مدیر دفتر کیفیت محیط زیست و منابع آب و دبیر کمیته بحران شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به اهمیت حیاتی ۲ رودخانه کرج و طالقان گفت : سیستم پایش کیفیت آب این ۲ رودخانه هوشمند سازی شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 29 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» شهرام کرمی با بیان اینکه ۱۱ عامل منشا آلودگی آب در رودخانه های استان شناسایی شده است ، افزود: برهمین اساس اقدامات ویژه ای برای سالم نگه داشتن این منابع آبی به عمل آمده است.

وی ادامه داد: هوشمند سازی سیستم پایش، راه اندازی گشت های سیار در حاشیه رودخانه ها به ویژه رودخانه کرج، تاسیس آزمایشگاه آب و راه اندازی ایستگاه پایش برخط کیفیت آب رودخانه از مهمترین اقدامات برای پایش۲ رودخانه کرج و طالقان است.

کرمی یکی از منابع آلاینده رودخانه ها را نشت مواد نفتی برشمرد و گفت: این مواد اثر گذاری بیشتری روی کیفیت آب دارد و برهمین اساس پایش ۲ رودخانه کرج و طالقان تشدید شده است.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور گشت پایش و نظارت کیفی در رودخانه های کرج و طالقان فعال شده که ضمن نمونه برداری ، صیانت از این منابع آبی را انجام می دهد.

مدیر دفتر کیفیت محیط زیست و منابع آب و دبیر کمیته بحران شرکت آب منطقه ای استان البرز افزود: راه اندازی شبکه غواصان نجات غریق و خدمات پایشی در رودخانه های البرز از دیگر ابزارهای پایشی و خدمات عمومی در این مکان ها است.

کرمی گفت: آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفیت آب های سطحی و زیر زمینی از سه سال پیش در استان البرز راه اندازی شده و در این بخش نیز برای پیشگیری از منابع آبی اقداماتی به عمل می آید.

وی بیان کرد: اکنون ستاد مقابله با آلودگی آب شرب تهران و البرز در البرز استقرار دارد و به صورت مستمر کیفیت آب رودخانه های مشترک بررسی می کند.

کرمی افزود: شرکت آب منطقه ای البرز با نصب بنر و تابلو در خصوص رعایت حریم رودخانه ها اقداماتی در زمینه آگاهی بخشی به عموم به عمل آورده است.

طول مسیر کل رودخانه های استان البرز حدود ۳۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

این استان دارای سه رودخانه دائمی کرج ، طالقان و برغان است که رودخانه های کرج و طالقان تامین کننده آب شرب تهران ، البرز و قزوین هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار