معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت : کنترل جمعیت حیوانات ناقل باید با روش های علمی و اصولی و در چارچوب پروتکل جاری در سراسر کشور در این خصوص صورت گیرد و به صورت مستمر پیگیری و رصد شود.
کد خبر: ۱۵۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 04 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی نبیان در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل استان با اشاره به این که پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین دام و انسان و کنترل جمعیت سگ های ولگرد در دستور کار شهرداریهای استان قرار دارد و از سوی فرمانداران پیگیری می شود، بیان داشت: در این راستا برای شهرداری های ساری، آمل، بابل و بهشهر تجهیزات لازم خریداری شده است و برای پوشش کامل استان این تجهیزات برای برخی شهرهای غرب مازندران نیز در حال تهیه است.

نبیان، با بیان این که با این اقدامات از برخی اتفاقات ناگوار ناشی از این موضوع پیشگیری خواهد شد، خاطر نشان ساخت: کنترل جمعیت حیوانات ناقل باید با روش های علمی و اصولی و در چارچوب پروتکل جاری در سراسر کشور در این خصوص صورت گیرد و به صورت مستمر پیگیری و رصد شود.


معاون استاندار، بر اجرای صحیح و دقیق این طرح در سراسر استان و انجام درست تعهدات از سوی دستگاه های مسئول تاکید کرد و یاد آور شد: تشکل های مردم نهاد نیز پیگیر موضوع هستند و در اجرای آن همکاری می نمایند، باید زمینه استفاده از مشارکت این تشکل ها به نحو مطلوب فراهم شود.


وی اجرای طرح واکسیناسیون سگ های دارای صاحب را گامی موثر در این راستا ارزیابی کرد و افزود: باید با جدیت این موضوع دنبال شود تا سگ های دارای مالک در استان به صورت کامل تحت پوشش این طرح قرار گیرند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، اظهار داشت: ارایه آموزش های لازم برای کودکان و آحاد افراد جامعه برای برخورد درست با حیوانات ناقل می تواند در کنترل مساله بسیار موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار