رییس پلیس فتا البرز با اشاره به استفاده کودکان از فضای مجازی، از خانواده ها خواست مراقب زنگ خطر اعتیاد و وابستگی اینترنتی فرزندان خود در این محیط باشند.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 29 May 2023

وابستگی به فضای مجازی فرزندان را دچار آسیب می كند

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ "رسول جلیلیان" اظهار کرد: علاوه بر اعتیاد اینترنتی ، دسترسی به محتوای نامناسب، آسیب های جسمی و ارتباط با افراد ناشناس موارد دیگری از آسیب های گوشی های هوشمند به شمار می رود.

وی اضافه کرد: استفاده بی رویه از بازی‌های رایانه‌ای منجر به اعتیاد به این نوع بازی‌ها شده است که زیان‌ها و مضرات این اعتیاد کمتر از اعتیاد به مصرف موادمخدر نیست.

وی گفت: همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه های کنترل کودکان در فضای مجازی است و خانواده ها باید برای استفاده کودک از اینترنت زمان معین و هدف در چهارچوب خاص تعیین کنند.

وی یادآور شد: کودکان در وبگردی ها برخی مواقع به موضوعاتی برخورد می کنند که متناسب با سن آن ها نیست که خانواده‌ها باید زمان حضور فرزندان در این فضا ، همه جوانب اعم از تهدید و آسیب را در کنار قابلیت‌های آن مد نظر قرار دهند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: امروزه کودکان و نوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین بوده و نظارت دقیقی هم برآنان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزارها و امکانات متنوع آن برای خانواده و فرزندان امری اجتناب‌ ناپذیر است و یکی از روش های محدود کردن فعالیت کودکان در فضای سایبر، استفاده از نرم افزارهای کنترلی مختص کودکان و نوجوانان استفاده کنند.

وی یادآور شد: با وجود اعتیاد فرزندان و نوجوانان به فضای مجازی ، قطع اینترنت برای آنان منطقی نیست بلکه با اعتدال در رفتار، آموزش روش استفاده درست از اینترنت، محدودیت در مدت زمان استفاده و کاهش دسترسی تا مرز اعتدال می تواند مفید باشد.

جلیلیان اظهار کرد: حفظ سلامت جسمی و روحی فرزندان و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی ازسوی مجرمان سایبری امری ضروری است و اگر فعالیت فرزندانشان را در این فضا کنترل نشود، می تواند آسیب های غیرقابل جبرانی را در بر داشته باشد.
وی تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است و لازم است خانواده ها نیز افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار