کد خبر: ۱۲۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 12 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


واکنش روحانی به کمپین "آزادی های یواشکی"

به گزارش پارسینه؛ در جریان مصاحبه شبکه فرانسه 2 با دکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران، یکی از خبرنگاران با نشان دادن تصویری از یک دختر ایرانی از رییس جمهور در خصوص مسئله حجاب زنان ایران و شکل گیری این کمپین سئوال کرد.  دکتر حسن روحانی، هم در پاسخ به پرسش خبرنگار فرانسوی گفت: "ما مشکلات مهمتری در کشور داریم که به این مسائل نمی رسیم"وی در ادامه افزود: در ایران قانون حکمفرماست و باید به آن احترام بگذاریم.

بسته خبری تابناک؛


شلوار بازیکن تیم ملی سوژه شد

عکس سعید عزت‌اللهی در صفحه شخصی اینستاگرامش با واکنش مخاطبان روبرو شد. به گزارش راه دانا؛ سعید عزت اللهی بازیکن ملی‌پوش کشورمان عکسی را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده که با واکنش مخاطبانش مواجه شده است.عزت‌اللهی با انتشار عکس زیر نوشت: « سلام عزیزاى دلم. فردا امیدوارم مثل همیشه پٌشتیبان تیم ملى باشین و با حضورتون قوّت قلب و انرژى فوق العاده تون رو به ما انتقال بدین، به امید برد، منتظرتونیم»  این عکس بازیکن جوان تیم ملی با واکنش کاربران روبرو شد به طوری که به جای توجه به متن بازیکن فوتبال کشورمان کاربران درباره شلوار عزت‌اللهی نظر دادند.

بسته خبری تابناک؛


نامزدهايي رامعرفي مي کنيم که ازفيلترها بگذرند

محمدرضا عارف با بيان اينکه نامزدهايي رامعرفي مي کنيم که ازفيلترها بگذرند گفت: قصد داريم بااصولگرايان معتدل به ليست مشترک برسيم.


دلیل داعش برای اعدام فیزیکدان عراقی

یک منبع محلی استان نینوا از اقدام گروه تروریستی داعش در اعدام رئیس گروه فیزیک دانشگاه موصل خبر داد.به گزارش العالم، یک منبع آگاه در استان نینوای عراق گفت: داعشی ها این فیزیکدان عراقی را به دلیل خودداری از ساخت "سلاح بیولوژیک" برای تروریست ها، عصر چهارشنبه (20 آبان) اعدام کردند.به نوشته سومریه نیوز، تروریست های داعش که قصد دارند با ساخت سلاح های بیولوژیک، از این سلاح ها علیه ارتش و نیروهای مردمی عراق استفاده کنند، وقتی با مقاومت رئیس گروه فیزیک دانشگاه موصل در برابر خواسته خود مواجه شدند، وی را با شلیک گلوله به سرش در یکی از میادین مرکزی شهر موصل اعدام کردند.

تلویزیون روسیه نقشه اژدرهای هسته‌ای سری را لو داد

کانال یک تلویزیون روسیه نقشه‌های سلاح سری این کشور را تصادفاً را به نمایش گذاشت.به گزارش آنا، کاخ کرملین اذعان کرد که یک کانال تلویزیونی روسی به اشتباه نقشه‌های نظامی سری را لو داده است.به نوشته گاردین، کانال یک تلویزیون روسیه و شبکه NTV تصادفاً تصویری از یک نظامی عالی‌رتبه روس را در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در شهر سوچی از زاویه‌ای نشان دادند که نقشه اژدرهای هسته‌ای آن کشور در معرض دید عموم قرار گرفت. این دو تلویزیون هر دو در کنترل دولت روسیه قرار دارند.در تصاویر به نمایش درآمده اسناد محرمانه‌ای شامل طرح‌ها و جزئیات یک سیستم تسلیحاتی موسوم به Status-6 بود که شرکت سازه‌‌های زیردریایی روبین مستقر در سنت پترزبورگ آن را طراحی کرده است. بر اساس این گزارش، در اسناد به‌نمایش درآمده به وضوح می‌توان خواند که این اژدرهای هسته‌ای که از زیردریایی شلیک می‌شوند «نواحی به شدت آلوده به رادیواکتیویته تولید می‌کنند تا آن نواحی برای مدتی طولانی از لحاظ نظامی یا اقتصادی نامناسب باشند.».

هشدار انصاری به مخالفان برجام

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: هر جریان سیاسی که بخواهد به خاطر منافع انتخاباتی در مسیر اجرای برجام سنگ‌اندازی کند، اولین چیزی که از دست می‌دهد، آرای مردم است.حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با حضور در غرفه آنا در نمایشگاه مطبوعات درباره اینکه «برخی تلاش دارند اجرای برجام را به بعد از انتخابات موکول کنند»، اظهار کرد: سیاسی کردن این مسئله درست نیست. برجام از اول به عنوان یک ضرورت ملی فراتر از نگاه‌های جناحی مطرح بوده است. وی تأکید کرد:‌ همه جریانات سیاسی و فعالان عرصه انتخابات باید موضوعاتی را که در حوزه امنیت ملی و فراتر از جریانات سیاسی است، با همین دیدگاه دنبال کنند.انصاری اظهار کرد: اتفاقا اگر جریان‌های مخالف دولت، علاقه‌مند هستند در انتخابات پیروزی به‌دست بیاورند بهتر است با خواست مردم همراهی کنند. چون اکثریت قاطع مردم ایران از برجام حمایت می‌‌گکنند و مشتاق هستند که هر چه سریع‌تر برجام اجرایی شود.

واکنش زائری به وام 25 میلیونی خودرو و وام 3 میلیونی ازدواج

محمدرضا زائری در صفحه اینستاگرام خود نوشت : دو خبر بدون فاصله پشت سرهم ! وام خودرو بیست و پنج میلیون تومان و وام ازدواج سه میلیون تومان ! این گونه سیاستگذاری دولت معنای صریحش این است که حکومت به فروش خودرو بیشتر اهمیت می دهد تا رونق گرفتن زندگی خانوادگی ! محیط اجتماعی که مانع ازدواج هست ، آگهی های بازرگانی تلویزیون که مانع ازدواج هست ، سیاست رسمی دولت هم که همین است ! حالا من آخوند با منبر و موعظه باید مشکل ازدواج را حل کنم ؟

داعش زنان را در «تلگرام» می‌فروشد!

یک عضو جدا شده از داعش از اعتیاد اکثر اعضای این گروهک تروریستی به مواد مخدر و خرید و فروش زنان برده در تلگرام خبر داد.به گزارش سایت جبهه جهانی مستضعفین، یکی از مسئولان گروهک تروریستی داعش از راه‌اندازی بازاری الکترونیکی با هدف خرید و فروش زنان اسیر در تلگرام خبر داد.سایت خبری "البحرین‌الیوم" در این‌باره نوشت، بنا‌بر‌اعلام «أبولید تونسی» مسئول سابق امور مالی در بیمارستان‌های روانی داعش، این گروهک تروریستی با راه‌اندازی برنامه‌ "بازار برده‌داری" در تلگرام، زنان اسیر خود را به فروش می‌گذارند.قیمت برخی از این زنان اسیر که توسط داعش به بردگی گرفته شده‌اند گاهی به ۱۳ هزار دلار هم می‌رسد.گفتنی است فرماندهان داعشی، زیباترین زنان را برای خود انتخاب کرده و زنانی را که از زیبایی کمتری برخوردارند در این بازار الکترونیکی به فروش گذاشته‌اند.

صادرات خودروی نظامی ایران به سوریه

برخی تصاویر منتشر شده از جنگ در سوریه نشان دهنده استفاده از خودروهای نظامی ایرانی است.
به گزارش عصرایران، در صورتی که این عکس ها صحت داشته باشند ارتش سوریه مقصد نخستین صادرات خودروی نظامی ساخت ایران (سفیر) است.قبل از این هم رسانه ها به صورت غیررسمی از صادرات برخی تجهیزات نظامی تولید ایران به سوریه خبر داده بودند اما هیچگاه به صورت رسمی مطلبی منتشر نشده بود.خودروی سفیر یک خودروی نظامی ایرانی و ساخت صنایع خودرویی فتح است. این خودرو در سال 2008 در ایران رونمایی شد. ایران قبل از این به سوریه خودروی پراید و سمند صادر می کرد.

بسته خبری تابناک؛

صندوق رای از نظر شورای نگهبان زیادی شفاف است

علی باقری مشاور ارشد وزیر کشور در بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات کشور گفت: شورای نگهبان مخالف مقدار شفافیت صندوق‌های رای است.علی باقری در خصوص آخرین مراحل آمادگی وزارت کشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما یک نمونه از صندوق‌های رای را به شورای نگهبان داده‌ایم و منتظر اظهار نظر این شورا برای ادامه کار هستیم.وی تصریح کرد: صندوقی که ما پیشنهاد داده‌ایم کاملا شفاف است، اما شورای نگهبان مخالف این مقدار شفافیت است.مشاور ارشد وزیر کشور ادامه داد: استدلال شورای نگهبان این است که مطابق قانون رای باید مخفی باشد و این مقدار شفافیت سبب می‌شود اگر برگه رای تا نخورده باشد٬ رای نوشته شده مشخص شود، بر همین اساس باید از شفافیت صندوق‌های رای کاسته شود.

لیست کاندیداهای دولتی‌ انتخابات مجلس
 
کیهان به نقل از یک سایت حامی دولت اسامی برخی مقامات و مشاوران دولتی را که دنبال نامزدی انتخابات هستند منتشر کرد. بر این اساس، دولتی‌ها و حامیان دولت پا در این میدان گذاشته‌اند، از جمله؛ قدرتعلی حشمتیان مشاور رئیس جمهور (تهران)، مجید نصیرپور معاون معاونت پارلمانی رئیس جمهور (سراب)، محمود گلزاری معاونت جوانان وزارت ورزش (تهران)، احمد علی کیخا، معاون سازمان محیط زیست (تهران) احمد آوایی معاون وزیر صنعت و معدن (دزفول)، علی دهقان فارسی رئیس جهاد کشاورزی شیراز (شیراز)، علی اصغر یوسف‌نژاد معاون پارلمانی وزیر اقتصاد (ساری)، اسماعیل شوشتری رئیس دفتر بازرسی رئیس جمهور (قوچان)، قدرت‌الله علیخانی معاون پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام (قزوین)، محمد صادق صالحی منش استاندار قم (قم)، قدرت احمدیان مدیرکل استانداری کرمانشاه (کرمانشاه)، رستم زرودی، مدیرکل بحران استانداری مازندران، ناصر نصیری پارس‌آباد فرماندار مغان، مجید رحیمی رئیس دانشگاه آزاد صفاشهر، جلال هاشمی طبس فرماندار طبس؛ علی اکبر کریمی بخشدار بوستان تهران؛ نورمحمد فردی بیرانوند فرماندار شهر قدس، سیف‌الله مطلبی فرماندار میاندوآب؛ یدالله حسینی (مرودشت) و... البته در کنار حضور افراد نزدیک به دولت در میان داوطلبان برای شرکت در انتخابات گاهی هم شایعاتی در رابطه با حضور افراد در فضای رسانه‌ای شکل می‌گیرد.

این روزها سخن از کاندیداتوری معاون پارلمانی وزیر ارشاد به گوش می‌رسد. آن طور که گفته می‌شود گویا حسین نوش‌آبادی نیز تصمیم گرفته از حوزه ورامین وارد فضای انتخاباتی شود. البته بعد از مدت کوتاهی این خبر از سوی نوش‌آبادی تکذیب شد و گفت از مدیران وزارت ارشاد غیر از محمد حیدری، مدیر کل امور مجلس وزارت ارشاد، کسی عزم بر نمایندگی مجلس دهم ندارد.

اگر جدیت وزیر امور خارجه نبود برجام به فرجام نمی رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت الله مکارم شیرازی در این دیداربا قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای در به ثمر رساندن مذاکرات تاکید کرد و افزود: اگر جدیت وزیر امور خارجه نبود برجام به فرجام نمی رسید . وی افزود: من پیوسته در قنوت نماز و دعاهایم برای موفقیت شخص جناب عالی و همکارانتان دعا داشتم .وی با اشاره به حساسیت شرایط پس از برجام همه گروههای سیاسی را برای ایجاد فضای آرام و دور از تنش برای اجرای دقیق برجام دعوت کرد.

واکنش عمو قناد به ماجرای فیتیله‌ای‌ها

تهیه کننده اسبق برنامه فیتیله:من از سال 89 برنامه فیتیله را واگذار کرده ام و اطلاعات چندانی در این رابطه ندارم.مجید قناد در گفت‌وگو با راه دانا در رابطه با اتفاق اخیری که در برنامه فیتیله رخ داد، گفت:من در این رابطه نظری نمی توانم بدهم و اطلاع چندانی هم ندارم چون از سال 89 این برنامه را واگذار کرده ام و این موضوع به بنده ربطی ندارد.وی همچنین در رابطه با قائله ای که پیش آمده نیز گفت:این اتفاق سوء تفاهمی بیش نبوده و من امیدوارم که به لطف خدا ختم به خیر بشود.

اموال بابک زنجانی پیشکش خودش

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به این پرسش که آیا اموال خارجی بابک زنجانی کفاف بدهی وزارت نفت را می‌دهد؟ با بیان اینکه در حال حاضر فقط از او دروغ می‌شنویم، اظهار کرد: تاکنون هر آنچه که شنیده‌ایم دروغ‌های بزرگ و ادعاهای تکراری مانند قبل بوده است. به گزارش راه دانا؛ وی خاطرنشان کرد: اینکه او پول و دارایی زیادی دارد یا نه، به ما ربطی ندارد. ما فقط می‌خواهیم آنچه که از بیت‌المال رفته بازگردد. دولت زمین، ساختمان و ماشین‌های بسیاری دارد، اموال شخصی بابک زنجانی پیشکش خودش. پول دولت و بیت‌المال رفته و او باید این پول را برگرداند.

درخواست سازمان ملل از ایران

برخی از کار‌شناسان حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه ۲۰ آبان از ایران خواستند تا به دستگیری، ارعاب و بازجویی از روزنامه‌نگاران و سایر فعالان مدنی پایان داده و پیشاپیش انتخابات پارلمانی اسفند امسال، راه را برای بحث آزاد فراهم کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، این کار‌شناسان در بیانیه‌ای مشترک از جمهوری اسلامی درخواست کردند تا همه روزنامه نگاران از جمله جیسون رضاییان، خبرنگار واشینگتن پست در تهران، را آزاد کند.

زنان باید برای خبرگان بیایند

معصومه ابتکار در گفت و گو با دبیر 24، مورد حضور زنان در مجلس خبرگان گفت: با توجه به نگاه بلندی که حضرت امام(ره) داشتند عرصه را برای حضور بانوان فراهم کردند. وی افزود: رهبر بزرگ انقلاب تأکید داشتند که زنان در مقدرات اساسی مملکت شرکت داشته باشند و مقدرات اساسی یعنی حضور در مجامعی مثل مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و سایر جایگاه های کلیدی اداره کشور. رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: در کشور هنوز نمونه هایی از زن ستیزی وجود دارد و بدون توجه به عملکرد فقط انتقاد می کنند.

امیدوارم مجلس خبرگان بر پاشنه سابق نچرخد

موسوی لاری در گفتگو با تدبیر 24 در مورد انتخابات آتی مجلس خبرگان گفت:اگر نگاه به خبرگان واقع بینانه باشد و راه برای صاحبان اندیشه‌ها باز باشد ما قطعا انتخایات و مجلس خبرگان بهتری نسبت به این دوره خواهیم داشت. وزیر دولت اصلاحات افزود: البته این موضوع بسته به متولیان امر دارد و اگر این موضوع را باز بگذارند تا افراد و شخصیت های روحانی و چهره های علمی و حوزوی بتوانند وارد فضای انتخابات شوند قاعدتا خبرگانی متناسب با شأن جمهوری اسلامی خواهیم داشت و اگر راه ها بسته شود و افراد خاصی بیایند باز هم در روی همین پاشنه ای می چرخد که الان دارد می چرخد.

دلایل انتخاب یک خواننده به عنوان شهردار

سید محسن اسدی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به اخبار منتشر شده درخصوص آنچه انتخاب یک خواننده رپ زیرزمینی به عنوان شهردار ناحیه 6 منطقه 5 خوانده شده گفت: ما یک خواننده زیرزمینی را به عنوان شهردار ناحیه انتخاب نمی‌کنیم. به گزارش تدبیر 24، وی با بیان اینکه همه شهرداران ما در هفت ناحیه شهرداری منطقه 5 دارای تخصص مرتبط با امور مدیریت شهری هستند، گفت:‌ این افراد در کنار توانمندی در عرصه مدیریت شهری، توانایی‌های زیادی نیز دارند که این فرد نیز توانایی‌هایی در زمینه موسیقی داشته است. شهردار منطقه 5 با بیان اینکه مباحث مطرح‌شده درخصوص سوابق این فرد یک مقدار دارای جهت‌گیری سیاسی بوده است، گفت: این فرد پیش از آنکه در شهرداری منطقه 5 فعالیت کند به دلیل تخصص خوب و تجربه در شهرداری نواحی دیگر از جمله شهرداری منطقه 12 نیز فعالیت‌هایی داشت. این فرد دارای تخصص خوب و تجربه زیاد در حوزه‌های فنی و عمرانی و ... است.

کنایه فیتیله ای پرویز پرستویی به برنامه هفت

پرویز پرستویی با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش نسبت به حواشی به وجود آمده در مورد برنامه تلویزیونی « فیتیله» واکنش نشان داد.به گزارش نامه نیوز ، این بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از فیتیله‌ای‌ها در حال عیادت از یک بیمار، حواشی به وجود آمده در مورد یک آیتم چند دقیقه‌ای طنز را «غیرقابل هضم» و «جفای بزرگ» توصیف کرده و نسبت به سو استفاده برخی از افراد سودجو هشدارداده است. پرویز پرستویی در مقدمه این متن به ترک بودن خود هم اشاره کرده است: ای عزیزانی که این مطلب رو می‌خونید، بنده یه ترکم و خیلی هم به ترک بودنم می‌نازم. این روزها اخبار فیتیله‌ها منو خیلی آزارم داد. از مدیران برکنار شده بگیرید تا عمو فیتیله‌هایی که بیست سال کودکان و بزرگسالان رو شاد کردن و آگاه، ولی این جفای بزرگ رو نمی‌تونم هضم کنم که سه یار و چند مدیر رو خانه‌نشین ببینم. عزیزان چرا به «هفت» سینمایی حمله نمی‌کنید که سینما رو این‌ قدر سخیف کردند و کوچک که همیشه بیرق‌دار فرهنگ ایران بودند و افتخار آفرین در دنیا، شمارو به خدا سوگند در قضاوت عجول نباشید... .

اصلاح‌طلبان می‌توانند اکثریت مجلس را در دست گیرند

فائزه هاشمی اظهار کرد: اگر مردم با حضور گسترده‌ در پای صندوق‌های رای مشارکت جدی در انتخابات داشته باشند اصلاح‌طلبان برنده انتخابات خواهند بود و حتی می‌توانند اکثریت مجلس را در دست گیرند. به گزارش ایسنا،این فعال سیاسی اصلاح طلب در تحلیلی از ترکیب آینده مجلس گفت: با توجه به عملکرد اصول‌گرایان تندرو و برخوردهای صورت گرفته با اصلاح‌طلبان و دستگیری‌های اخیر در جامعه رسانه‌ای و خبرنگاری، می‌توان پیش‌بینی کرد که وضعیت اصلاح‌طلبان در جامعه خوب است.وی افزود: برخی می‌خواهند این موضوع را به مردم القاء کنند که فکر نکنید چیزی تغییر کرده و اگر دولت آقای روحانی روی کار آمده امیدوار نباشید که قرار است اتفاق خوبی بیفتد، که به نظر من با تمامی این شرایط باز هم اگر مردم مشارکت جدی در رای‌دادن و حضور گسترده در پای صندوق‌های رای باشد، اصلاح‌طلبان برنده انتخابات هستند. طبیعتا این مشارکت کمک می‌کند و فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان وضعیت خوبی دارند.هاشمی در مورد احتمال در دست گرفتن اکثریت مجلس آینده توسط اصلاح‌طلبان نیز گفت: معلوم نیست ، اصلاح‌طلبان می‌توانند اکثریت مجلس را در دست گیرند.

اصولگرایان در انتخابات دوپینگ سیاسی نکنند

یک نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اصولگرایان در صورت رسیدن به وحدت در انتخابات دوپینگ نکنند، گفت: اصولگرایان به بازی سیاسی جوانمردانه عمل کنند تا ملت ضمن حضور باشکوه در انتخابات از این حضور لذت ببرد.به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه آرزوی ما به وحدت رسیدن اصولگرایان است،‌ تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که برای بازی سیاسی باید رقیبی سالم، بانشاط و قوی داشته باشیم تا رقابتی سالم در عرصه انتخابات شکل بگیرد و در نهایت در جامعه نشاط برقرار شود. خباز خطاب به اصولگرایان یادآورشد: اگر به وحدت رسیدیم دوپینگ سیاسی نکنید. این به معنای استفاده از ابزارهایی در عرصه انتخابات است که زیبنده نیست، کاری که آقایان در گذشته نیز انجام دادند. باید در عرصه رقابت دو تیم قوی وجود داشته باشد تا با بازی جوانمردانه مردم از حضور در انتخابات لذت ببرند و مشارکت داشته باشند.

بهشتی بنیانگذار رنسانس حوزه بود

سید محمود دعایی در مراسم یادبود شهید فقید آیت‌الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی که در انجمن آثار و مفاخر ملی ایران تشکیل شد گفت: سیاهه وسیع حوزه علمیه قم طلابی بودند که هنوز به سطح درس و بحث نرسیده بودند و از قافله انقلاب عقب بودند. شهید بهشتی با رنسانسی که در حوزه‌ی علمیه ایجاد کرد طلاب و فضلای قم را با علوم جدید آشنا کرد. وی ادامه داد: شهید بهشتی مدارسی را با نظم و اصول اولیه فعال کرد و طلاب مختلف از آزمون علمی ، اخلاقی و معرفتی شهید بهشتی عبور می‌کردند و سپس وارد حوزه‌ی علمیه قم می‌شدند.ایشان حتی برای طلاب قدیمی‌تر و سنتی‌تر نیز برنامه ریزی کرد و کلاس‌هایی را در حد کلاس‌های متوسط برای آموختن علوم روز برای آنان تشکیل داد.

شکل‌گیری کمپین «با من شوخی کنید»

پس از توهين به شهروندان مناطق ترک‌نشین در برنامه فيتيله‌اي‌ها، کمپین تازه‌ای در فضای مجازی شکل گرفت با عنوان «با من شوخی کنیدمهراب قاسم‌خانی،در اینستاگرام ازکاربران درخواست کرده به این کمپین بپیوندند. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من ترک هستم، چاقم، دماغ گنده هستم، غبغب دارم، سیبیلم دراز است، تی شرتای کودکانه می‌پوشم، پرسپولیسی هم هستم. هر کی دوست داره می‌تونه با تمام این موارد شوخی کنه!»قاسم‌خانی نوشته که ما می‌توانیم فارغ از تفاوت هامون همدیگه رو دوست داشته باشیم!

تکذیب بازداشت معاون وزیر ارتباطات

یک گروه تلگرامی اقدام به انتشار خبر بازداشت معاون وزیر و رییس سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات کرد. اما خبرنگار انتخاب با پیگیری از دفتر مهندس جهانگرد مطلع شد این خبر سراسر کذب است و معاون وزیر ارتباطات در دفتر خود مشغول به کارهای روزمره خود است.. پیش از این برخی روزنامه ها که به تعبیر رییس جمهور نقش «پلیس مخفی» را بازی می کنند، از بازداشت قریب الوقوع جهانگرد خبر داده بودند.

بدون تذکر شورای عالی امنیت عذرخواهی کردیم

روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد: اینکه برخی رسانه ها اعلام می کنند رسانه ملی پس از تذکر شورای امنیت کشور در ماجرای فیتیله ای ها اقدام به عذرخواهی کرده است، بی اساس و کذب محض است. باید یادآور شد که در موضوع برنامه فیتیله که موجبات رنجش خاطر هموطنان آذری پیش آمد، رسانه ملی از همان ابتدا بر مبنای اصل احترام به مخاطبان خود اقدام به ارائه توضیحات لازم و عذرخواهی از ملت شریف ایران و آذری‌های عزیز کرد و این اقدام صرفاً بر اساس تشخیص و تدبیر رسانه بوده است.

دریاخواری قانونی در دولت قبلی

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اعلام دریاخواری قانونی در رامسر گفت: در دهه قبل که نهادهای مدنی و رسانه‌ها نقشی کمرنگ در آگاهی‌رسانی به جامعه داشتند تخریب‌ها و انواع تخلفات با شدت بیشتری ادامه یافت. پیروز حناچی با اشاره به تخلفات زمین‌خواری، دریاخواری، کوه‌خواری و نحوه برخورد با این تخلفات گفت: اگرچه پدیده‌های زمین‌خواری، دریاخواری و کوه‌خواری همیشه وجود داشته است، اما در هیچ دوره ای به گستردگی و فراوانی سال های اخیر نبوده است. معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نمونه‌هایی همچون درگهان قشم افزود: بررسی تغییر و تحولات در عکس‌های هوایی سال‌های اخیر نشان‌دهنده پیشروی در دریا بر خلاف طرح جامع است و در این تخلفات بخشی از جنگل‌های حرا که فقط در آب‌های خلیج‌فارس رشد می‌کنند از بین رفته‌است. همچنین لنگرگاه درگهان قشم در طی چند ساله اخیر تغییر موقعیت داده و بخشی از آب‌های نوار ساحلی جزیره خشک شده است. قطعا در دوره جديد انتظار حساسيت بيشتر و جلوگيري از اقدامات خلاف توسط مسئولين محلي مناطق آزاد داريم. اين رويكرد بايد تغيير كند.

زاکانی : برجام اتوبان آسفالته برای نفوذ است

علیرضا زاکانی شامگاه چهارشنبه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) اصفهان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی روز به روز در مسیر رشد، کمال و تبدیل شدن به الگویی برای مستضعفین جهان قرار دارد اظهار داشت: به همین دلیل جمهوری اسلامی امروز دشمنان زیادی در جهان دارد که در این بین آمریکا دشمن اول، شیطان اکبر و سراسر شرارت و توطئه است. وی ادامه داد: اگر برجام را همراه با شروط رهبر انقلاب، مجلس و ملاحظات ده‌گانه شورای عالی امنیت ملی مورد توجه قرار دهیم، اثر آن برای نفوذ دشمن گرفته می‌شود ولی در غیر این صورت برجام مانند اتوبان آسفالته برای نفوذ دشمن است.

جزئیات تیراندازی در لشگرآباد اهواز

سرهنگ سید رحمان موسوی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی اعتراض مردم منطقه لشگر اباد مبنی بر اینکه یک مغازه اغذیه فروشی در این منطقه با انجام کارهای خلاف محل را نا امن کرده است ماموران انتظامی کلانتری 30 اهواز با هماهنگی مقام قضایی در حوالی ساعت 24 سه شنبه برای پلمپ مغازه ، پاکسازی مغازه و دستگیری مالکین این مغازه با رعایت حقوق شهروندی در محل حاضر شدند. وی اضافه کرد: به محض ورود ماموران در محل حدود 100 نفر از اراذل و اوباش با هماهنگی مغازه دار مربوطه و با استفاده از سلاحهای گرم و سرد به ماموران انتظامی مجری حکم، حمله ور شدند. وی گفت: ماموران انتظامی نیز برای جلوگیری از بر هم خورن نظم عمومی اقدام به تیراندازی هوایی کرده و پس از آرام کردن فضا بدون هیچگونه درگیری مستقیمی به کلانتری باز گشتند.

تصویری از پلمب دوباره آش فروشی معروف میدان تجریش

آش فروشى معروفی که در میدان تجریش قرار دارد، امروز بعد از گذشت ١١روز كه مجددا بعد از پلمپ سه روزه شروع به كار كرده بود به دست كاركنان سازمان غذا و دارو بسته شد. گفتنی است، در بازدید سرزده ذبیح زاده معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جرایم پزشکی و دارویی از اغذیه‌ فروشی‌های میدان تجریش دستور پلمب یک آش فروشی معروف در اطراف این میدان را به دلیل کشف 60 کیلو گوشت فاسد صادر شده بود.


بسته خبری تابناک؛

2000 عرب که بیشترشان عربستانی‌اند در سوریه می‌جنگند

«موسی الغنامی» یکی از مفتی‌های عربستانی اعلام کرد باندهای داعشی خفته در کشورهای حاشیه خلیج فارس خطری حقیقی برای این کشورهاست و درباره آن هشدار داد. این مفتی عربستانی افزود، تعداد اعرابی که از این کشورها در صفوف گروه‌ها تروریستی در سوریه می‌جنگند 2000 تن است. الغنامی به روزنامه کویتی «الرأی» اعلام کرد این دو هزار نفر در چهار گروه تروریستی داعش، النصره، انصار‌الدین و به نسبت کمتری در گروه احرار‌الشام فعالیت می‌کنند.

وقتی خدا با شیطان گفت‌وگو می‌کند دست دادن با سفیر آمریکا چه اشکالی دارد؟

حجت‌الاسلام خسروشاهی در مراسم یادبود شهید بهشتی گفت که شهید بهشتی در امور سیاسی و اجتماعی هیچ علاقه‌ای به کار فردی نداشت. وی با اشاره به جایگاه و موقعیت بین‌المللی شهید دکتر بهشتی گفت: ایشان در آلمان با ارباب سیاسی و کلیسا ملاقات داشت و با آنان به بحث و مباحثه می‌پرداخت و حتی با آنان با وجودی که کافر بودند دست می‌داد و هیچ ابایی از انجام این کار نداشت. اما ایشان با دست دادن با خانم‌ها موافق نبود. ایشان برای این که خانم‌های خارجی از دست ندادن ایشان به ویژه در مراسمات رسمی ناراحت نشوند دستش را برسینه به احترام و احوال پرسی و سلام و علیک می‌گذاشت. این پژوهشگر و استاد حوزه علمیه با یاد آوری دست دادن ایشان با سولیوان(سفیر امریکا در ایران) گفت: وقتی حضرت باری تعالی با شیطان رجیم گفت‌وگو می‌کند ملاقات و دست دادن شهید بهشتی با سولیوان چه اشکالی داشت که مقدس‌مآب‌های آن زمان خون به دل ایشان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار