روابط عمومی شرکت آبفای استان البرز درباره رنگ عجیب و کدر شدن آب شرب در برخی مناطق کرج اطلاعیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 05 March 2023

ماجرای رنگ عجیب و کدورت آب در کرج چیست؟

به گزارش «تابناک البرز» آبفای استان البرز کدورت آب شرب در برخی مناطق کرج را ناشی از افزایش سرعت ذوب شدن برف‌ها و بارندگی‌های لحظه‌ای و ورود گل و لای به مخزن سدهای استان اعلام کرد.

با توجه به مشاهده کدورت در بخش‌هایی از شبکه توزیع آب شرب طی روزهای اخیر، روابط عمومی شرکت آبفای استان البرز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«به دنبال افزایش دما طی روزهای اخیر و در پی آن سرعت قابل توجه ذوب شدن برف‌ها و همچنین بارندگی‌های لحظه‌ای در بالادست، موجب ورود حجم قابل توجه روان‌آب‌ها به صورت گل و لای در مخزن سدهای استان شده است.

با توجه به اینکه طی ماه‌های اخیر حجم آب مخزن سدها کاهش محسوس داشته، بنابراین این روان آب‌ها موجب برهم خورن تعادل فیزیکی آب موجود در سد و در پی آن گل آلود شدن آب مخزن سد شده است که این موضوع موجب شد به دلایل فنی بخشی از تصفیه خانه آب کرج از مدار بهره برداری خارج و یا فرآیند تصفیه  با کندی صورت پذیرد.

 شایان ذکر است بلافاصله با اقدامات فنی و به کارگیری روش‌های جایگزین و تغییر در فرآیند تصفیه آب با استفاده از روش‌های نوین و دانش بنیان، نسبت به گندزدایی و استاندارد سازی آب برای استفاده شرب اقدام شده است.

هم اکنون آب به لحاظ فیزیکی و شیمیایی به صورت استاندارد و پایدار در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد و در چند نقطه و بیشتر انتهای شبکه شاهد کدورت لکه‌ای به دلایل فنی هستیم که تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت برای بهبود شرایط فعلی و رفع کامل کدورت در اندک نقاط کور و انتهای شبکه‌های فرعی در دست اقدام است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار