بسته ویژه خبرهای پلیسی "تابناک ایلام"
دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم
کد خبر: ۱۲۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 14 November 2015
پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم
دراین بسته خبری می خوانیم:

هويت افراد دردنياي مجازي واقعي نيست

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان ايلام با هشدار به کاربران اينترنتي وخانواده ها گفت:مهمترين ويژگي دنياي مجازي ناشناس بودن افراد وغيرواقعي بودن هويت آنان است.

سرگرد "علي عباسي کساني "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت:تحول عظيم تکنولوژي باعث بوجود آمدن جهان مجازي شده است که مفهوم زمان ومکان را عوض کرده ويک ارتباط هم زمان را فراهم آورده است.

وي مهم ترين ويژگي پيشرفت انسان دراين عرصه را ناشناخته بودن افراد وغيرواقعي بودن هويت در دنياي مجازي عنوان کرد وگفت:هويت مجازي فرد را براي از خود بي خود شدن کاملا آزاد مي گذارد.

سرگرد کساني گفت:دنياي مجازي جايي است که مرزها برداشته مي شود وهمه افراد از هر قوم وملتي وبا هر مسلک وايده اي وارد اين دنياي غير واقعي مي شوند.

وي با تاکيد براين نکته که اکثر کشورها ي استعمارگر وزورگو اين دنيا را درتسخير خود دارند گفت:استفاده نابجا وبدون تحقيق ومطالعه دراين دنيا افراد زيادي را گرفتار کرده است.

رئيس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات انتظامي استان ايلام تصريح کرد:بايستي خانواده ها دراستفاده از اينترنت مراقب فرزندان خود باشند وهمواره آن ها را کنترل نمايند.

تقويت گشت هاي پليس براي اربعين / راه اندازي پارکينگ از وقوع سرقت خودرو پيشگيري مي کند

گروه استان ها – فرمانده انتظامي استان "ايلام" با تاکيد بر تقويت گشت هاي پليس و استقرار گشت پليس آگاهي همزمان با اربعين حسيني در شهرستان مهران،گفت:راه اندازي پارکينگ در اطراف اين شهرستان از وقوع سرقت خودرو زائران پيشگيري مي کند.

سردار"علي دولتي"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت:پارک متفرقه خودرو زائران در سطح شهر و اطراف شهر مهران يکي از دغدغه هاي پليس براي جلوگيري از وقوع سرقت وسايل نقليه زائران حسيني دراربعين سال گذشتهبود که با راه اندازي پارکينگ هايي با گنجايش تعداد زيادي خودرو اين مشکل تا حدود زيادي حل شده است.

وي ادامه داد:با راه اندازي پارکينگ 60هکتاري در ورودي شهر مهران ديگر نيازي نيست زائران خودروهاي شخصي خود را در نقاط مختلف و خارج شهررها کنند.

فرمانده انتظامي استان ايلام تصريح کرد:راه اندازي اين پارکينگ علاوه بر اينکه بار ترافيکي داخل شهر مهران را کاهش داده واز وقوع هر گونه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو و قطعات آن پيشگيري مي کند.

وي تاکيد کرد: راه اندازي اين پارکينگ بايد همراه با ساز و کار مناسب باشد و همچنين خدمات آن بر مبناي مکانيزم هاي اصولي طراحي شود به طوري که ورود و خروج خودروها با مدارک معتبر و قانوني امکان پذير باشد.

اين مقام مسئول گفت: پليس با وجود راه اندازي پارکينگ در اطراف شهر مهران ، گشت هاي خودرويي و پياده خود را در اين شهرستان تقويت خواهد کرد.

سردار دولتي افزود: گشتپليس آگاهي استان نيز با استقرار در شهر مهران وضعيت خودروهاي سرقتي را تحت کنترل خواهد گرفت.

برخورد با تخلفات ترافيکي در جاده هاي ايلام تشديد مي شود

فرمانده پليس راه ايلام با اشاره به بارندگي هاي چند روز گذشته و تداوم آن از تشديد برخورد با تخلفات ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان خبر داد.

سرهنگ "محسن ناصري" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: همزمان با موج جديد بارندگي و لغزندگي جاده ها، پليس راه برخورد با تخلفات ترافيکي در محور هاي مواصلاتي و جاده هاي استان ايلام تشديد مي کند.

وي اظهار داشت: با تدابيرانديشيده شده برخورد با تخلفات ترافيکي در محورهاي ارتباطي استان تشديد مي شود .

فرمانده پليس راه استان ايلام در ادامه گفت: در اين راستا برنامه ها و طرح هاي مختلفي از سوي فرماندهي پليس راه ايلام تدوين و طراحي شده است .

وي تصريح کرد:طرح تشديد اقدامات کنترلي در سطح جاده هاي استان توسط پليس راه اجرا شده است و بيشترين تمرکز بر روي وسائل نقليه عمومي مسافر بر و بار بر بوده است .

سرهنگ ناصري گفت: چون وسائل نقليه عمومي مسافر بر و باربر از حساسيت ويژه اي برخوردارند ، سعي شده با برخورد با تخلفات اين گونه وسائل نقليه از حوادث شديد جلوگيري شود.

وي ادامه داد: در اين رابطه چندين طرح ترافيکي انتظامي در محورهاي ارتباطي استان ايلام اجرا شده و کار برخورد با متخلفان نيز تشديد شده است .

اين مسئول انتظامي خاطر نشان کرد:اکثر تخلفات روي داده در رابطه با کمربند ايمني ، تخلفات حادثه ساز مانند سرعت،سبقت ، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه ، صورت وضعيت و بارنامه بوده است .

سرهنگ ناصري با اشاره به شروع فصل بارندگي و نزولات آسماني و لغزنده بودن جاده ها بيان داشت : به رانندگان توصيه مي شود قبل از هر سفر خودرو خود را از نظر فني کنترل کنند .

فرمانده پليس راه انتظامي استان ايلام گفت: داشتن تجهيزات ايمني مناسب در فصل سرما،تردد با خودروهاي فاقد نقص فني ، لاستيک مناسب و رعايت فاصله مناسب با وسيله نقليه جلويي مانع بروز سوانح رانندگي در استان ايلام مي شود.

دستگيري سوداگران مرگ در مهران

فرمانده انتظامي شهرستان "مهران"در استان ايلام از دستگيري سه توزيع کننده اصلي مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محسن کشتکار" در گفت و گو باخبرنگار پايگاه خبري پليس ، درتشريح اين خبر بيان داشت: به دنبال گزارش هاي رسيده مبني بر فعاليت سه سوداگر مرگ در امر تهيه و توزيع مواد مخدر درسطح شهرستان مهران مأموران مبارزه با مواد مخدر به صورت ويژه تحقيقات خود را آغاز کردند.

وي گفت:پليس پس از تحقيقات گسترده و اشراف اطلاعاتي ،سه متهم اين پرونده را شناسايي و مخفيگاه آنها زير نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهران افزود: به همين منظور پس از هماهنگي با مقام قضائي صبح امروز طي عملياتي غافلگيرانه اين سه نفر در مخفيگاهشان دستگير شدند.

سرهنگ کشتکار در ادامه گفت:در بازرسي از مخفيگاه سوداگران مقدار قابل توجهي مواد مخدر از نوع هروئين،ترازو ديجيتالي مخصوص توزين مواد،چهار دستگاه گوشي سرقتي،تعداد زيادي آلات استعمال مواد و نيزتعدادي آلات خال کوبي با نقش هاي شيطان پرستي کشف و ضبط شد.

اين مقام انتظامي در پايان بيان داشت :پرونده اي به اين منظور تدوين و به مراجع قضائي ارسال شد.

تقويت گشت هاي پليس براي اربعين / راه اندازي پارکينگ از وقوع سرقت خودرو پيشگيري مي کند

فرمانده انتظامي استان "ايلام" با تاکيد بر تقويت گشت هاي پليس و استقرار گشت نت بوک همزمان با اربعين حسيني در شهرستان مهران،گفت:راه اندازي پارکينگ در اطراف اين شهرستان از وقوع سرقت خودرو زائران پيشگيري مي کند.

سردار"علي دولتي"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت:پارک متفرقه خودرو زائران در سطح شهر و اطراف شهر مهران يکي از دغدغه هاي پليس براي جلوگيري از وقوع سرقت وسايل نقليه زائران حسيني در ايام اربعين بود که با راه اندازي پارکينگ هايي با گنجايش تعداد زيادي خودرو اين مشکل تا حدود زيادي حل شده است.

وي ادامه داد:با راه اندازي پارکينگ 60هکتاري در ورودي شهر مهران ديگر نيازي نيست زائران،خودروهاي شخصي خود را در نقاط مختلف و خارج شهر مهران رها کنند.

فرمانده انتظامي استان ايلام تصريح کرد:راه اندازي اين پارکينگ علاوه بر اينکه بار ترافيکي داخل شهر مهران را کاهش مي دهد از وقوع هر گونه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو و قطعات آن پيشگيري مي کند.

وي تاکيد کرد:راه اندازي اين پارکينگ بايد همراه با ساز و کار مناسب باشد و خدمات آن بر مبناي مکانيزم هاي اصولي طراحي شود به طوري که ورود و خروج خودروها با مدارک معتبر و قانوني امکان پذير باشد.

اين مقام مسئول گفت: پليس با وجود راه اندازي پارکينگ در اطراف شهر مهران ، گشت هاي خودرويي و پياده خود را در اين شهرستان تقويت خواهد کرد.

سردار دولتي افزود: گشت نت بوک پليس آگاهي استان نيز با استقرار در شهر مهران وضعيت خودروهاي سرقتي را تحت کنترل خواهد گرفت.

درخواست پليس از زائران حسيني؛

براي حضور در کنگره عظيم اربعين به شايعات گوش ندهند

فرمانده انتظامي استان ايلام با بيان اينکه لازمه حضور در پياده روي عظيم اربعين همراه داشتن گذرنامه و ويزا است از زائران خواست براي حضور در اين همايش ميليوني به شايعات گوش ندهند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سردار"علي دولتي"در نشست برنامه ريزي قرارگاه عملياتي "ظفر"،اظهار داشت: خروج از مرز در پايانه مرزي مهران در زمان اربعين بدون گذرنامه و ويزا معتبر امکان پذير نخواهد بود.

وي ادامه داد:علاقه مندان به حضور در اين همايش عظيم بايد حتما گذرنامه رسمي با اعتبار 6 ماهه دريافت و نسبت به اخذ ويزا از کنسول گري هاي کشور عراق اقدام کنند.

فرمانده انتظامي استان ايلام به زائرات توصيه کرد براي حضور در اين همايش ميليوني به شايعات گوش ندهند.

سردار دولتي با اشاره به فعاليت هاي انجام شده در خصوص پوشش ترافيکي و کنترل امنيتي مسير تردد زائران حسينياز راه اندازي 22 ايستگاه سيار پليس از ورودي استان از حميل تا شهرستان مهران خبر داد.

وي خاطر نشان کرد:نيروي انتظامي بر اساس برآوردهاي اطلاعاتي،فعاليت ها و برنامه هي عملياتي ويژه اربعين را طراحي کرده است.

فرمانده انتظامي استان ايلامبا تاکيد بر انسجام همه رده هاي ناجا در اجراي ماموريت اربعين، گفت: درصدد هستيماين ماموريت را به نحو احسن انجام دهيم

برخورد با تخلفات ترافيکي در جاده هاي ايلام تشديد مي شود

فرمانده پليس راه ايلام با اشاره به بارندگي هاي چند روز گذشته و تداوم آن از تشديد برخورد با تخلفات ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان خبر داد.

سرهنگ "محسن ناصري" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: همزمان با موج جديد بارندگي و لغزندگي جاده ها، براساس تدابير اتخاذ شده،برخورد با تخلفات ترافيکي در محور هاي مواصلاتي و جاده هاي استان ايلام تشديد مي شود؛در اين راستا برنامه ها و طرح هاي مختلفي از سوي فرماندهي پليس راه ايلام تدوين و طراحي شده است .

وي به اجراي طرح تشديد اقدامات کنترلي در سطح جاده هاي استان توسط پليس راه ايلام اشاره کرد و ادامه داد:بيشترين تمرکز بر روي وسائل نقليه عمومي مسافر بر و بار بر بوده است زيراوسائل نقليه عمومي مسافر بر و باربر از حساسيت ويژه اي برخوردار هستند بنابراينسعي شده با برخورد با تخلفات اين گونه وسائل نقليه از حوادث شديد جلوگيري شود.

اين مقام انتظاميادامه داد: در اين رابطه چندين طرح ترافيکي انتظامي در محورهاي ارتباطي استان ايلام اجرا شده و کار برخورد با متخلفان نيز تشديد شده است .

ويخاطر نشان کرد:اکثر تخلفات روي داده در رابطه با کمربند ايمني ، تخلفات حادثه ساز مانند سرعت،سبقت ، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه ، صورت وضعيت و بارنامه بوده است .

سرهنگ ناصري با اشاره به شروع فصل بارندگي و نزولات آسماني و لغزنده بودن جاده ها به رانندگان توصيه کرد قبل از هر سفر خودرو خود را از نظر فني کنترل کنند .

فرمانده پليس راه انتظامي استان ايلام گفت: داشتن تجهيزات ايمني مناسب در فصل سرما،تردد با خودروهاي فاقد نقص فني ، لاستيک مناسب و رعايت فاصله مناسب با وسيله نقليه جلويي مانع بروز سوانح رانندگي در استان ايلام مي شود

اول آذر ماه آغاز مأموريت اربعين / کنترل گذرنامه و ويزاي زائران از مبدا حرکت

فرمانده يگان ويژه ناجا، اول آذر ماه را شروع رسمي فعاليت قرارگاه اربعين ناجا عنوان کرد و گفت: براي جلوگيري از خروج زائران بدون ويزا و گذرنامه ، کنترل هاي لازم از مبدا حرکت آنها صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار" حسن کرمي" در نشست قرارگاهظفر در مهران،اظهار داشت: نيروي انتظامي امسال با آمادگي بيشتر براي ارائه خدمات زائران حسيني در اربعين آماده است .

وي با اشاره به تجربه اربعين سال گذشته، گفت: پيش بيني هاي لازم از نظر امکانات ،نيرو و تجهيزات الکترونيکي توسط رده هاي مختلف ناجا صورت گرفته و نيرو به اندازه کافي به استان ايلام اختصاص خواهد يافت .

فرمانده يگان ويژه ناجا ادامه داد: براي انتظام بخشي زائران تيم هاي تقويتي از ناجا و استان هاي همجوار به استان ايلام اختصاص مي يابد .

وي با اشاره به اينکه اول آذرماه قرارگاه ظفر ناجا فعاليت رسمي خود را در پايانه مرزي مهران آغاز خواهد کرد، گفت: هماهنگي هاي لازم با ساير نهادها و ادارات ذيربط انجام شدهتا خدمات دهي به زائران حسيني به صورت مناسب انجام شود .

سردار" کرمي " به موضوع اخذ گذرنامه و ويزا توسط زائران حسيني اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگيري از ورود افراد فاقد گذرنامه و ويزا به پايانه مرزي مهران و ديگر خروجي هاي کشور در استان خوزستان ، کنترل ها از مبدا حرکت زائران صورت خواهد گرفت .

فرمانده يگان هاي ويژه ناجااز علاقه مندان به حضور در اين همايش عظيم مردمي خواست از هم اکنون با مراجعه به کنسول گري هاي کشور عراق ويزاي معتبر دريافت کنند .

استقرار 22 پاسگاه سيار پليس در مسير زائران اربعين

رئيس پليس پيشگيري ناجا با تاکيد بر تقويت گشت هاي انتظامي براي تأمين امنيت زائران اربعين از راه اندازي 22 پاسگاه سيار پليس در مسير تردد زائران حسيني خبرداد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "محمد شرفي" در نشست قرارگاه عملياتي ظفر در مهران، اظهار داشت: از ابتداي ورود به استان ايلام تا شهر مهران، در نقاط حادثه خيز و به منظور پوشش خلاء هاي انتظامي تعداد 22 پاسگاه سيار راه اندازي خواهد شد .

وي ادامه داد : در اين ايستگاه ها، نيرو و تجهيزات به ميزان کافي مستقر مي شود .

رئيس پليس پيشگيري ناجا خاطر نشان کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب تر ساير سازمان ها و يگان هاي امدادي در کنار اين ايستگاهها مستقر خواهند شد .

350 دستگاه خودرو خسارت ديده در سيل اخير ايلام کارشناسي شدند

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام از کارشناسي بيش از 350 دستگاه خودرو هاي خسارت ديده در سيل اخير خبر داد.

سرهنگ"نوراله خادم " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، اظهار داشت: بيش از350 دستگاه خودروهايي که در اثر سيل اخير دچار خسارت شدهبودند، توسط کارشناسان پليس راهنمايي و رانندگي برآورد خسارت شده اند.

وي عنوان کرد:افرادي که به خودرهاي آنها در سيل اخير خسارت جدي وارد شده با صورتجلسه کلانتري محل و مدارک خودرو به پليس راهنمايي و رانندگي مراجعه تا در اسرع وقت توسط کارشناسان اين پليس برآورد خسارت و به فرمانداري شهر ايلام مشنعکس شود.

سرهنگ "خادم "با اشاره به اينکه محدوديت زماني براي اين کار در نظر گرفته نشده تاکيد کرد : افراد خسارت ديده اي که خودروهايشان قابل حرکت نيست ابتدا به پليس راهنمايي و رانندگي مراجعه تا با تدبير لازم نسبت به کارشناسي خودرو اقدام گردد.

توصيه هاي پليس به زائران اربعين حسيني

مرکز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان ايلام با تأکيد بر همراه داشتن گذرنامه و ويزا براي شرکت در همايش عظيم پياده روي اربعين، توصيه هايي را براي تسهيل سفر زائران حسيني صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، اربعين در لغت به معناي چهلم است و بيستم صفر61 هجري قمري، چهلمين روز کشته‌شدن حسين بن علي فرزند علي بن ابي طالب و فاطمه زهرا، امام سوم شيعيان است.

از هنگامي که نخستين زائر مضجع منور اباعبدالله الحسين(ع)، جابر بن عبدالله انصاري در روز اربعين از مدينه به سمت کربلا رهسپار شد تا کنون 1373 سال مي‌گذرد.

در اين سال‌ها علما و اولياي الهي براي زيارت سيدالشهدا(ع) در روز اربعين اهميت و جايگاه والايي قائل بودند و با پاي پياده از نجف اشرف به سوي کربلا رهسپار مي‌شدند.

بي‌شک جابر بن عبدالله، نخستين زائر کربلاي معلي در روز اربعين سال 61 هجري است، اين سنت حسنه نيز در سال‌هاي حضور ائمه معصومين(ع) با وجود حکومت سفاک و خونريز اموي و عباسي انجام شده است.

پياده‌روي مراجع و علما تا زمان صدام(ديکتاتور سابق عراق) ادامه داشته است اما از زماني که او در سال 1358 (1400 قمري) به رياست جمهوري عراق رسيد تا زماني که در سال 1381 شمسي (1424) قمري سقوط کرد، وقفه‌اي در اجراي مراسم عزاداري با شکوه و پياده‌روي‌هاي دسته جمعي ايجاد شد.

هر چند که برخي اخبار حکايت از پياده‌روي مخفي مردم در زمان صدام داشته است که گاهي منجر به شهادت اين افراد توسط نيروي‌هاي بعث شده، اما مردم عراق با سقوط صدام، بار ديگر عشق و علاقه وصف‌ناپذير خود به امام حسين(ع) را طي اين 10 سال به جهانيان ثابت کرده‌اند که در کنار ديگر محبان و شيعيان اهل‌بيت از کشورهاي ايران، لبنان، پاکستان، هند، قطر، امارات، کويت، بحرين و ... مراسم اربعين حسيني را با شکوه‌تر از سال قبل اجرا مي‌کنند.

توصيه هاي پليس به زائران اربعين حسيني

مشتاقان اباعبدا.. الحسين کشورمان نيز مانند ميليونها عاشق ديگر با شور و حا ل خاصي خواهان شرکت در مراسم پياده روي اربعين که از سال 93 پارسال به صورت جدي کليد خورد هستند و مرز مهران در استان ايلام به عنوان نزديکترين مرز به کشور عراق دروازه عتبات عاليات نام گرفته است.

شرکت در اين مراسم باشکوه نيازمند رعايت کردن مواردي است تا اين سفر معنوي سفري ايمن و سرشار از معنويت باشد که در ذيل نيروي انتظامي استان ايلام توصيه هايي را به زائران عزيز دارد.

1- هموطنان عزيز صرفاً با داشتن گذرنامه معتبر و از طريق مرزهاي قانوني نسبت به خروج از کشور و بازگشت به کشور اقدام نمايند.

2- زائران هرچه زودتر نسبت به اخذ رواديد ورود به کشور عراق از سفارت يا سرکنسولگري‏‌هاي آن کشور اقدامو از موکول کردن اين امر به روزهاي پاياني (نزديک به اربعين) و همچنين حرکت به سمت مرزها قبل از اخذ رواديد، خودداري کنند.

3- هرگونه تغيير و تحولي در خصوص امکان ارائه تسهيلات اخذ رواديد در استان‏‌هاي مختلف و نقاط مرزي صرفاً توسط وزارت امور خارجه و يا سازمان حج و زيارت به اطلاع عموم خواهد رسيد؛ زائرين محترم بدون کسب اطمينان و بر اساس شايعات و اظهارات افراد غيرمسئول در اين خصوص برنامه‏ ريزي نکنند.

4- کليه مقررات خروج از کشور ناظر بر ايام اربعين نيز خواهد بود بنابراين افراد ممنوع ‏الخروج، سربازان و مشمولين وظيفه، زندانيان و محکومين، اجازه خروج از کشور را نداشته و خروج کارکنان دستگاه‏‌هاي خاص منوط به طي مراحل قانوني خود است.

5- يک نسخه کپي از گذرنامه، شناسنامه و کارت ملي خود را در مکاني مجزا از گذرنامه همراه داشته تا در صورت مفقود شدن گذرنامه، امکان تسهيل و تسريع در مساعدت‌‏هاي قانوني وجود داشته باشد.

6- با توجه به عدم امکان استفاده از کارت‏‌هاي بانکي کشور در داخل عراق، مبالغ کافي (با احتساب امکان طولاني شدن مدت سفر و مشکلات پيش بيني نشده) همراه داشته باشند و قبلاً نسبت به نرخ تبديل ارز ايراني به عراقي اطلاع حاصل کنند؛ پول ايراني نيز در داخل عراق قابل استفاده است.

7- حتماً پس از ورود به مرز عراق، از درج مهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود مطمئن شوند.

8- توصيه‏‌هاي بهداشتي و امنيتي مراجع مسئول را مورد توجه جدي قرارداده و بطور دقيق اجرا کنند؛درصورت نياز به خدمات درماني، به مراکز جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران مراجعه کنند.

9- هرگونه اطلاعات درخصوص مقررات و توصيه‏ هاي اجرايي، انتظامي، بهداشتي و امنيتي را صرفاً از مراجع ذيصلاح و رسمي دريافت کرده و از توجه به اطلاعات و اخبار نامعتبر و شايعاتي که ممکن است براي ايجاد تشويش و اختلال در مراسم پخش شود،خودداري کرده و از نقل و انتشار آنها نيز ممانعت کنند.

10- در سفرهاي گروهي، داشتن صبر، حوصله، گذشت و ايثار، خوش رويي، همبستگي، اتحاد و هماهنگي با مسئول گروه از عوامل موفقيت است بنابرايناز نظرات و تجربيات مدير راهنماي کاروان خود تبعيتو ضمن رعايت حال افراد کهنسال و کودکان، مراقب آنها نيز باشند.

11- با توجه به زمان تشرف، لباس متناسب با فصل و لوازم شخصي مورد نياز خود را همراه داشته باشيد.

12- روي تمام ساکها، کيف و چمدان، موبايل و دوربين حتماً نام و مشخصات خود را بنويسيد؛ ضمناً توصيه مي شود مشخصات را روي کاغذ يا مقوا نوشته داخل چمدان نيز قرار دهيد.

13- حتي الامکان از چمدان و کيف قفل دار استفاده کنيد و يا قفل مخصوص تهيه و برروي آن نصب کنند.

14- نام دفتر اعزام کننده از شهرستان، نام مدير کاروان، تلفن همراه وي و مشخصات اتوبوس و هتل خود را دقيقاً به خاطر داشته باشيد تا در صورت جدا افتادن از کاروان به راحتي بتوانيد کاروان خود را پيدا کرده و به آن ملحق شويد .

15- همراه داشتن اسناد و مدارک نظيرشناسنامه، کارت ملي، کارت بسيج، کارت شناسايي شغلي، گواهي نامه رانندگي، دسته چک، دفترچه بانکي، دفترچه بيمه، کارتهاي اعتباري و نظاير آن در سفر عتبات عاليات به هيچ وجه ضرورت ندارد و احتمال مفقود شدن آنها در سفر زياد است، پس آنها را همراه خود نياوريد.

16- احتمال معطلي زياد در مرحله عبور از مرز، اعم از خاک ايران يا عراق(در مرحله رفت يا برگشت) وجود دارد .

23- احتمال معطلي براي گذراندن تشريفات گمرکي و کنترل گذرنامه در مرز وجود دارد، لذا عدم مناقشه و درگيري مورد انتظار است .

24- هيچ گاه گوشي تلفن همراه خود را در اختيار ديگران به ويژه افراد ناشناس قرار ندهيد؛ گوشي را براي شارژ در رستوران يا سالن هتل رها نکنيد و براي تعويض سيم کارت از عوامل و يا زائران ايراني مورد اطمينان کمک بگيريد.

25- حفظ نظم و رعايت نوبت در مرحله بازگشت زوار محترم به ايران نيز از هر جهت مورد انتظار است؛ اميد است خستگي راه و يا شرايط نامساعد هوا موجبات آزردگي زائران بزرگوار را فراهم نسازد و با سعه صدر و صبر و تحمل و مدارا، تشريفات مرزي انجام پذيرد.

26- افرادي که براي زيارت عتبات عاليات به اين کشور سفر مي کنند بايد در سامانه حج و زيارت ثبت نام خود را انجام دهند.

27- با آرزوي توفيق و قبولي زيارات براي هموطنان گرامي، اميدواريم با احترام به قوانين و مقررات دولت عراق و آداب و رسوم مردم آن کشور، تصوير مثبت و الگوي شايسته‏‌اي از اخلاق اسلامي و فرهنگ ايراني به مردم و دولت آن کشور ارائه نمايند.

اربعين و انتخابات دو مأموريت سنگين پليس ايلام/ مشارکت کارکنان ناجا در تبليغات انتخاباتي کانديداها ممنوع است

فرمانده انتظامي استان ايلام با تأکيد بر اينکه کارکنان پليس نمي توانند در تبليغات انتخاباتي کانديدهاي مجلس شوراي اسلامي مشارکت کنند از آمادگي کامل پليس استان براي اجراي دو مأموريت اربعين و انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "علي دولتي " در مراسم صبحگاه مشترک يگان هاي انتظامي استان ايلام اظهار داشت: پليس در جامعه نماد نظم و انضباط است و بايد کارکنان ناجا در اجراي مأموريت ها نظم را مبناي کار خود قرار دهند.

وي ادامه داد: به هر اندازه که نيروي انتظامي به مقوله قانون گرايي در جامعه پايبند باشد به همان ميزان جامعه در مسير قانون پذيري گام بر مي دارد.

فرمانده انتظامي استان ايلام در ادامه به برنامه هاي پليس در ادامه سال 94 اشاره کرد و گفت: اربعين حسيني و انتخابات مجلس شوراي اسلامي دو مأموريت سنگين پليس ايلام در آينده است که طرح هاي عملياتي اين دو مأموريت آماده و به رده هاي مختلف انتظامي ابلاغ شده است .

وي با اشاره به اينکه از سال گذشته جلسات متعددي با حضور مسئولان ناجا در پايانه مرزي مهران برگزار شده است ، گفت: ناجا امکانات خوبي را در مرز مستقر کرده است و اميدواريم با اعزام نيروهاي کمکي بتوانيم بهترين خدمات را به زائران حسيني ارائه نمائيم .

سردار" دولتي " تلاش سازمان ها و نهادهاي دولتي استان را در بهبود زيرساخت ها و رفع مشکلات قابل تقدير دانست و گفت: استان ايلام براي پذيرايي از زائران اباعبدالله الحسين (ع) در اربعين آماده تر از سال گذشته است .

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه به موضوع برگزاري انتخابات در پايان سال 94 اشاره کرد و گفت : نيروي انتظامي با وجود مأموريت هاي روزمره از هم اکنون طرح هاي ويژه خود را براي برگزاري انتخابات آرام آماده کرده است .

وي با تأکيد براينکه وظيفه نيروي انتظامي در موضوع انتخابات تأمين امنيت اين حماسه مردمي است گفت: مشارکت کارکنان نيروي انتظامي در تبليغات انتخاباتي کانديداها بر اساس قانون ممنوع است و اين موضوع توسط دستگاههاي نظارتي پليس استان همواره کنترل خواهد شد .

فرمانده انتظامي استان ايلام با تأکيد بر لزوم احراز آمادگي کامل براي اجراي اين دو مأموريت پيش رو از کارکنان پليس استان خواست در اجراي مأموريت هاي محوله رعايت حقوق شهروندي را مبناي کار خود قرار دهند .

سارق احشام شهرستان ملکشاهي دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان ملکشاهي در استان ايلام از دستگيري سارق احشام باسرقت 10 راس گوسفند به ارزش تقريبي 60 ميليون ريال در شهرستان ملکشاهي خبر داد.

سرهنگ "مير عباس شهبازي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت : در پي شکايت افرادي از اهالي شهرستان ملکشاهي مبني بر سرقت تعدادي از احشام به صورت ويژه در دستور کار پليس مبارزه با سرقت اين شهرستان قرار گرفت .

وي خاطر نشان کرد: در تحقيقات و بررسي هاي به عمل و با تلاش فراوان کارآگاهان پليس ضمن شناسايي سارق مورد نظر طي يک عمليات پليسي موفق به دستگيري وي گرديدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ملکشاهي عنوان داشت:در تحقيقات انجام شده از متهم دستگير شده مشخص شد، وي تعداد 10راس گوسفند را از مناطق مختلف شهرستان ملکشاهي با خودروي خود سرقت کرده است.

سرهنگ "شهبازي " بيان كرد: سارق دستگير شده در بازجويي هاي اوليه به چند فقره سرقت ديگر احشام طي يک ماه گذشته در شهرستان هاي "ملکشاهي اقرارنموده كه تحقيقات از آن جهت كشف سرقت هاي احتمالي ديگر ادامه دارد.

اين مقام مسئول انتظامي در پايان به سارقان و کساني که قصد برهم زدن نظم وامنيت مردم را دارند هشدار داد، چشمان تيز بين پليس در کمين آنهاست و به زودي آنان را دستگير و به مراجع قضايي تحويل خواهد داد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار