مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ۸۰۰ نفر پس از گذراندن فرآیند گزینش و مصاحبه به عنوان آموزگار جذب آموزش و پرورش این استان می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ 21 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» علی حجرگشت در جلسه هماهنگی فرآیند اجرایی مصاحبه و گزینش نیروهای آزمون استخدامی در حوزه آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: ۸۰۰ نفر پس از گذراندن فرآیند گزینش و مصاحبه جذب به عنوان آموزگار جذب آموزش و پرورش این استان می‌شوند.

وی افزود: هرساله بخشی از کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق متقاضیان شرکت کننده در آزمون استخدامی و یا از بین داوطلبان کنکور تأمین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هر ساله آموزش و پرورش سه برابر ظرفیت از بین داوطلبان کنکور سراسری و یا آزمون استخدامی پذیرش می‌کند تا پس از انجام مراحل مختلفی چون معاینه پزشکی، مصاحبه تخصصی و گزینش، افراد واجد شرایط را جذب کند.

وی یادآور شد: امسال نیز این فرآیند مهم با مشارکت معاونت‌های آموزش و پرورش استان، دانشگاه فرهنگیان و درمانگاه فرهنگیان البرز انجام می‌شود.

حجرگشت تصریح کرد: فضاهایی که برای انجام فرآیند مصاحبه و گزینش در استان انتخاب می‌شود باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا متقاضیان در شرایط مناسب این مراحل مهم را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: وضعیت مدارس معرفی شده با نگاه کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلی به وجود نیاید.

وی معلمی را شغلی ارزشمند در جامعه دانست که در آن باید افرادی متعهد، دلسوز، توانمند، سالم، مسئولیت پذیر، مذهبی و فرهنگ دوست مشغول به کار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: هر فردی که در عرصه تعلیم و تربیت وارد می‌شود باید ویژگی‌های یک معلم خوب را داشته باشد.

وی اظهار کرد: با انتخاب درست افراد توانمند و با صلاحیت باید زمینه ۳۰ سال فعالیت کیفی در آموزش و پرورش البرز را برای متقاضیان داوطلب در این حرفه مقدس به وجود آوریم.

حجرگشت تاکید کرد: انتخاب‌ها باید بر اساس قوانین، ضوابط و رعایت استانداردها باشد و از انتخاب سلیقه‌ای پرهیز شود.

در این جلسه همچنین سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان البرز در زمینه بازدید از مدارس پیش بینی شده برای انجام فرآیند مصاحبه و گزینش نیروهای پذیرفته شده سه برابر ظرفیت در آزمون استخدامی در حوزه آموزش و پرورش البرز سخن گفت.

۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون استخدامی آموزگاری در آموزش و پرورش البرز پذیرفته شده‌اند

سید مسلم رئیسی یادآور شد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون استخدامی آموزگاری در آموزش و پرورش البرز پذیرفته شده اند که ۸۰۰ نفر آنان پس از کسب امتیاز بالا در فرآیند مصاحبه و گزینش به جمع آموزگاران استان می‌پیوندند.

در این جلسه سایر اعضای ستاد به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود در این زمینه چگونگی فرآیند مصاحبه و گزینش در آموزش و پرورش استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار