مراسم ویژه آغاز سفرهای نوروزی در بهار فاطمی امروز در چهار پایانه مسافربری پایتخت برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲ 17 March 2015
به گزارش ایرنا، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران گفت: امروز با حضور مدیران دستگاه های ذیربط در حوزه مسافربری جاده ای بخش دولتی و خصوصی به صورت نمادین از نخستین گروه مسافران نوروزی ورودی و خروجی از پایانه مسافربری جنوب پایتخت استقبال و بدرقه شد.

حمیدرضا شهرکی ثانوی با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی در بخش حمل و نقل جاده ای از 25 اسفند آغاز شده است گفت: براساس توافق با مدیران اتحادیه و انجمن صنفی تعاونی شرکت های مسافربری و همچنین سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران امروز در این پایانه حاضر و از نخستین مسافران نوروزی تهران استقبال شد.

وی با اشاره به اینکه 92 درصد سفرهای کشور به صورت جاده انجام می شود افزود: در طول مدت سفرهای نوروزی بیشترین مسافرت با اتوبوس از مبدا شهر تهران به ترتیب از پایانه های غرب، جنوب، شرق و بیهقی انجام می شود.

شهرکی ثانوی با اشاره به افزایش صد در صد نصب دستگاه های ترددشمار روخط (آنلاین) جاده ای گفت: این سامانه در سطح جاده برمبنای لوپ مغناطیسی که دارای سنسورهای حساس هستند نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه این سیستم هوشمند اطلاعات را به تفکیک نوع خودرو در حال تردد در این مسیرها، شناسایی و شمارش می کند گفت: علاوه بر این سبقت و فاصله طولی غیرمجاز بین دو خودرو را نیز ثبت و اعلام می کند که قابلیت ثبت سرعت غیرمجاز نیز می باشد.

شهرکی ثانوی به اطلاعات دریافتی از این سیستم هوشمند در محل های نصب شده در جاده های استان تهران اشاره کرد و گفت: براساس آماراعلام شده، روز گذشته تعداد 365 هزار و 993 دستگاه خودرو از مسیرهای مواصلاتی استان تهران خارج شده اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران افزود: در همین روز تعداد ورودی خودرو به راه های ارتباطی استان حدود 318 هزار و 793 دستگاه بوده است.

وی گفت: آخرین اطلاعات تا روز گذشته از پیش خرید بلیت اتوبوس های مسافربری بدون احتساب روز فروش حضوری حدود 130 هزار صندلی پیش فروش شده است که به ترتیب مربوط به شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد می باشد.

شهرکی ثانوی افزود: روز گذشته تعداد 71 هزار و 642 مسافر توسط سه هزار و 660 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی ازد مبدا پایانه های مسافربری شهرستان تهران خارج شده اند.

وی به مقایسه آمار تعداد مسافران خروجی از تهران روز گذشته نسبت به روز 24 اسفند پرداخت و گفت: این نسبت نشان می دهد که در طول 24 ساعت رشدی معادل 17 درصد را نشان می دهد.

شهرکی ثانوی به توزیع کارهای فرهنگی به صورت لوح فشرده ( CD) مربوط به ایمنی در سفر به مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: کارت سفر به همراه بروشورهایی حاوی اطلاعاتی در مورد عدم استفاده از تلفن همراه و تاکید بر استفاده از کمربندی ایمنی در حین رانندگی مهیا شده که در داخل اتوبوس های در اختیار مسافران قرار داده می شود.

وی با اشاره اجرای طرح نظرسنجی توسط یک شرکت بخش خصوصی گفت: این طرح در دو قالب پیش و در حین سفر با هدف ارزیابی از میزان رضایتمندی مسافران نوروزی از خدمات و امکانات ارائه شده در پایانه ها و اتوبوس های مسافری از امروز آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از ماه ها پیش این سازمان با اعلام آماده باش به پایانه های مسافربری این آمادگی را دارد که خدمات متناسب را به شهروندان و مسافران تهرانی در طول مدت تعطیلات نوروزی ارایه دهد.

حاجی بیگی گفت: با توجه به اینکه اوج سفرهای نوروزی از 26 تا 29 اسفند ماه 93 آغاز است، بیشترین تعداد مسافران مربوط به 27 و 28 اسفند می باشد.

وی افزود: به طور متوسط روزانه حدود 120 هزار نفر مسافر از پایانه های شهر تهران به مقصد 344 شهر در سطح کشور عازم می شوند.

حاجی بیگی گفت: شهرداری تهران امکاناتی را مهیا کرده است که شهروندان تهران وضعیت ترافیکی جاده ها را به صورت تصویری در پایانه ها مشاهده کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار