدار ایران ـ آمریکا، در پاسخ به اینکه گزارش این دیدار از چه ویژگی‌هایی باید برخوردار باشد؟ اظهار می‌کند: ورزش پاک و بی‌آلایش است و آن را باید با مقوله‌های دیگر جدا کرد. ما در مسابقات ورزشی با آمریکا مشکلی نداریم و به لحاظ سیاسی هم‌عقیده نیستیم. به این لحاظ بازی امروز با دیگر رقابت های ایران فرقی ندارد و گزارشش هم نباید فرقی داشته باشد.

در گزارش نباید اغراق کرد

به عقیده علیفر در گزارش نباید اغراق کرد. وی در این زمینه می‌گوید: در هر زمینه گزارشگر انتخابی باید نرمال باشد. اگر اغراق کند، مردم باهوش‌اند، رسانه‌ها کارآمد هستند و همه چیز را می‌فهمند. من اگر گزارشگرِ بازی ایران ـ آمریکا بودم، خیلی عادی گزارش می‌کردم. 

او ادامه می‌دهد: مختصات خاصی برای بازی ایران و آمریکا پیشنهاد نمی‌کنم اما گزارشگر اگر حساسیت ایجاد کند، اشتباه است. ما دوست داریم تیممان ببرد اما نباید با احساسات مخاطبی که در حال تماشای بازی است، بازی کرد. گزارشگر باید نشان دهد ایرانی است، تعصب دارد که تیمش ببرد اما نیازی به اغراق نیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار