سردار «حیدرنیا» گفت: در تفکر بسیجی واژگانی، چون نمی‌شود یا نمی‌توانیم وجود ندارد و التزام به تفکر بسیجی در دفاع مقدس سبب آزادی سازی خرمشهر بود.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 22 May 2023

تفکر بسیجی سبب آزادسازی خرمشهر شد

به گزارش «تابناک البرز» سردار سرتیپ دوم پاسدار «علیرضا حیدرنیا» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن حماسه سوم خرداد، با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم آزادسازی خرمشهر عملیاتی شدن تفکر بسیجی و روحیه جهادی در عرصه نبرد با دشمن بعثی بود، اظهار داشت: منطق نظامی و حمایت حدود چهل کشور دنیا از رژیم جنایتکار صدام، حکایت از برتری مطلق نیرو‌های بعثی در جنگ تحمیلی داشت، اما قدرت ایمان رزمندگان و پیاده سازی تفکر بسیجی و روحیه جهادی در عرصه نبرد با دشمن، سرنوشت جنگ را به نفع ایران اسلامی تغییر داد و اسباب آزادسازی خرمشهر عزیز را فراهم آورد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره هزاران شهیدی که در راه آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیده اند، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه تدبیر امامین انقلاب اسلامی و پیاده سازی تفکر بسیجی و روحیه جهادی در عرصه نبرد با دشمن بعثی، دفاع مقدس به نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور تبدیل شد تا برای نخستین بار در تاریخ دویست سال گذشته، سرزمین‌های اشغال شده کشور به آغوش میهن اسلامی بازگردند.

فرمانده سپاه استان البرز با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی پس از جنگ تحمیلی نیز تحول آفرین بوده است، افزود: تفکر بسیجی در حین و پس از جنگ تحمیلی کشور ایران را از یک کشور صد درصد وابسته به بیگانگان در حوزه دفاعی و امنیتی به کشوری مقتدر و سربلند در عرصه نظامی تبدیل کرد و باعث عبور کشور از سد بسیاری از فناوری‌های حساس علمی شد.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه در بسیج بن بست معنا ندارد، عنوان کرد: دشمنان از ایمان، خودباوری و روحیه جهادی بسیج که هیچ سد و مانعی را پیش روی خود نمی‌بیند می‌هراسند و می‌دانند همین روحیه اسباب عبور کشور از سد فناوری‌های حساس را فراهم أورده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های پس از جنگ تحمیلی روحیه بسیجی در خدمت سازندگی، پیشرفت و محرومیت زدایی کشور قرار گرفته است، تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های مهم بسیج محرومیت زدایی، اشتغال زایی و توانمندسازی اقتصادی جامعه است.

سردار حیدرنیا در ادامه به برنامه‌های پیش بینی شده جهت بزرگداشت حماسه سوم خرداد پرداخت و گفت: بازدید از خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با ایثارگران حاضر در عملیات بیت المقدس، بازسازی حماسه سوم خرداد از طریق نمایش‌های خیابانی، برپایی مراسم‌های روایت گری و شب خاطره و برپایی اردو‌های راهیان پیشرفت و مقاومت و همچنین برپایی صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح از برنامه‌های مهم بزرگداشت حماسه سوم خرداد در استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار