مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با اشاره به جهش ۳.۸ برابری سرمایه گذاری خارجی طی ۲ ماه گذشته نسبت به کل سرمایه گذاری سال ۱۴۰۱ در این استان اعلام کرد: ۳۸۰ میلیون یورو سرمایه خارجی طی ماه های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری برای البرز تصویب شد که نویدبخش سال خوبی برای این استان است.
کد خبر: ۱۱۰۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ 28 May 2023

جهش ۳.۸ برابری سرمایه گذاری خارجی در سال جاری/ مشارکت پایین بانکها در کمک به تولید

به گزارش «تابناک البرز» رضا جعفری افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه خارجی برای استان البرز تصویب شد که ۳۰ درصد این سرمایه به صورت نقدی و خرید تجهیزات جذب البرز شد و مابقی در حال جذب شدن است .

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با اشاره به تدوین اطلس اقتصادی این استان در سال گذشته و نقش کلیدی آن در جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری سرمایه های خارجی فراوانی جذب بخش تولید و اقتصاد استان البرز شود که رونق و گشایش اقتصادی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای توسعه صنایع بزرگ این استان تصویب شد، گفت: با اقدامات صورت گرفته و رفع موانع این رقم به یک هزارو ۲۵۲ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز بیان کرد: این استان با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته توانست ۱۷۰ فرصت شغلی در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری ، صادرات و معدن شناسایی کند.

جعفری با اشاره به شناسایی ۷۲ نوع مانع مخل کسب و کارهای تولیدی و اقتصادی در کشور و البرز گفت: این استان در سال گذشته توانست قدم های موثری برای رفع این نوع موانع بردارد و مسیر را برای جهش اقتصادی و تولیدی هموار کند.

وی تاکید کرد: برگزاری نشست های تخصصی با تشکل های اقتصادی و فعالان عرصه تولید و اشتغال استان طی سال گذشته تا کنون با گشایش گره های کور در مسیر تولید و اشتغال استان همراه بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی البرز با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تعطیلی کارخانه ها به مشکلات مدیریتی برمی گردد، گفت: برهمین اساس قرارگاه رفع مشکلات فعالان اقتصادی با محوریت اداره کل اقتصاد و دارایی استان تشکیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد بانک های استان در امر مشارکت اقتصادی و تولیدی اشاره کرد و افزود: بانکهای تجارتی دولتی، تخصصی دولتی و بانک هایی که از دولتی به تخصصی تبدیل شده ، طی سال گذشته عملکرد خوبی در این استان داشتند.

جعفری بیان کرد: این بانکها در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تولید و سایر بخش ها پرداخت کردند.

وی در عین حال با انتقاد از عملکرد بانکهای خصوصی در استان البرز گفت : این بانک ها به رغم جذب سرمایه های فراوان مردمی کمترین مشارکت را در ارائه تسهیلات به بخش تولید و سایر بخش ها دارند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز افزود: به عنوان مثال یکی از بانکهای خصوصی استان البرز سال گذشته هفت هزار میلیارد تومان سرمایه مردمی را جذب کرد اما در بررسی عملکردی کل پرداخت تسهیلات آن به حدود ۵۰ میلیارد تومان می رسید.

جعفری تاکید کرد: طبق بررسی آماری بانک های خصوصی استان البرز سال گذشته کمتر از ۲۰ درصد سرمایه های مالی خود را به عنوان تسهیلات به بخش های تولید، خدمات و رفع نیازهای مردمی اختصاص دادند.

وی یادآورشد: این درحالی است که طبق بخشنامه سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی، بانکهای خصوصی باید بیش از ۵۰ درصد منابع مالی خود را در قالب تسهیلات در اختیار مردم و بخش های تولیدی و خدماتی قرار دهند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در بخش مولدی سازی سرمایه ها گفت: تلاش ها براین است تا سرمایه های مازاد دستگاه های اجرایی و عمومی شناسایی در جهت استفاده بهینه در قالب تهاتر، فروش و تبدیل به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی استان البرز برای شفاف سازی سرمایه ها و رونق و شکوفایی استان پیشگام است و دراین زمینه به کمک اصحاب نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار