رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشتهارد گفت: یک نفر قاچاقچی چوب جنگل های تاغ این شهرستان پس از یک سلسله کمین های مداوم دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 24 May 2023

قاچاقچی درختچه های تاغزار اشتهارد به دام افتاد

به گزارش «تابناک البرز» «حسین نعمایی» افزود: طی یک سلسله گشت و پایش های مستمر از جنگل های تاغ این شهرستان یک دستگاه نیسان حامل چوب قاچاق درختچه تاغ توقیف شد.

تاغ‌ها سره‌ای گیاهی است به صورت درختچه از تیره تاج‌خروسان، زیرتیره اسفناجیان، با مقاومت زیاد در برابر خشکی و گرما با سیستم ریشه‌ای گسترده که برای جلوگیری از گسترش کویر از آن استفاده می‌شود. گونه‌های متعددی از جنس تاغ وجود دارد که در ایران سه گونه سیاه‌تاغ ، زردتاغ و سفیدتاغ شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: در این عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان چوب و ماموران یگان حفاظت در نهایت با کمک مامورین کلانتری ۱۱ مرکزی اشتهارد و همیاران طبیعت، خودرو متوقف و فرد خاطی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات قطعات بریده شده درختان تاغ توقیف و با تنظیم صورتجلسه برای سیر اقدامات قضایی، به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد، گفت: این فرد خاطی در صبحت های اولیه خود به نقش نفر دومی در این اقدامات اعتراف کرد.

نعمائی افزود: منابع طبیعی شهرستان اشتهارد پای حفاظت از تاغزارها و سرمایه های طبیعی شهرستان ایستاده و به شدت با قاچاقچیان چوب برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه با اعلام خط ارتباطی ۱۵۰۴ از تمامی دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی گزارش های خود را از طریق این پل ارتباطی شبانه روزی به یگان حفاظت منابع طبیعی اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار