در این مقاله به بررسی مشخصات فیزیکی و مکانیکی میلگردهای بافق و ابرکوه پرداخته ایم تا هنگام خرید بهترین تصمیم را بگیرید؛ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ 27 February 2023

در این تصویر نمایی از میلگردهای انبار شده در بازار را مشاهده می کنید.

در صنعت ساختمان، میلگرد یک ماده ضروری است که برای تقویت سازه های بتنی استفاده می شود. بافق و ابرکوه دو برند محبوب میلگرد هستند که در پروژه های ساختمانی کاربرد فراوانی دارند. این برندها مشخصات منحصر به فرد خود را دارند که آنها را برای انواع پروژه های ساختمانی مناسب می کند.

در این مقاله به معرفی مشخصات میلگرد بافق و ابرکوه می پردازیم. ما تفاوت های آنها را از نظر اندازه، استحکام و ترکیب و همچنین کاربرد آنها در پروژه های مختلف ساختمانی بررسی خواهیم کرد. چه سازنده، مهندس یا معمار باشید، درک مشخصات این دو برند محبوب میلگرد می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه از کدام محصول برای نیازهای ساختمانی خاص خود استفاده کنید، بگیرید. در این مقاله همراه ما باشید.

مشخصات فنی میلگرد میلگرد بافق

میلگرد بافق یزد نوعی میلگرد تقویت کننده فولادی است که معمولاً در کاربردهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این برای رعایت مشخصات فنی خاصی ساخته شده است که استحکام و دوام آن را تضمین می کند. این مشخصات شامل: وزن، استاندادر تولید، سایز و... می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. همچنین برای مشاهده قیمت میلگرد بافق می توانید به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

مشخصات فنی میلگردهای بافق و ابرکوه

وزن میلگرد بافق

جدول اشتال یک دفترچه یادداشت کوچک است که به عنوان ابزاری توسط مهندسان و دانشجویان مهندسی استفاده می شود. این شامل اطلاعات بسیار دقیق و استانداردهایی است که برای کاهش خطاهای محاسباتی مهندسی تدوین شده است. وزن میلگرد 10 بافق یزد 7.4 و وزن جدول اشتال 7.5 می باشد. وزن میلگرد 12 بافق یزد 10.7 کیلوگرم و وزن جدول اشتال 14.6 کیلوگرم است. همینطور در سایزهای بزرگتر مانند میلگرد 22 بافق یزد وزن 35.8 کیلوگرم و وزن جدول اشتال 35.6 کیلوگرم می باشد.

استانداردهای میلگرد بافق یزد

اگر به دنبال استانداردهای میلگرد فولادی بافق یزد هستید، می توانیم به شما بگوییم که این محصول مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تولید شده است. گواهینامه های دریافتی عبارتنداز: CPR 0857، ISO9001، ISO14001، و ISO18001.

سایزها و گریدهای میلگرد بافق

اندازه میلگرد بافق یزد معمولاً از نظر قطر اندازه گیری می شود و اندازه های رایج آن از 8 میلی متر تا 32 میلی متر است. که قیمت میلگرد 14 آن بیشترین سرچ را دارد. شکل میلگرد معمولاً گرد یا تغییر شکل می‌یابد که میلگرد پیوند بهتری بین میلگرد و بتن ایجاد می‌کند. طول میلگرد بسته به کاربرد می تواند متفاوت باشد، اما معمولاً در طول های 6 متری عرضه می شود.

خواص مکانیکی میلگرد بافق یزد با مجموعه ای از استانداردها مشخص می شود که حداقل استحکام تسلیم، استحکام کششی و ازدیاد طول میلگرد باید از خود نشان دهد. برای مثال، یک مشخصات معمولی ممکن است به حداقل استحکام تسلیم 500 مگاپاسکال، حداقل استحکام کششی 550 مگاپاسکال و حداقل کشیدگی 16 درصد نیاز داشته باشد. این ویژگی ها تضمین می کند که میلگرد به اندازه کافی قوی است تا در برابر تنش ها و کرنش های کار ساختمانی مقاومت کند و می تواند بدون ترک خوردگی یا شکستگی خم شود و شکل بگیرد.

خواص مکانیکی میلگرد بافق

خواص مکانیکی میلگرد بافق یزد با مجموعه ای از استانداردها مشخص می شود که حداقل استحکام تسلیم، استحکام کششی و ازدیاد طول میلگرد باید از خود نشان دهد. برای مثال، یک مشخصات معمولی ممکن است به حداقل استحکام تسلیم 500 مگاپاسکال، حداقل استحکام کششی 550 مگاپاسکال و حداقل کشیدگی 12 درصد نیاز داشته باشد. این ویژگی ها تضمین می کند که میلگرد به اندازه کافی قوی است تا در برابر تنش ها و کرنش های کار ساختمانی مقاومت کند و می تواند بدون ترک خوردگی یا شکستگی خم شود و شکل بگیرد. این عوامل بر قیمت میلگرد بافق تاثیر می گذارد.

مشخصات فنی میلگرد ابرکوه

میلگرد ابرکوه نوعی میلگرد فولادی تقویت کننده است که کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان دارد. این یک میله فولادی با استحکام بالا است که با فرآیند نورد گرم ساخته می شود و دارای سطح آجدار برای اتصال بهتر با بتن است. در بندهای زیر مشخصات فنی میلگرد ابرکوه ارائه خواهد شد.

سایز و قطر میلگرد ابرکوه

در حال حاضر کارخانه فولاد سرمد ابرکوه تنها میلگرد تغییر شکل یافته با گرید A3 در سایزهای 12 تا 32 میلی متر تولید می کند. قیمت میلگرد 16 ابرکوه بیشترین سرچ را از طرف مخاطبین دارد.

میلگرد ابرکوه در قطرهای مختلف از 3/8 اینچ تا  13.8 اینچ موجود می باشد. قطر میلگرد مهم است زیرا تعیین کننده میزان وزنی است که میلگرد می تواند تحمل کند. یک میلگرد با قطر بزرگتر می تواند وزن بیشتری نسبت به میلگرد با قطر کمتر داشته باشد.

برای مشاهده کامل این مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

https://ahanonline.com/210630/مشخصات-فنی-میلگرد-بافق-ابرکوه/

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار