به مناسبت هفته گردشگری؛
مدیر کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: پروژه‌های گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با اشتغالزایی ۵۰ نفر در هفته گردشگری به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 01 October 2023
به گزارش «تابناک البرز» رحیم خاکی گفت: پروژه‌های گردشگری شهرستان ساوجبلاغ شامل یک بومگردی و مجموعه گردشگری تندرستی حمام سنتی در روستای ولیان، سفره‌خانه و مجموعه پذیرایی سنتی در روستای کردان و یک کارگاه صنایع‌دستی در شهر جدید مهستان با اشتغالزایی ۵۰ نفر به بهره برداری رسید.
وی افزود: سفره خانه سنتی روستای کردان با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۳۰ نفر اشتغالزایی از مجموعه‌های خوبی است که با هدف خدمات رسانی و جذب گردشگران از طیف‌ها و سلیقه‌های مختلف ایجاد شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: همچنین مجموعه تندرستی حمام سنتی روستای ولیان با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ نفر در نزدیکی مجموعه بومگردی همین روستا که با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون و اشتغالزایی ۵ نفر ایجاد شده، ساخته شده اند.
خاکی افتتاح یک کارگاه صنایع دستی چوبی با هدف اشتغالزایی و آموزش محلی در شهر جدید هشتگرد را از دیگر طرح‌های افتتاح شده در شهرستان ساوجبلاغ در هفته گردشگری دانست که به مهارت افزایی و اشتغال محلی منطقه کمک می‌کند.
او سیاست‌گذاری‌های گردشگری استان را مطابق با شعار جهانی گردشگری و سرمایه گذاری سبز عنوان کرد و گفت: توسعه گردشگری روستایی و اشتغالزایی محلی با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌ها از مهمترین اهداف طرح‌های گردشگری در شهرستان هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار