کد خبر: ۱۲۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 14 November 2015

رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به تصمیم گیری برای کاهش اعضای شورای اسلامی این شهر در دوره پنجم انتخابات گفت: با کاهش تعداد اعضای این شورا موافق هستم .

به گزارش ایرنا، محمود دادگو روز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: کثرت اعضای شورا در برخی مواقع ، تصمیم گیری ها را دشوار می کند.

وی ادامه داد: اگر معتمدین محلات در کرج شکل بگیرد و اختیارتصمیم گیری به آنها داده شود، میزان مشکلات مردم در مدیریت شهر افزایش می یاید.

وی در خصوص سئوال یکی از خبرنگاران درزمینه وضعیت باغ سیب کرج گفت:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای تعیین تکلیف این باغ قول مساعدت در این زمینه داده است.

دادگو دربخش دیگر از سخنانش اظهار داشت: باید برای پیشبرد امور شهر به درآمد پایدار متکی شویم ، کاهش هزینه ها این نیست که بلافاصله سراغ کارگران برویم و اضافه کارآنها راکاهش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهرکرج اظهارکرد: نباید شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری اتکا به درآمد های کاذب داشته باشند.

وی در خصوص مشکل ترافیک درکلانشهر کرج اظهار کرد: درشهری که دو میلیون نفر زندگی می کنند باید برای روان سازی ترافیک طرح ویژه اجرا کرد.

دادگو خاطرنشان کرد: اگر مسیر جدیدی در وردی کلانشهر کرج احداث شود و خودروها از این مسیر حرکت کنند به طور قطع میزان آلودگی هوا کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز ترافیک ایستا وجود دارد اظهار کرد:برای کاهش این معضل باید اعتبارات زیادی مصرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص متروی کرج اظهار کرد:درسال 87قرارداد با شرکت سابیر تنظیم کرد و برخلاف تمام قرارداد ها زیرقیمت قرارداد منعقد کرد و آینده نگری نکرد.

وی گفت: شورای عالی حمل و نقل کشور 6 خط مترو برای کلانشهرکرج مصوب کرد وهیچ شهری این تعداد خط مصوب را نداشت.

وی افزود: مشکلی که با آن مواجه هسیتم این است که شرکت سابیر، دولتی است و درجاهای دیگری هم کار می کند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون دو رام قطار خریداری شده است گفت: برای ادامه کار شرکت سابیر در دفتر امام جمعه کرج تصمیم گیری شده و شورای شهر قبول کرده تا قیمت را به نرخ سالهای 92و 91تعدیل کند .

دادگو گفت: در این خصوص ما وظایفمان را انجام داده ایم و تابع منطق علمی هستیم و ما می بایست طرح های کلان اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: هر کس با کار عمرانی کار سیاسی انجام دهد به این شهر خیانت کرده است.

رئیس شورای شهر گفت: تعدادی از زمین ها و ساختمان های شهر برای تامین هزینه قطار شهری در آستانه فروش قرار داده ایم .

وی ادامه داد: برای راه اندازی قطارشهری هم نیازمند وام بانکی هستیم و هم اینکه اموالی که نیاز است رامی فروشیم و با بارگزاری آن به تکمیل این پروژه کلان کمک می کنیم .

وی با اشاره به همکاری شوراو شهرداری کرج گفت: شهرداری بدون مصوبات شورا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و اگرکار خوب شهرداری نباشد، شورا موفق نمی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص سئوال یکی از خبرنگاران در زمینه تخلفات انتخاباتی شورا شهر کرج گفت: قانون مسیر انتخابات را مشخص کرده است واعتراض هایی که به انتخابات دور چهارم شورا شد مورد بررسی قرار گرفت.

غفور قاسم پور افزود: پرونده انتخابات چهارم شورای شهر کرج بسته شده است و اکنون هم به انتخابات شورای پنجم نزدیک شده ایم.

وی دربخش دیگری از سخنانش گفت: وابستگی مدیریت شهری به فروش تراکم و ماده 100را می بایست کم کرد و به درآمد های پایدارتوجه بیشتری شود.

وی اظهار داشت : در بحث سرمایه گذاری زمانی که شورای چهارم شکل گرفت، ساختار

مناسبی در حوزه مشارکت ها نبود و اراضی و املاک شهرداری کارسازی نشده بود.

قاسم پور گفت: کرج در حوزه سرمایه گذاری بی تجربه است ومی بایست از تجارب کلانشهرهای دیگر استفاده کند.

وی به اجرای طرح زوج و فرد در کرج اشاره کرد و افزود: با نصب دوربین در 43 نقطه شهر کرج ، محدوده ترافیکی و زوج و فرد تعیین می شود.

قاسم پور اظهار کرد: در 16آذر ماه جاری نیز سه تقاطع غیر همسطح میانجاده، پل شهید سلطانی، پل مکمل حامی و دور برگردان دانش آموز با اعتباری بالغ بر 100میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی همچنین احداث 600واحد پارکینگ مکانیزه در مناطق رجایی شهر ، محدوده امام زاده حسن (ع) و برخی نقاط دیگر در کلانشهر کرج ازدیگر اقدامات شورا اسلامی شهر وشهرداری کلانشهر کرج اعلام کرد و گفت:این تعداد پارکینگ تا قبل ازپایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

مجید کاویانی رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهرکرج گفت: تاکنون سرمایه گذاری دربخش خصوصی درکلانشهرکرج کم صورت گرفته است و برای اولین بار به عنوان پایلوت در منطقه9 کلانشهر کرج طرح اولویت ظرفیت های سرمایه گذاری این منطقه با تجمیع پلاک های فرسوده شروع شده است.

وی ادامه داد: طرح مذکور با هدف پیشگیری از آسیب پذیری اجرایی شده است.

این عضو شورا اظهارکرد: مسیر رشد پیشرفت و بهبود آن توجهی نمی شود و و این موضوع در سال جاری به عنوان تبصره آمده است و پروژههای مهندسی ارزشی شده اند.

وی در مورد پروژه هایی که تعریف شده، گفت: کمیته های پژوهشی درشهرداری کرج از قبل تشکیل شده بود و خروجی در دسته بندی ودرکمیته پژوهشی شهرداری انجام شده

است.

کاویانی خاطر نشان کرد: ضمانت اجرایی در مورد سرمایه گذاری پروژه مطالعاتی آسیب شناسی سرمایه گذاری را آغاز کرده ایم تا ببینیم در کدام حوزه آسیب وجود دارد.

حجت الله غلامرضایی عضودیگر شورای اسلامی شهر کرج در این نشست گفت: شورا ومدیریت شهری بر این باورهستند که پیمانکار قطارشهری می بایست عزل شود و با پیمانکار جدید قرارداد منعقد کرد.

وی ادامه داد: مردم باید بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند واکنون 12هزار تاکسی و یک هزارو 650 دستگاه اتوبوس در اختیار شهروندان است .

غلامرضایی اظهار کرد: اگر تا کنون نواقصی در تقاطع های احداث شده کلانشهر کرج بوده به عدم وجود طرح جامع ترافیک برمی گردد.

در پایان این نشست ازپرتال مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج رونمایی شد.

شورای اسلامی شهر کرج 21 عضو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار