امام جمعه ماهدشت گفت: در ماهدشت به زمین‌های قولنامه‌ای با متراژ کمتر از ۱۰۰ متر اجازه ساخت نمی‌دهند؛ لازم است مسئولان تدابیری را برای رفع این معضل در شهر محروم ماهدشت داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 30 May 2023

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام علی رادمرد با اشاره به معضل جلوگیری از ساخت و ساز در این منطقه، بیان کرد: در این شهرستان به دلیل قولنامه‌ای بودن اراضی، اجازه ساخت به مالکان داده نمی‌شود. یکی از موانع کار، شهرداری است که مجوز ساخت نمی‌دهد زیرا اعلام کرده است که دو مشکل برای ساخت واحد مسکونی وجود دارد اینکه زمین‌ها قولنامه‌ای هستند و موضوع دیگر این است که بر اساس طرح تفصیلی اراضی کمتر از ۱۰۰ متر نباید احداث شوند.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹، دیوان عالی کشور حکمی صادر کرده است که بر مبنای آن شهرداری‌ها می‌توانند به زمین‌های قولنامه‌ای مجوز ساخت ندهند و همین موضوع در ماهدشت که یک شهر محروم است به یک معضل تبدیل شده است. این در حالی است که برخی از افراد همین زمین‌ها را با کلی قرض و وام خریداری کرده‌اند اما حالا که به دنبال احداث سر پناهی برای خانواده خود هستند تا از رنج مستاجری نیز رها شوند، اجازه ساخت را ندارند.

وی افزود: با وجود اینکه بیشتر آرا صادر شده از سوی دیوان به نفع مستضعفین بوده است اما متأسفانه این قانون صادر شده به جای اینکه به نفع مردم محروم و مستضعف باشد بیشتر به نفع سرمایه‌داران است. ممکن است با این رای دیوان، کار برخی‌ها هم تسهیل شود اما متأسفانه قشر اعظم این شهر که مستضعف هستند با مشکل مواجه شده‌اند.

حجت الاسلام رادمرد اظهار کرد: مشکل و معضل عدم ساخت زمین‌های قولنامه‌ای به یک مطالبه عمومی مردمی تبدیل شده است که کاملا به حق است، به همین منظور در راستای پیگیری خواست و مطالبه مردمی این موضوع در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد. همچنین از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار نیز این موضوع مطرح و پیگیری شده است.

وی ادامه داد: حتی در سفر رئیس قوه قضاییه به استان البرز نیز این موضوع به عنوان یکی از موضوعات مهم شهرستان مطرح گردید تا تدابیری برای رفع این مشکل در استان البرز و شهرستان محروم ماهدشت اندیشیده شود تا شهرداری برای افراد مستضعف بتواند مجوز ساخت را صادر کند.

خطیب جمعه شهرستان ماهدشت در پایان افزود: در تلاش هستیم تا با پیگیری این مشکل و رسانه‌ای کردن آن، بتوانیم مسئولان کشوری را پای کار بیاوریم شاید بتوان گره ای از مشکل مردم را باز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار