کد خبر: ۱۱۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 14 October 2015

به همت شهرداری گرمدره و با همکاری هیئت اتومبیلرانی استان البرز انتهای اتوبان شهید همت که هنوز افتتاح و بازگشایی نشده است به پیست اتومبیلرانی تبدیل شد تا از این فضا به نحو بهینه استفاده شود.

از تهران که به سمت کرج به راه بیفتید کمی مانده به کرج شهر گرمدره در کنار اتوبان تهران - کرج خودنمایی می‌کند از این شهر کوچک به‌عنوان پیشانی استان البرز یاد می‌کنند.

اتوبان معروف شهید همت از کنار این شهر می‌گذرد اتوبانی که سال‌ها در رؤیای افتتاح به سر می‌برد این تفاسیر ارائه شد تا بگوییم مسئولان استان به ویژه شهرداری گرمدره به این نتیجه رسیده‌اند تا از فضای موجود اتوبان شهید همت که هنوز افتتاح نشده است به عنوان پیست اتومبیلرانی استفاده کنند.

از شیب تند خیابان‌ها می‌گذریم و به اتوبان نزدیک می‌شویم و پس از مدتی طی طریق به انتهای اتوبان شهید همت می‌رسیم صدای موتور اتومبیل‌ها از دور شنیده می‌شود. فضای بسیار وسیع برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌شده است جوان‌های را می‌بینیم که با اتومبیل‌های رنگی با مدل‌های مختلف پژو، فولکس و مدل‌های بالاتر برای حضور در این پیست آمده‌اند.

​صدای موتور ماشین‌ها هرچند دقیقه یک‌بار بلند می‌شود. حدود ۶۰ اتومبیل آماده‌ مسابقه یا هنر نمایش دادن هستند. شرکت‌کننده‌ها هر دقیقه بیشتر و بیشتر می‌شوند و به ۱۵۰ نفر می‌رسند که همه اکثراً جوان‌ها هستند.

در میان حاضران در مراسم افتتاحیه پیست محمد قدس محلاتی شهردار گرمدره را می‌بینیم. وی یکی از وظایف ذاتی شهرداری را علاوه بر خدمات شهری و عمرانی، ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی می‌داند.

قدس محلاتی در خصوص همکاری شهرداری با هیئت اتومبیل‌رانی استان برای احداث این پیست، در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: برای توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی با همکاری هیئت اتومبیلرانی استان این پیست را باهدف پر کردن اوقات فراغت جوان‌ها و دعوت تنها به ورزش راه‌اندازی کرده‌ایم.

شهردار گرمدره با تأکید بر اینکه این پیست در ادامه بزرگراه شهید همت احداث‌شده است، ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه هنوز ادامه اتوبان شهید همت افتتاح نشده است تلاش کردیم از این فرصت استفاده کنیم تا مسابقات «درگ» برگزار شود.

​وی تأکید می‌کند: تا زمانی که اتوبان شهید همت راه‌اندازی نشده است این پیست می‌تواند محلی برای برگزاری مسابقات اتومبیلرانی برای جوانان استان البرز باشد.

علی دلجو دبیر اتومبیلرانی سازمان شهرداری تهران و مسئول اجرایی مسابقات هم در خصوص مسابقات درگ به خبرنگار مهر می‌گوید: مسابقه درگ با شتاب ۴۰۰ متر است درگ در دنیا یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های رشته‌ اتومبیل‌رانی است که شرکت‌کنندگان رقابت در صدم ثانیه تجربه می‌کنند رانندگان مهارت و قدرت اتومبیل خود را در ۴۰۰ متر به رخ می‌کشد.

دلجو با تأکید بر اینکه مسابقات درگ نیازمند تجهیزات اصولی است، می‌افزاید: مسافت اتو فینیش ۴۰۰ متر است و فضایی هم برای ترمز گیری که حداقل ۵۰۰ متر می‌شود که با حمایت و همت شهرداری گرمدره ایجاد شده است و همه شرکت‌کنندگان از سراسر کشور می‌توانند در این پیست به رقابت می‌پردازند.

​وی یادآوری می‌کند: شرایط شرکت در این مسابقات را علاقه‌مندان می‌توانند در وب‌سایت carxr.ir مشاهده کنند و برای حضور در مسابقات تست‌هایی را انجام دهد.

در حین گفتگوها صدای موتور ماشین‌ها در فضا پیچیده می‌شود برخی از ورزشکاران و اتومبیلرانان حرکات نمایشی خود را به نمایش می‌گذارند. جمعیت زیادی برای دیدن مسابقات رالی به این پیست آمده‌اند در میان تماشاگران نادر جعفری، آرش سلطانی محسن جعفری و پژمان پاکزاد که از استادان بزرگ این رشته ورزشی هستند دیده می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار