در این مراسم که با حضور سرلشکر محسن رضایی رییس هیات امنای خانه سرباز صلح ایران برگزار شد، از تلاش های سردار قاسم سلیمانی، دکتر محمدجواد ظریف، امیر دادبین، امیر بقایی، دکتر علی اکبر صالحی و سردار مرتضی قربانی تقدیر شد.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳ 17 December 2015
ر کنگره ملی سربازان صلح ایران که عصر امروز چهارشنبه ۲۵آذر در مجموعه تلاش برگزار شد از تلاش ها و مجاهدت های شش اسوه صلح و اقتدار تجلیل شد.

به گزارش «تابناک»؛ در این مراسم که با حضور سرلشکر محسن رضایی رییس هیات امنای  خانه سرباز صلح ایران برگزار شد، از تلاش های سردار قاسم سلیمانی، دکتر محمدجواد ظریف، امیر دادبین، امیر بقایی، دکتر علی اکبر صالحی و سردار مرتضی قربانی تقدیر شد.

در این مراسم همچنین از تعدادی از کهنه سربازهای سالهای دفاع مقدس از استان های مختلف کشور و از اقوام و ادیان مختلف با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

تجلیل محسن رضایی از شش اسوه صلح و اقتدار

سرلشکر محسن رضایی در نخستین کنگره ملی سربازان صلح ایران که به‌منظور تجلیل از مقام سرباز صلح برگزار شد، گفت: چند سال پیش بود که عده‌ای از فرماندهان دفاع مقدس به من مراجعه کردند و گفتند که ما روزهایی برای ارج نهادن به زحمات پاسداران، نیروی هوایی، نیروی دریایی و ... داریم اما در تقویم روزی برای سرباز پیش بینی نشده و تابه‌حال به‌طور ویژه از این رزمندگان تقدیر نشده است. این برای ما انگیزه شد،امیر بقایی و امیر دادبین و تعدادی از فرماندهان سپاه پیش‌قدم شدند و تشکل خانه سرباز صلح ایران را پایه‌گذاری کردیم.

دکتر رضایی افزود: سربازان قشر عظیم و گمنامی هستند که نباید فراموش نشوند و باید از آن‌ها قدردانی شود. کهنه سربازها در تمام دنیا تشکل‌هایی برای ارسال پیام صلح دارند. بیش از سه و نیم میلیون رزمنده سرباز در دفاع مقدس حضورداشته‌اند که باید از آن‌ها تقدیر کرد و پیش‌بینی می‌شود مردم کشورها در مراسم‌هایی که به این منظور در سراسر کشور اجرا خواهد شد، شرکت چشم‌گیر خواهند داشت.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: متأسفانه زندگی بشر با جنگ همراه بوده است. این بار هم قرن بیست و یکم با حوادث ناامنی و جنگ همراه شده است.

وی افزود: این قرن با حمله آمریکا به افغانستان و عراق آغاز شد و اینک با ظهور داعش گذاشتن مردم در قفس و آنگاه آتش زدن و باافتخار این وحشیگری را نشان دادن، صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته است. به‌واقع در چنین قرنی چنین رفتاری عجیب است و در تاریخ بشریت بی‌سابقه است. در روزهای اخیر به جمعی از مسلمانان نیجریه حمله می‌کنند و آن‌ها را به جرم شیعه بودن به خاک و خون می‌کشند یا جمعی افراطی به عزاداران حسینی در جمهوری آذربایجان حمله می‌کنند. چنین اقداماتی به صلح و امنیت آسیب جدی می‌زند.

تجلیل محسن رضایی از شش اسوه صلح و اقتدار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: منطقه در آستانه یک انفجار بزرگ است. مقدماتی که امروز مهیا شده بیش از مقدمات جنگ جهانی دوم است و این برای صلح و امنیت، نگران‌کننده است. منطقه با یک جنگ سی‌ساله مواجه شده است. این اخبار نشان می‌دهد که صلح و امنیت دارد به کالای کم یاب تبدیل می‌شود.

سرلشکر رضایی گفت: در جنگ‌ها و تاریخ ملت‌ها، سه گروه سرباز داشته‌ایم. سرباز تجاوز و اشغالگری، سرباز تسلیم و سرباز صلح. سرباز تسلیم یک ملت را تسلیم می‌کند اما به‌ظاهر بعضی اسمش را سرباز صلح می‌نامند. اما سرباز صلح ، برای صلح و عدالت می‌جنگد و دفاع می‌کند.ما نباید تسلیم بشویم و بگوییم این همان صلح است.

وی تاکید کرد: ما سرباز صلح داریم و دیپلمات صلح. در موضوع برجام اگر نبود اقتدار نیروهای مسلح و سربازان صلح، میز مذاکره برای دیپلمات‌ها فراهم نمی‌شد. صلح تسلیم نیست.صلح دفاع و مقاومت است، دفاع از انسانیت است. سربازان ما برای آزادی سرزمینشان جنگیدند، پس سرباز صلح هستند. آن‌ها برای آزادی جنگیدند و عدالت و امنیت را دنبال می‌کردند.

تجلیل محسن رضایی از شش اسوه صلح و اقتدار

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با تشریح تفاوت‌های سربازان جنگ و صلح افزود: سربازان جنگ برای اشغالگری و ظلم می‌جنگند. دویست سال بود که ما در پی سربازان تسلیم بودیم و اینک با سی‌وپنج سال است که ما صلح را در کنار اقتدار می‌بینیم.اقتدار در کنار صلح است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خصومت‌های آشکار و نهان دنیای استکبار گفت: اگر یک روز ایران ضعیف بشود دشمنان بی‌تردید به ایران حمله می‌کنند. بنابراین ایران همچنان باید قوی و آماده بماند تا دشمنان از طمع‌ورزی به این سرزمین پشیمان کند.

وی در پایان با تکریم مقام سربازان صلح و شهدا و ایثارگران دفاع مقدس گفت: امیدواریم که این قدردانی‌ها بتواند قطره‌ای از زحمات این عزیزان را جبران بکند.

تجلیل محسن رضایی از شش اسوه صلح و اقتدار

در ابتدای این مراسم از تمبر یادبود نخستین کنگره ملی سربازان صلح ایران به دست دکتر محسن رضایی رونمایی شد.

گفتنی است خانه سربازان صلح ایران در سال 1392 به عنوان یک نهاد غیردولتی در وزارت کشور به ثبت رسید و پایه گذار آن گروهی از فرماندهان سابق نیروهای مسلح هستند. خانه سربازان صلح ایران تاکنون یک میلیون کارت ایثار برای سربازان شرکت کننده در دفاع مقدس صادر کرده است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار