رییس پلیس فتا البرز از فعالیت مرکز فوریت های سایبری به صورت شبانه روزی همزمان با ایام نوروز در مقر پلیس فتا این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 18 March 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: مرکز فوریت های سایبری کارکردی شبیه به مرکز ۱۱۰ دارد با این تفاوت که به جرایم موضوعات فضای مجازی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

جلیلیان درخصوص خریدهای اینترنتی درآستانه نوروز هشدار داد و گفت: کاربران در خریدهای اینترنتی به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کرده تا گرفتار کلاهبرداران مجازی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: افراد سودجو با استفاده از ترفند های جذاب تبلیغاتی تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک های جعلی خود هدایت و دست به اعمال مجرمانه می زنند.

رییس پلیس فتا البرز گفت: متقاضیان خرید کالا از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش نمایند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز شود .

وی گفت: مردم برای خریدهای مجازی قبل از هراقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه های جعلی یا برداشت های غیرمجاز نشوند.

جلیلیان یادآورشد : یکی از روش‌های شناخت درگاه‌های جعلی کاربر یک بار اطلاعات کارت بانکی خود را اشتباه وارد درگاه موردنظر کرده و چنانچه عملیات بانکی ادامه یابد ، قطعا درگاه جعلی است.

رییس پلیس فتا استان البرز افزود: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه ها اطمینان حاصل کنند چرا که ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود می آورد.
وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار