بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «واکنش حداد عادل به ماجرای دبیرستان‌های علوم انسانی»؛ «گزارش‌هایی درباره ایرانیان عضو داعش»؛ «ادعاهای عجیب یک قاتل در دادگاه جنایی»؛ «نامه‌ رسایی به سیدحسن خمینی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۴۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 17 December 2015
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «واکنش حداد عادل به ماجرای دبیرستان‌های علوم انسانی»؛ «گزارش‌هایی درباره ایرانیان عضو داعش»؛ «ادعاهای عجیب یک قاتل در دادگاه جنایی»؛ «نامه‌ رسایی به سیدحسن خمینی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۴۶۷۲
تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰-17 December 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


نظر سردار نقدی درباره رفتار امریکایی ها پس از برجام

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برخی‌ می‌خواهند ما را فریب دهند و بگویند آمریکا تغییر کرده است گفت: این کشور پس از برجام به طور متوسط هر ماه یک لایحه علیه ایران داشته و دشمنی آنان هیچ تغییری نکرده است. سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در دومین مجمع عالی بسیج که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با بیان اینکه امریکا در همه مولفه‌های قدرت سقوط کرده است،گفت: امروز انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرده،دنیا بسوی بیداری رفته و استکبار در زاویه قرار گرفته است.


مزاح ۲ عضو خبرگان در اولین روز ثبت‌نام

اولین روز ثبت نام از داوطلبان پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.حجت الاسلام امان الله علیمرادی از حوزه انتخابیه کرمان اولین کسی بود که دقایقی بعد از شروع رسمی زمان ثبت نام در وزارت کشور حضور یافت. حجت الاسلام محمدتقی واعظی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری پس از انجام مراحل ثبت نام و هنگام خروج از ستاد انتخابات کشور با علی رازینی دیگر عضو مجلس خبرگان که در حال ورود به ستاد انتخابات بود روبه رو شد که واعظی به مزاح به وی گفت انتظار داشتیم شما ساعت 10 صبح اینجا باشید که رازینی در پاسخ گفت الان هم خوب است.


انتقاد از نحوه واگذاری پلاک ویژه به معلولان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن ندای معلولین ایران به شیوه صدور پلاک ویژه معلولیت توسط پلیس راهور و سازمان بهزیستی کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر افراد زیادی هستند که نیاز واقعی برای دریافت این پلاک نداشته اما برای آنها پلاک ویژه صادر شده است. محمود کاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، در ارتباط با نحوه صدور پلاک ویژه معلولان تصریح کرد: مسئله صدور پلاک ویژه از سال 85 تنها برای جانبازان بالای 70 درصد توسط راهنمایی و رانندگی تصویب شد و در آن زمان برای معلولان پلاک ویژه صادر نمی‌شد.وی ادامه داد: در سال 87 رایزنی‌های چند انجمن معلولان با راهنمایی و رانندگی منجر به آن شد که ریاست وقت راهور با صدور پلاک ویژه برای معلولان موافقت کند.


شنیده‌ها درباره تمایل شورایی‌ها به مجلس

اعضای شورای شهر تهران این روزها جدای از موضوعات مرتبط با شهر از جمله مسأله پرحاشیه حسابرسی سال ٩٢ شهرداری تهران، درگیر رایزنی‌های درون‌گروهی و فراگروهی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.روزنامه شرق افزوده است: آخرین شنیده‌ها می‌گوید بیشترین تحرکات از جریان اصلاح‌طلب شوراست که تعدادی از آنها منتظر یک اعلام قطعی و رسمی هستند. تعدادی هم روی ٥٠ درصد آمدن و نیامدن مرددند و البته شاید منتظر یک تأیید نهایی مانده‌اند. اما فارغ از این برووبیاها که اتفاقا در این دوره بسیار بیشتر بود، این نهاد شوراست که آسیب می‌بیند و بسیاری این‌گونه برداشت می‌کنند که شورا همان سکوی پرتاب برای عرصه‌های دیگر قدرت و سیاست است.شورای شهر تهران در سه دوره اول ١٥ عضو اصلی و شش عضو علی‌البدل داشت اما در دوره چهارم این تعداد به ۳۱ عضو اصلی و ۱۲ علی‌البدل افزایش یافت. ٣١ عضوی که در این دوره وارد شورای شهر تهران شدند، از همان ابتدا آب رفتند؛ سلطانی‌فر جایگزین محمدمهدی مفتح و ولی‌الله شجاع‌پوریان جایگزین مهدی حجت شدند. در ادامه، با رفتن مسعود سلطانی‌فر به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی صابری جایگزین او شد.


حداقل هزینه شب یلدای یک خانواده ۴ نفره

حداقل هزینه برای شب یلدای یک خانواده ۴ نفره با در نظر گرفتن یک کیلو آجیل مخصوص بلندترین شب سال، یک سبد میوه، یک ظرف انار و یک هندوانه، به ۱۱۰ هزار تومان در سال جاری رسیده است؛ درحالی که بر اساس رسم دیرین در این شب مهمان هم به خانه‌ها می‌آید.


برای ائتلاف سلیقه‌ها را کنار بگذاریم

دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه ما در مقابل فتنه‌گران ۸۸ ذره‌ای تسامح و تساهل نخواهیم داشت، گفت: فتنه‌گران دشمنان انقلاب اسلامی هستند.محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در همایش حزب زنان جمهوری اسلامی که صبح امروز پنجشنبه در مجتمع سرچشمه تهران برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن سالگرد حماسه نهم دی اظهار کرد: در فتنه ۸۸ نارنجی اموی را با سبز علوی استتار کردند. وی اضافه کرد: هیچ اصولگرایی نیست که این حساسیت انتخابات مجلس دهم را درک نکرده باشد. امروز خطر موجود، عدم درک این مساله نیست، بلکه آنچه ما را تهدید می کند این است که این احساس خطر را در میدان عمل نیاوریم و به دنبال سهم‌خواهی باشیم. سهم و گروه ما باید تحت الشعاع ائتلاف باشد.حبیبی دومین خطر را تعدد نامزدهای اصولگرا در انتخابات دانست و گفت: در خصوص این مساله هم باید در تهران و هم باید در کل کشور این احساس خطر درک شود. فقط نباید برای آمدن احساس تکلیف شرعی کنیم بلکه باید برای نیامدن هم احساس تکلیف داشته باشیم. برخی فکر می کنند اگر وارد عرصه انتخابات نشوند، کائنات متزلزل خواهد شد و اگر پیامبر(ص) هم بیاید به آنها بگوید من این احساس تکلیف را از دوش تو برمی دارم، می گویند شاید گزارش غلطی به ایشان داده اند.دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: اصولگرایی اگر پیروز نشود، موتلفه، پایداری و ایثارگران شکست خورده است. ما با داشتن اصول باید از سلایق خود صرف نظر کنیم و البته نباید ذره ای از اصول خود نیز عقب‌نشینی داشته باشیم.


شناسایی ۱۱هزار شهید اهل‌سنت در کشور

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اهل‌سنت در سراسر کشور ۱۱هزار شهید به انقلاب تقدیم کرده‌اند.به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی، صبح امروز، در یادواره 700 شهید اهل سنت شمال کشور اظهار داشت: از 11هزار شهید اهل سنت کشور 550 شهید از استان گلستان هستند.وی افزود: تعداد شهدای انقلاب اسلامی 2هزار و 300 نفر است و دوهزار و 300 جانباز قطع نخاع کشور نیز بیش از 30 سال روی ویلچر نشسته‌اند. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: این یادواره در سطح کشور، نمادی برای وحدت شیعه و سنی و مردم و مسئولان است.


آقا گفتند خبرگان چندین رهبر در آستین داشته باشد

آیت‌الله احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران درباره تشکیل کمیته‌ای در خبرگان رهبری برای انتخاب رهبری گفت: این مسئله چیز تازه‌ای نیست و گروهی از برجستگان خبرگان از کمیسیون اصل ۱۰۹ و ۱۱۱ انتخاب شدند نه اینکه آن‌ها رهبر تعیین کنند، بلکه کسانی که در مظان رهبری هستند راجع به آن‌ها تحقیق و بررسی شود که این کمیته با رعایت مسئله رازداری این کار را انجام داده است و این اسامی اگر رهبری معظم بخواهند فقط برای ایشان عرضه می‌شود نه دیگران. مجلس خبرگان در پی تعیین رهبر در شرایط کنونی نیست و مسئله تعیین رهبری در پی فرمایشی است که از حضرت آقا شنیدم که خبرگان باید چندین رهبر در آستین داشته باشند.

هشدار درباره نفوذ از راه تلگرام

سایت گرداب وابسته به مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سپاه در مطلبی نسبت به جولان برخی افراد سودجو و اقدامات مجرمانه افراد در تلگرام، به کابران هشدار داد. گرداب با مرور بندهای فهرست مصادیق محتوای مجرمانه (موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای)، نوشته: سوای از کاربرانی که به گوشه‌ای از اقدامات مجرمانه آنها در بالا اشاره شد، تعدادی از سایت‌های معاند نیز، اقدام به راه‌اندازی کانال در تلگرام کرده‌اند. اقدامی که می‌توان آن را در راستای پروژه نفوذ دشمن نیز ارزیابی کرد. فهم اینکه این سایت‌ها به چه دلیلی فیلتر شده‌اند، چندان دشوار نیست. کافی است به محتوای آنها نگاهی انداخت. محتوایی که می‌توان گفت با هر یک از بندهای فوق، قابل تطبیق است. اینک استفاده از بستر تلگرام برای انتشار محتوای مجرمانه موجب نگرانی سایر کاربران شده است. چرا که با تداوم وضع موجود، احتمال آن وجود دارد که دود بی فرهنگی این عده، به چشم همه کاربران برود.


واکنش حداد عادل به ماجرای دبیرستان‌های علوم انسانی

دبیر شورای تخصصی ارتقاء و تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته: باید مواظب باشیم تا موضوع تحول در علوم انسانی به مسائل سیاسی که حرکت این جریان را مختل می‌کند، آلوده و آغشته نشود.

حداد عادل در جلسه شورای تخصصی ارتقاء و تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی گفته است که از میان کتاب‌های موجود برای تدریس در درس «انسان شناسی» 3 عنوان کتاب انتخاب و مقرر شده تا این سه جلد کتاب با تجدیدنظر و پس از تربیت استاد برای تدریس این درس که از میان اساتید معارف اسلامی انتخاب خواهند شد، "مبنای درس انسان شناسی اسلامی" قرار گیرند که از ابتدای سال تحصیلی آینده به ارزش 2 واحد در همه رشته‌های علوم انسانی تدریس خواهد شد.


گزارش‌هایی درباره ایرانیان عضو داعش

محمدرضا محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده سبزوار در مجلس به روزنامه دولتی ایران گفته است: یک رفت و آمدهایی از سوی داعشی‌ها را در مرزها داریم. یعنی برخی نیروها که برای پیوستن به داعش از مرزهای ایران گذر می‌کنند که عمدتاً اتباع خارجی هستند. این رفت و آمدها در حد و اندازه‌هایی قابل توجه نیست و کنترل شده است و فعلاً مشکلی جدی از این بابت نداریم. عمده این رفت و آمدها هم از سوی خارجی‌هاست. البته گزارش‌هایی هم وجود دارد که نشان می‌دهد چند مورد خروج اتباع داخلی هم برای پیوستن به داعش بوده است. اطلاع دارید که درهای اروپا تا حدودی برای ورود مهاجرین باز شده و همین مسأله هم مزید بر علت شده تا افرادی از کشورهای همجوار مثل پاکستان و افغانستان برای رسیدن به اروپا از معبر ایران استفاده کنند. مواردی که از داخل برای پیوستن به داعش می‌روند به لحاظ تعداد قابل توجه نیست و مطلبی که بخواهیم روی آن حساب جدی باز کنیم نیست. الان شاهد هستیم که داعشی‌ها با دلارهای سنگین سرباز‌گیری می‌کنند و با نفتی که به حامیانشان می‌فروشند پول‌های زیادی خرج می‌کنند. انگیزه پیوستن‌های این تعداد انگشتشمار و اندک بیشتر مالی است.


اظهار نظر غیر دیپلماتیک پوتین درباره اردوغان

رئیس‌ جمهوری روسیه در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه پرسش و پاسخ به خبرنگاران بین‌المللی در مسکو تأکید کرد عملیات هوایی روسیه در سوریه تا آغاز روند سیاسی در این کشور همچنان ادامه خواهد داشت و البته این مردم سوریه هستند که باید درباره آینده کشورشان تصمیم ‌بگیرند. پوتین در پاسخ به این سوال که آیا مسکو قصد دارد اقدامات بازدارنده بیشتری علیه ترکیه اعمال کند، به عنوان مثال در خصوص راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای ترکیه، گفت: مسئله نیروگاه هسته‌ای ترکیه مسئله‌ای کاملا شرکتی است و روس اتم باید این مسئله را با شرکای خود حل کند. وی همچنین به مسئله سرنگونی جنگنده «سوخو 24» اشاره کرد و گفت: آنها [مقامات ترکیه‌ای] تصور کردند که ما عرصه را خالی خواهیم کرد و از صحنه عقب‌نشینی خواهیم کرد! اما نه، روسیه چنین کشوری نیست. ما حضور خود در سوریه را افزایش داده‌ایم و شمار هواپیماهای نظامی مستقر خود در این کشور را نیز بیشتر کرده‌ایم.

پوتین با حمله به رهبران ترکیه گفت آنها "تصمیم گرفتند که یک جای خاص آمریکایی‌ها را بلیسند."رئیس‌جمهور روسیه در بخشی دیگر از سخنان خود نیز گفت اسلام‌گرایی به شکل خزنده‌ای در حال گرفتن ترکیه است که "آتاتورک در گور خود می‌لرزد."


لیست ائتلاف سعودی‌ها جعلی است!

چند کشور وارد شده در فهرست ائتلاف «ضد تروریسم» به رهبری عربستان سعودی، از حضور در آن ابراز شگفتی کرده یا در مورد نقش خود در آن پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند. عربستان ۲۳ آذر ماه با نام بردن از ۳۴ کشور «اسلامی»، مدعی شد ائتلافی تشکیل داده است که هدف از آن «مبارزه با تروریسم» است و مرکز فرماندهی آن نیز در ریاض قرار خواهد داشت. کشور دومی که در این فهرست از آن نام برده شده، پاکستان، از این موضوع ابراز شگفتی کرده است. احمد چوهدری، قائم‌مقام وزیر خارجه پاکستان، گفته است «من از اینکه عربستان نام پاکستان را به عنوان عضوی از ائتلاف آورد، شگفت‌زده شده‌ام.» مالزی هم گفته است تعهد نظامی در این جریان وجود ندارد. هشام‌الدین حسین، وزیر دفاع مالزی گفته «تعهد نظامی نداریم. این جریان آن طور که ما می‌فهمیم یک جور اتحاد برای مقابله با شبه‌نظامیان است». اندونزی نیز به فهرست عربستان واکنش نشان داده و به گزارش رویترز یک مقام ارشد آن کشور گفته جاکارتا تمایلی به عضویت در این ائتلاف ندارد. سخنگوی وزارت خارجه آن نیز گفته مهم است که اول از جزئیات باخبر شویم تا بعد در مورد عضویت در آن تصمیم‌گیری کنیم.

علاوه بر این بسیاری از کشورهایی که عربستان مدعی حضور آنها در این ائتلاف شده، توانایی چندانی برای حضور واقعی در ائتلافی نظامی در خارج از خاک خود را ندارند.


روحانی در برداشته شدن تحریم‌ها یک ماه اشتباه کرد

یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، لغو تحریم‌های ایران تا آخر ماه ژانویه را امری غیرممکن نمی‌داند، اما «به شرط آن که همه چیز خوب و درست پیش برود». وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز اطمینان داد که ایران به عنوان یکی از طرف‌های توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی، تعهدات خود را به سرعت اجرایی می‌کند و اظهار داشت: «بازرسان ما مشغول انجام وظایف خود هستند و بر فعالیت‌های آنان [ایران] نظارت دارند که با توجه به گزارش آنها می‌توانم بگویم که ایران اقداماتی را که متعهد به انجام آن شده است به سرعت انجام می‌دهد.»

این در حالی است که در ماه گذشته، رئیس جمهور بارها از برداشته شدن تحریم‌ها تا پایان سال جاری میلادی سخن گفته بود.


تلاش خسرو معتضد برای پاسخ به ابهامات معمای شاه

پس از آغاز پخش سریال تلویزیونی «معمای شاه»، حجم زیادی از سوالات‌ و ابهامات برای بینندگان این سریال به وجود آمد که تاکنون به برخی از آنها به صورت کلی در برنامه «شب‌های تاریخ» پاسخ داده شده است.

این برنامه که به مدت 15 دقیقه پس از تکرار معمای شاه پنجشنبه شب‌ها از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، توسط خسرو معتضد تولید و ارائه می‌شود. معتضد به همراه یک کارشناس تاریخ در دکورهای این سریال تلویزیونی در شهرک غزالی حضور پیدا می‌کنند و به ابهامات و نکات مطرح شده از سوی بینندگان پاسخ خواهد می‌دهند.


فضا را دست ژنرال‌های بی سرباز ندهیم

حسین شریعتمداری در مجمع عالی بسیج در مشهد گفت: احسان طبری (از تئوریسین های بزرگ حزب توده) -که خدا رحمتش کند و مطمئنا سلمان مُرد- وقتی از مارکسیسم برگشت و امام آزادش کرد، ک.گ.ب و دیگران دنبال کشتن او بودند. طبری می‌گفت امام شما ما را خلع سلاح کرد چون هیچ نکته مشترکی با امپریالیسم باقی نگذاشت. می‌گفت امام شما به شدت در مقابل امریکا و همچنین ما ایستاد و بر خلاف ما کوتاه نیامد. می‌گفت این مرزبندی امام هیچ جایی برای حضور ما باقی نگذاشت. وی همچنین با بیان اینکه اگر مرزبندی با دشمن داشتیم فتنه 88 رخ نمی‌داد، تصریح کرد: اگر مرز مشخص نشود دشمن تبدیل به رقیب و بعد شریک بعد هم تبدیل به خاله و خواهرزاده خواهد شد. مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: نباید بگذاریم فضا دست کسانی بیفتد که کم شمار و ژنرال های بی سرباز اند. البته آنها سرو صدای زیاد دارند -از جمله رسانه های خارجی- اما پیاده نظام ندارند. شریعتمداری در پایان گفت: بچه حزب اللهی‌ها نباید از سرو صداها بترسند باید نظرات خودشان را بگویند.


توضیح سپاه درباره خبر سفر سردار سلیمانی به مسکو

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران هرگونه اظهار نظر از سوی سپاه در مورد انتشار خبر سفر فرمانده سپاه قدس به کشور روسیه را رد کرد. سردار رمضان شریف در مورد انتشار برخی اخبار مبنی بر سفر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به مسکو اظهار کرد: من نه با شبکه المیادین و نه با هیچ رسانه دیگری در مورد این موضوع گفت‌وگویی نداشته‌ام و نه نفیا و نه اثباتا به این موضوع ورود پیدا نمی‌کنیم. چندی پیش علی اکبر ولایتی مشاور بین المللی مقام معظم رهبری در برنامه تلویزیونی به سفر سردار سلیمانی به مسکو اشاره و اظهار کرده بود که سفرهای ایشان عادی و براساس روال جاری صورت می گیرد. این در حالی است که ساعاتی پیش شبکه تلویزیونی المیادین مدعی شد که موضوع سفر فرمانده سپاه قدس به مسکو به تایید رسیده است.


تحقیقات روحانیون در دانشگاه‌‏های آلمان در سطح دکتری تدریس می‌شود

آیت‌الله مصباح یزدی به بیان برکات علمی انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: امروز به‌سبب فداکاری‌‏های امام خمینی(ره) و شهدا و رهبر عزیز انقلاب روحانیون و حوزه علمیه در حال پژوهش و تحقیق در سطح جهانی‌اند تا جایی که امروز برخی از تحقیقات برخی روحانیون در دانشگاه‌‏های آلمان و اتریش در سطح دکتری در حال تدریس است؛ امروز به‌جرأت می‌‏توان گفت که تحقیقات و پژوهش‏‌های دینی و فلسفی روحانیت کمتر از تحقیقات هسته‌ای نیست اما به‌سبب عدم تبلیغات نسبت به این امر ناشناسی در این امر در جامعه وجود دارد. وی با تأکید بر "نعمت انقلاب باید با شکرگزاری از سوی همه ما حفظ شود"، گفت: امروز ما نگرانیم چراکه برخی هم‌لباسان ما ناشکری می‌کنند و قدر این نعمت را نمی‌دانند؛ امیدواریم همه ما بیش از پیش لیاقت استفاده از این نعمت را داشته باشیم.


به جای جهنم نرفتن محقق شوید

آیت الله جوادی آملی گفت: «در زیارت جامعه به ما گفتند وقتی به بارگاه اهل بیت(علیهم السلام) رسیدید بگویید من آمدم محقق و پژوهنده بشوم.» به گزارش اسرانیوز، آيت الله جوادي آملي در يکي از جلسات درس اخلاق خود درباره چگونگی دعا کردن در حرم های اهل بیت به نکات زیر اشاره کرده است: «زيارت جامعه را ـ ان‌شاءالله ـ به نوبت بخوانيد در اين زيارت جامعه به ما گفتند وقتي به بارگاه اهل بيت(عليهم السلام) رسيديد بگوييد من آمدم محقِّق بشوم. اينكه آدم بخواهدجهنم نرود كه هنر نيست چرا كه خيلي‌ها هستند در قيامت به جهنم نمي‌روند مانند كودكان، ديوانه‌ها و كفاري كه در روستاهاي دوردست‌اند و كفار مستضعف فكري‌اند و بيانات الهي به آنها نرسيده است.آنوقت آدم برود بارگاه امام هشتم و بگويد ما را نجات بده تا ما جهنم نرويم؟! به ما گفته اند وقتي رفتيد اينها را بخوانيد «مُحَقِّقٌ لِما حَقَّقْتُمْ مُبْطِلٌ لِما اَبْطَلْتُمْ»من آمدم دانشمند برگردم، أهل تحقيق بشوم پژوهنده بشوم كار من پژوهش باشد و معارف را تحقيق كنم؛ آ‌نچه شما تحقيق كرديد من دنباله‌رو راه شما باشم، آ‌نچه شما ابطال كرديد من دنباله‌رو راه شما باشم ،من نيامدم بي‌سواد برگردم اينها در زيارت جامعه هست.»


مورد عجیب مادرشوهر سیاسی مهناز افشار

سوسن صفاوردی همسر محمدعلی رامین و مادر شوهر مهناز افشار در گفت و گو با روزنامه شرق نگاه به زنان در دوره احمدی‌نژاد را در خیلی از موارد «متحجرانه» دانسته است. نکته عجیب این است که صفارودی در شرایطی زبان به انتقاد از سیاست های زنانه دولت سابق گشوده که خودش سالها به عنوان یکی از مدیران ارشد مرکز امور زنان و خانواده در دولت سابق فعالیت کرده است.


اصولگرایان قدم اول را محکم برداشتند

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصلاح طلبان اختلافات جدی با هم دارند و بعید است در انتخابات آینده به وحدت برسند.حسن غفوری فرد نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و رئیس خانه احزاب در گفت و گو با افکارخبر درباره تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: من هنوز خبری از شورای ائتلاف اصولگرایان ندارم اما وحدت و همگرایی اصولگرایان بسیار خوب است .وی افزود: اصولگرایان با وحدت و همگرایی می توانند در انتخابات آینده موفق شوند و خبر تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان خبر بسیار خوبی بود و اصولگرایان قدم اول را بسیار خوب و محکم برداشته اند .

غفوری فرد تصریح کرد: اصولگرایان باید مراقب باشند این شورا به سمت حزب خاصی نرود و امیدواریم مانند دوره قبل انتخابات مجلس ائتلاف به نتیجه رسیده و کسی از این ائتلاف جدا نشود.نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه ارزیابی شما از فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان چیست گفت: اصلاح طلبان اختلافات جدی با هم دارند و بعید است در انتخابات آینده به وحدت برسند.


لاریجانی به ائتلاف اصولگرایان پیوست

علی لاریجانی تمام جمع‌های انتخاباتی که پیش از این در آن حضور داشت را منحل کرد و به ائتلاف حداکثری اصولگرایان پیوست. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی و از شخصیت‌های باسابقه اصولگرا طی روزهای اخیر به ائتلاف حداکثری اصولگرایان پیوسته است.علی لاریجانی بر همین مبنا، ائتلاف‌هایی که سابقاً در آن حضور داشت را منحل کرده است. گروه 4 نفره‌ای که با حضور علی لاریجانی، آیت‌الله مقتدایی، علی اکبر ناطق نوری و علی اکبر ولایتی، برای چند نوبت تشکیل جلسه داده بود، رسماً جلسات خود را پایان داد. خبری که آیت‌الله مقتدایی روز گذشته در گفتگو با تسنیم آن را تایید کرد.


سحر قریشی رکورد زد

مصاحبه رضا رشیدپور با سحر قریشی با ۲۲۶ هزار بازدید در ۶ روز، رکورد برنامه آپارات را شکست. سحر قریشی رکورد بازدید برنامه دید در شب را از سرور آپارات در کمترین زمان ممکن را شکست و امیر تتلو را پشت سر گذاشت.مصاحبه رضا رشیدپور با سحر قریشی در برنامه اینترنتی دید در شب از پنجشنبه گذشته ساعت دوازده شب تا صبح امروز چهارشنبه ۲۵ آذرماه (۶روز) بیش از ۲۲۶ هزار بازدید داشته است.این در حالیست که پیش از این امیر تتلو در سه ماه ۲۳۳ هزار و ۴۴۰ بازدید داشت.هفته گذشته حضور سحر قریشی، در این برنامه جنجال‌آفرین شد. در قسمتی از مصاحبه رضا رشیدپور عکسی از تارانینو کارگردان و بازیگر آمریکایی و یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس انرژی هسته‌ای به مهمان برنامه نشان داد اما سحر قریشی این شخصیت‌های معروف را نمی‌شناخت.سحر قریشی تحصیلات سینمایی ندارد و از مدلینگ وارد عرصه سینما شده است. در چند روز گذشته موج‌هایی در محکومیت و حمایت از او در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است.


شب یلدا هندوانه را تحریم کنید

رییس اتحادیه بارفروشان گفت: در حال حاضر قیمت هندوانه در میادین میوه و تره‌بار کیلویی ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است که امکان افزایش قیمت آن در شب یلدا وجود دارد لذا توصیه می‌شود با توجه به کمبود و گرانی این محصول مردم از خریدش خودداری و میوه‌های دیگر را جایگزین کنند.سید محسن محمودی با بیان این که هندوانه و پس از آن انار بیشترین میزان مصرف را در شب یلدا دارند، اظهار کرد: بهتر است مردم شب یلدای امسال هندوانه نخرند و میوه‌های دیگری مثل انار، پرتقال، لیموشیرین و در کنار آن آجیل را برای مراسم شب یلدا استفاده کنند.وی تاکید کرد: باید این فرهنگ‌سازی صورت گیرد که اگر کالایی گران می‌شود، مردم آن کالا را تحریم کنند و نخرند.

محمودی یکی از دلایل کمبود هندوانه شب یلدای امسال را بارش تگرگ در شهرستان میناب واقع در استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: هندوانه‌های موجود حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از نیاز بازار شب یلدا را پاسخگو خواهد بود.وی اظهار کرد: یکی از دلایل مهم کمبود هندوانه شب یلدای امسال این است که در ماه‌های گذشته در شهرستان میناب واقع در استان هرمزگان تگرگ آمد و این در حالی است که این شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی و قرار داشتن در مناطق گرمسیری امکان تولید هندوانه را در این فصل دارد و هر ساله در شهرستان میناب هندوانه شب یلدا کشت می‌شود.


اولین زن داوطلب انتخابات مجلس خبرگان

عصمت سوادی از حوزه انتخابیه تهران دارای دکترای فقه و حقوق و معاون سایق فرهنگی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برای ثبت نام پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور آمد.

پنج شنبه


مترو سواری اعضای خبرگان

عکسی از مترو سواری اعضای مجلس خبرگان که در آن هاشمی رفسنجانی و مرحوم آیت الله مشکینی رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری حضور دارند منتشر شده است.

پنج شنبه


جلالی پیوستن به ائتلاف اصولگرایان را تکذیب کرد

کاظم جلالی شایعات و فضاسازی های رسانه ای پیرامون پیوستن این جریان سیاسی به ائتلاف اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد.رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه هرچند ائتلاف اقدامی پسندیده است گفت: باید توجه داشت این مباحث فضاسازی های رسانه ای است و درعالم واقعی سیاست ، اتفاق خاصی نیفتاده است.


احمدی نژاد: من انقلاب را از دست سکولارها نجات دادم

یک سایت اصولگرا از قول احمدی‌نژاد نوشت: من انقلاب را از دست خاتمی و سکولار‌ها نجات دادم. مشایی کسالت شدید دارد و برای همیشه از دنیای سیاست کنار فته است. البته از اول هم روحیه سیاسی کاری نداشت.مثلث آنلاین نوشت: در حالی که محمود احمدی‌نژاد همچنان ترجیح می‌دهد مقابل رسانه‌ها سکوت پیشه کند اما بعضا نقل‌هایی از او در فضای رسانه‌ای و سیاسی مطرح می‌شود که در صورت درستی می‌تواند حاکی از نوع نگاه او به فضای سیاست داخلی ایران باشد. اما به تازگی نقلی قولی تازه از رییس جمهور سابق ایران شنیده شده است.

در جلسه محرمانه طیف مشاوران احمدی‌نژاد که با حضور ۳۰ نفر از مدعیون در ساختمان ولنجک در تهران برگزار شد؛ محمود احمدی‌نژاد با حمایت همه جانبه از اسفندیار رحیم مشایی گفته است که مشایی هر کس باشد دوست و رفیق من است. من او را از سال ۶۳ می‌شناسم. به من می‌گویند که چرا با او دوست هستی و با ما دوست نیستی؟ خب او به دل می‌نشیند و شما به دل من نمی‌نشینید. عده‌ای می‌گویند که مشایی احمدی‌نژاد را از ما جدا کرد. مگر شما با ما بودید که کسی شما را از ما جدا کند. این‌ها در سال ۸۴ اصلی ترین رقبای من بودند. اقای باهنر در سفر تبلیغی به سفر کرمان من را به باد فحش و ناسزا گرفت که با بودن آقای لاریجانی چطور جسارت می‌کنی و نامزد انتخابات می‌شوی. اما همین آقایان لاریجانی، باهنر، توکلی و غیره وقتی من سال ۸۴ رئیس جمهور شدم آمدند و من چاره‌ای نداشتم و چون افراد دیگری در جبهه انقلاب نبودند بخشی از امورات را برعهده آن‌ها سپردم. من به این‌ها خدمت کرده و دوباره آن‌ها را به مسئولیت برگرداندم و انقلاب را از دست خاتمی و سکولار‌ها نجات دادم. البته مشایی کسالت شدید دارد و برای همیشه از دنیای سیاست کنار فته است. البته از اول هم روحیه سیاسی کاری نداشت.


دعوت جامعتین از ولایتی، قالیباف، جلیلی و لاریجانی

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت که سران جامعتین از ولایتی،‌ قالیباف، جلیلی و لاریجانی برای پیوستن به ائتلاف اصولگرایان دعوت کردند و آنهااین دعوت را رد نکرده‌اند.حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقایان موحدی کرمانی و یزدی دعوتی از ولایتی، قالیباف، جلیلی، لاریجانی و محسن رضایی برای پیوستن به ائتلاف اصولگرایان داشتند که البته آقای رضایی به دلیل اینکه ملبس به لباس سپاه شدند قاعدتا این دعوت را نپذیرفتند، اما سایرین دعوت را رد نکرده‌اند.وی اضافه کرد: البته کیفیت شرکت این افراد در ائتلاف و اینکه آیا خود این افراد یا نماینده‌شان در جلسات شرکت خواهند کرد هنوز معلوم نیست.به گفته فولادگر، این ائتلاف حول محور جامعتین و به سخنگویی حداد عادل قرار است به عنوان یک مجموعه متحد در بین اصولگرایان انتخابات پیش رو ایفای نقش کند.این نماینده مجلس درباره اخبار منتشره مبنی بر ائتلاف ولایتی، قالیباف، مقتدایی و لاریجانی نیز تاکید کرد: این جمع یک جمع مشورتی بوده و تحت عنوان ائتلاف نبوده که بخواهد منحل شود.


پوتین: دخترانم فعالیت اقتصادی نمی کنند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: دخترانم در روسیه زندگی می کنند و فعالیت های اقتصادی ندارند. به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی که در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در مسکو سخن می گفت، در پاسخ به سوالی درباره دخترانش گفت: آنها در روسیه زندگی می کنند و فقط در دانشگاه های روسیه تحصیل کرده اند. آنها به فعالیت اقصادی و سیاسی اشتغال ندارند.ولادیمیر پوتین نخواست بگوید که فرزندانش بطور مشخص به چه کارهایی اشتغال دارند.پوتین گفت:" دخترانم به فعالیت اقصادی و سیاست اشتغال ندارند و تلاش نمی کنند به هیچ جایی رخنه کنند. آنها صرفا زندگی خود را می کنند و این را بسیار شایسته و برازنده انجام می دهند ".


هیچ کس از محتوای دیدار رهبر انقلاب با پوتین اطلاع ندارد

مهدی طائب رییس قرارگاه عمار چهارشنبه شب با بیان این که خداوند متعال در نقطه ای حساس پوتین را به یاری آورد، اظهار داشت: این شخص برای رهبر انقلاب قرآن هدیه می آورد، کارهای پوتین بازی نیست بلکه دارای معانی و مفاهیم است؛ پوتین به محض ورود به ایران مستقیم خدمت رهبر انقلاب رفت.وی ادامه داد: پوتین در دیدار رهبر انقلاب از ایشان خواست تا به صورت خصوصی با رهبر انقلاب گفت وگو کند حتی رییس جمهور روسیه مترجم خود را نیز از محل دیدار بیرون کرد و از رهبر انقلاب درخواست کرد تا مترجمی را برای ترجمه کردن بیاورند؛ هیچ کس از محتوای دیدار رهبر انقلاب با پوتین اطلاع ندارد.


ادعاهای عجیب یک قاتل در دادگاه جنایی

من قاتل 20 نفر هستم. پدر و مادرم را هم کشته‌ام. باز هم آدم می‌کشم.»این ادعاهای عجیب قاتلی است که دیروز قرار بود به اتهام قتل شوهر خاله‌اش در دادگاه جنایی محاکمه شود. به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از دهم بهمن سال گذشته و همزمان با کشف جسد مردی در منطقه حسن‌آباد فشافویه در دستور کار پلیس قرار گرفت.ماموران پس از حضور در محل با جسد مردی رو به رو شدند که دفن شده و بخشی از بدنش بیرون از خاک بود. پس از خارج کردن جسد مشخص شد، حدود 24 ساعت از مرگ او می‌گذرد و مرد میانسال بر اثر اصابت گلوله‌های کلاشینکف به قتل رسیده است.پس از بررسی‌های مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و کشف راز قتل آغاز شد.در ادامه با بررسی پرونده افراد ناپدید‌شده هویت مقتول شناسایی شد. همسر مقتول در تحقیقات گفت: روز قبل از کشف جسد خواهرزاده‌ام به نام رضا به دنبال همسرم آمد و او را همراه خود برد که پس از آن همسرم ناپدید شد.با تکمیل تحقیقات پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال و متهم دیروز به ریاست قاضی حسین اصغرزاده محاکمه شد. متهم به قتل پس از ورود به دادگاه اظهارات عجیبی را مطرح کرد و گفت: من تاکنون 20 نفر را کشته‌ام. پدر و مادرم را هم کشته‌ام. پیرمرد و پیرزنی که بیرون دادگاه هستند، پدر و مادر واقعی من نیستند. امروز در مسیر دادگاه نیز با اسلحه به باک یک دستگاه سمند شلیک کردم و خودرو منفجر شد و دو سرباز کشته شدند. وی اضافه کرد: من همچنان آدم می‌کشم و یک جنایتکار هستم. در زندان هم چند نفر را کشته‌ام. پس از اظهارات متهم به قتل، رئیس دادگاه جلسه محاکمه را تجدید کرد تا در کمیسیونی پنج نفره احتمال جنون رضا پس از جنایت بررسی شود.


ناراحتی فردوسی پور از لو رفتن عکسش با ظریف

عادل فردوسی پور از لو رفتن عکس مصاحبه اش با ظریف ابراز ناراحتی کرد.قرار بود فردوسی پور در برنامه وِیژه شب یلدا با مصاحبه ظریف مخاطبان خود را غافلگیر کند.


هنوز سرلیستی عارف قطعی نشده است

محمدرضا تابش ،نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی درمورد روندوحدت اصلاح طلبان به خبرنگار نامه نیوز گفت:روند وحدت اصلاح طلبان نسبتا مناسب است و درهر صورت 15 الی 20 جبهه که می خواهند باهم به وحدت برسند و لیستی را ارایه کنند طبیعی است که باهم اختلاف نظرهای نیز داشته باشند.وی اظهار داشت: داشتن اختلاف نظرها در میان این تعدد جبهه ها و افراد ایراد و اشکالی ندارد ولی اصلاح طلبان در کلیات امربا هم متحد و منسجم هستند و خوشبختانه کارشان را نیز پیش می برند.تابش با بیان اینکه لیدر جریان اصلاحات در افکارعمومی مشخص است و مردم نیز نسبت به رهبری جریان اصلاحات توسط این فرد اعتقاد دارند گفت: هنوزدر مورد سرلیستی جریان اصلاحات در انتخابات مجلس دهم بحثی صورت نگرفته است و اینکه این سرلیستی به آقای عارف سپرده شود یا به فرددیگری هنوز قطعی نشده است. تابش در مورد زمان نهایی شدن لیست اصلاح طلبان گفت:این لیست به بعد از زمانی که نتیجه تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان اعلام شود موکول می شود و بعداز آن لیست نهایی ارایه می شود.


گزارش میدل ایست از کاندیداتوری سید حسن

میدل ایست آی نوشتایران خود را آماده ی دو انتخابات مهم در اسفند ماه می کند، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان.این نشریه انگلیسی آورده است: آیت الله هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ازجمله کسانی است که برای انتخابات مجلس خبرگان اعلام کاندیداتوری کرده است. البته این اعلام کاندیداتوری با سخنان تندی از سوی افراطی ها روبرو شده است.همچنین، آیت الله سیدحسن خمینی نوه بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان شده است.این نخستین بار پس از درگذشت آیت الله (امام) خمینی و پسر او است که فردی از خانواده شان وارد عرصه سیاست می شوند.سیدحسن خمینی در میان احزاب مختلف ایرانی به شدت قابل اخترام است و چهره ای محبوب میان مردم و بویژه جوانان به حساب می آید. این آیت الله جوان با حملات جدی از سوی تندروها در طول ریاست جمهوری احمدی نژاد مواجه شد.


مجلس دهم شبیه مجلس پنجم است

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در پیش بینی خود از ترکیب مجلس آینده به خبرنگار نامه نیوز گفت:نباید انتظار داشته باشیم که مجلس آینده مجلس یک صدایی باشد و قطعا مجلسی متشکل از تفکرات موجود خواهد بود یعنی مجلسی که در آن هم مستقلین و هم گروه‌های اصولگرا و هم اصلاح طلب حضور دارند .وی اظهار کرد:در واقع مجلس دهم می تواند مشابه مجلس پنجم و یا هشتم البته با تفاوت های کمی باشد.

سبحانی نیا با بیان اینکه مجلس دوم مجلس خوبی بود گفت:مجلس چهارم نیز مجلس خوبی بود در این میان مجلس ششم چالش‌های زیادی در کشور فراهم کرد و باعث ایجاد مشکلات فراوانی شد.وی در پیش بینی خود از ریس مجلس دهم گفت:هنوز نمی‌توانیم دراین مورد قضاوت داشته باشیم ولی اقای لاریجانی با نگاهی که دارند نزدیکتر از دیگران به این جایگاه است.


نامه‌ رسایی به سیدحسن خمینی

رسایی در نامه‌ای به سیدحسن خمینی نوشت: سیاست بازان مکار، برای بازی با شما گفتند که سیدحسن بیشترین سهم را در انقلاب داشته؛ اما وقتی برادر شما را در نیجریه به خاک‌وخون کشیدند، حتی حاضر نشدند یک پیام بدهند. رسایی در بخش دیگری از نامه به کاندیداتوری سید حسن پرداخته و گفته است: آقا سید حسن، برادرانتان با شما خیلی حرف دارند، شنیده ام قرار است برای خبرگان کاندیدا شوید. من که با شما در مقطعی در قم هم درس بوده ام، تردید ندارم که اگر کاندیدا شوید، حتما در امتحان شورای نگهبان سربلند خواهید بود و نیاز به این فضاسازی های سیاسی برای امتحان ندادن شما نیست. داداش علی تان چه زیبا شما را کاندیدایی مستقل نامید و گفت: خانواده نسبی خمینی، خود را صفرهایی می دانند که با عمل به راه و رسم امام خمینی، هویت پیدا می کنند. این البته اختصاص به خانواده نسبی امام ندارد، همه ما همین ویژگی را داریم، همانطور که جانشین به حق خمینی گفت: این انقلاب بی نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.


طلاب مراقب پول‌های انگلیسی باشند

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به اظهار نگرانی‌ها درباره تلاش جریانات وابسته در جذب طلاب با شهریه‌های انگلیسی گفت: حرف حق را باید زد و دنبال هم باید کرد و تکلیف هم مشخص است که پول انگلیسی را نباید گرفت؛ اگر برای شما ثابت است که انگلیسی است، نباید بگیرید.به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله محمد یزدی در آغاز درس خارج خود ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و ابراز امیدواری برای قبولی عزاداری‌ها و عبادت مردم در ماه محرم و صفر اظهار کرد: الحمدلله در این دو ماه تعظیم شعائر به خوبی انجام شده، ولی نکته‌ای را که باید به اجمال عرض ‌کنم، درباره وضعیت مداحان کشور است که تقریباً میدان را از دست گویندگان گرفته‌اند و مردم بیشتر به خاطر مداحان در مجالس شرکت می‌کنند و اعتبار گویندگان مذهبی که هدف اصلی‌شان تبیین اهداف حادثه کربلا و ابلاغ عبرت‌های آن بوده، در حال کمرنگ شدن است.رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به اظهار نگرانی‌ها درباره تلاش جریانات وابسته در جذب طلاب با شهریه‌های انگلیسی خاطرنشان کرد: تکلیف ما مشخص است، هیچ‌وقت حق به‌خاطر کثرت باطل عقب نرفته است؛ همیشه حق در اقلیت بوده و کم بوده و از باطل نترسیده است؛ از اینکه آن طرف زیاد هستند و این طرف کم نباید ترسید؛ حرف حق را باید زد در حوزه هم حرف حق را باید زد و دنبال هم باید کرد و تکلیف هم مشخص است که پول انگلیسی را نباید گرفت؛ اگر برای شما ثابت است که انگلیسی است، نباید بگیرید.


64 سال اختلاف سن دو نامزد خبرگان

اولین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری در حالی سپری شد که جوانترین و قدیمی‌ترین نامزدهای این انتخابات 64 سال اختلاف سن داشتند. حجت الاسلام محمد قیاسی متولد 1366 تا کنون جوان ترین داوطلبی است که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد. در سوی مقابل، فرزند آیت‌الله ابوالفضل میرمحمدی نیز برای ثبت نام وی در محل وزارت کشور حضور یافت. آیت‌الله ابوالفضل میرمحمدی 92 ساله عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری است و به گفته فرزندش قصد دارد در دوره پنجم مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار