ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻗﻀﺎﯾﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺯﻧﺪان‌های ﮐﺸﻮﺭ گفت:به منظور کاهش حجم زندانیان زندان‌ها، مجازات جایگزین حبس در مجلس به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 01 December 2015
به گزارش تابناک مازندران سیروس شیخ‌پور در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که از محل مصوبات رییس قوه قضائیه، ستاد دیه کشور و صندوق تامین خسارت های بدنی در باشگاه برق ساری برگزار شد، گفت: سیاست ها در جهت کیفری و کاهش زندانیان است که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که بر اساس ضرورت دنبال شد و در مجلس شورای اسلامی نیز برای کاهش حبس و مجازات جایگزین حبس قوانینی در مجلس به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه کاهش جمعیت زندان‌ها سیاست زندان‌های کشور است، افزود: ازدحام زندانیان در زندان سبب اشغال فضای زندان، ناکارآمد بودن اقدامات آموزشی و اصلاحی و بالا رفتن هزینه زندانیان شده و این از معایب حبس است.
ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻗﻀﺎﯾﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺯﻧﺪﺍنهای ﮐﺸﻮﺭ با اشاره به اینکه اعمال خیرین در آزادسازی زندانیان قابل تقدیر است، تصریح کرد: توجه به آزادسازی زندانیان غیرعمد که از نفقات واجب الامر است باید جدی گرفته شود.
وی با اشاره به قوانین جایگزین حبس افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از آزادی مشروط، تاسیس میانجی‌گری و ایجاد صلح و سازش (شورای حل اختلاف)، کیفر خواست شفاهی و... از اقدامات سازمان زندان‌های کشور در کاهش زندانیان حبس است.
به گزارش ایسنا، در این مراسم به صورت نمادین 5 زندانی با اعطای گل آزاد شدند.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار