رئیس کل گمرک با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام‌گفت: با راه اندازی این گمرک، اولین گمرک تخصصی کشور در پیام ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 17 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» محمد رضوانی فر در بازدید از پیام با اشاره به استقرار شرکت های فناور در این منطقه با هدف تبدیل پیام به قطب اقتصاد دیجیتال کشور افزود: راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در این منطقه مصوبه دولت بوده و لازم الاجرا است و با توجه به اینکه امروز در این منطقه شاهد فعالیتی همه جانبه برای اجرایی کردن این مصوبه هستیم در آینده نزدیک نخستین گمرک تخصصی کشور در این منطقه ایجاد می شود.

وی استقرار کارشناسان تخصصی با هدف تسریع در روند صادرات و واردات محصولات در حوزه فناوری های نوین را از جمله مزایای راه اندازی گمرک تخصصی فاوا در پیام عنوان کرد و گفت: امروز دنیا در حال رفتن به سمت تکنولوژی های نوین است که ما نیز نباید از این موضوع عقب بمانیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه با اشاره به استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، خاطرنشان کرد: وجود این گمرک در کنار مستقر بودن شرکت های فناور در این منطقه موجب شده تا پیام به عنوان بهترین منطقه ویژه اقتصادی کشور برای راه اندازی گمرک تخصصی فاوا انتخاب شود.

در ادامه این نشست، فعالان اقتصادی در حوزه فناوری نوین مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، مشکلات و موانع خود را با معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در میان گذاشتند و ایشان نیز قول مساعد برای حل و پیگیری موضوعات دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار