اسکندری خبر داد:
میرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از زنده گیری یک هزار و 381 قلاده سگ ولگرد خبر داد و افزود: این تعداد سگ در فاصله ابتدای شهریورماه تا بیست و پنجم آذر ماه سال جاری از سطح مناطق 12 گانه جمع آوری شده است.
کد خبر: ۱۶۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 09 January 2016
مجتبی اسکندری با بیان اینکه حیوانات بدون صاحب پس از زنده گیری به مرکز نگهداری در حلقه دره منتقل می شوند، اضافه کرد: پس از عقیم سازی و واکسیناسیون، این حیوانات به منظور حفظ اکوسیستم به دامان طبیعت باز می گردند.
اسکندری، اظهار داشت: در حال حاضر 400 قلاده سگ در محل نگهداری از حیوانات بی سرپرست نگهداری می شوند.
این مسئول، جلوگیری از ایجاد رعب و وحشت به سبب تیراندازی با سلاح گرم که پیش از این در شهر صورت می گرفت را در کنار عدم اشاعه بیماری های زیست محیطی، عدم متواری شدن حیوان به هنگام تیر اندازی، تفکیک نژادهای مفید و ناسالم تحت نظر دامپزشک و انتقال بهداشتی به مراکز دفن را از مزایای اجرای طرح زنده گیری و عقیم سازی سگ های بدون صاحب نام برد.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب، گفت: سگ های ولگرد به عنوان یکی از عوامل اصلی حمله و گزش به انسان مطرح هستند که می تواند منجر به مرگ در اطفال شود، به همین منظور عقیم سازی و جلوگیری از زاد و ولد همچنین واکسیناسیون این حیوانات در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در خصوص اهمیت جمع آوری سگ های ولگرد از اطراف شهر، عنوان کرد: این حیوانات به دلیل شیوع بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان و ایجاد وحشت و آلودگی صوتی بین شهروندان، موجب سلب آسایش عمومی و عامل آلوده کردن پارکها و تفرجگاه ها هستند که جمع آوری آنها به دلیل فراهم کردن رفاه شهروندان ضرورت می یابد.
اسکندری با اشاره به اینکه سال گذشته پناهگاه سگ های ولگرد به منظور نگهداری این حیوانات در محل دفن حلقه دره ایجاد شد، قرنطینه حیوانات جمع آوری شده پس از انتقال، جداسازی سگهای سالم از بیمار، نگهداری از حیوانات قابل واگذاری، را از جمله اقدامات سازمان در پناهگاه مذکور برشمرد.
این مسئول، ایجاد فضای سبز مناسب با کاشت تعداد 150 اصله درخت، لوله کشی و آبرسانی جهت آبیاری درختان و تامین آب مصرفی، ایجاد و احداث سایبان مناسب دو طرفه به طول 60 متر و احداث آبخوری مناسب برای حیوانات را از دیگر اقدامات سازمان در پناهگاه سگ های بی سرپناه اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
انسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
باعرض سلام وخسته نباشيد ؛ سوالي داشنم و اينكه چطور مي توانيم تشخيص دهيم كه اين زبان بسته ها واكسينه ويا عقيم سازي شده اند ؛ اگر اطلاع رساني بهتري بشود فكرمي كنم مردم بهتربااين مسئله كنارببايند و ديگر ترسي از اين زبان بسته ها نداشته باشند وبهتره يك فرهنگ سازي كلي صورت بگيرد تا جلوي ترسي كه متأسفانه دربرخي از مردم در مواجهه با اين فرشتگان معصوم ازخودبروز مي دهند ؛ جلوگيري شود .
انسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
ضمن اينكه لازم دانستم اين مطلب را به عرض برسانم كه متأسفانه تعداد زيادي از اين فرشتگان معصوم ؛ روزي صاحب داشته اند و دست روزگار آنها را بي صاحب كرده و آواره خيابان ها شده اند و نياز دارند كه به آنها كمك شود تا به زندگي خود ادامه دهند واكثرشان موجودات ضربه خورده اي هستند كه نياز به مراقبت دارند وبانگاه به چشمان غم ديده آنها كاملا" مي توان فهميد كه روزگارسختي را مي گذرانند واگر به انسانها نزديك مي شوند نه به قصد آسيب رساندن بلكه براي اين است كه اظهار دوستي كنند وبه ما بگويند كه از ما آسيبي به شما نمي رسد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار