مدیرکل بهزیستی البرز گفت: بیش از ۱۱۳ هزر کودک البرزی غربالگری بینایی شدند.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 14 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» "وجیهه محمدی فلاح" افزود: در مجموع طی سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۸۳۳ کودک البرزی تحت پوشش طرح غربالگری بینایی بهزیستی قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه کلیه کودکان ۳ تا ۶ سال استان جامعه هدف این برنامه هستند این اداره کل توانست پوشش ۹۲ درصدی از این برنامه داشته باشد.

وی بیان داشت: در اجرای این برنامه ۵۹ غربالگر ، ۲۰ اپتومتریست ، و یک چشم پزشک در بیش از ۵۰۰ پایگاه دائم و غیر دائم فعالیت داشتند.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت : طرح غربالگری برای سال جاری نیز از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه درکلیه شهرستانهای استان البرز آغاز گردیده است و تا پایان سال ادامه دارد.

محمدی فلاح با بیان اینکه طی اجرای این برنامه با انجام غربالگری بینایی ، اختلالات بینایی کودکان مشخص می شود افزود : هزینه غربالگری بینایی با دستگاه فتورفرکتومتر مبلغ ۲۵ هزارتومان و با چارت E مبلغ ۱۵ هزارتومان می باشد. 

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: برای افراد بی بضاعت مداخلات لازم و کمک هزینه های درمانی توسط بهزیستی انجام می شود.

محمدی فلاح در پایان یاداور شد: توصیه ما به والدین کودکان ۳ تا ۶ سال توجه به سلامتی کودکانشان قبل از بروز هر گونه مشکل جدی است ، انتظار ما از والدین این است که  در سال جاری این فرصت طلایی را از دست ندهند و با مراجعه به پایگاههای سنجش بینایی، سلامت بینایی را به کودکانشان هدیه دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با بهزیستی شهرستان مربوطه تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار