انتقاد بی‌سابقه از اورژانس و رسانه‌های البرز
به نظر می‌رسد که انتشار اخبار نگران کننده از افزایش مصدومیت اسکی‌بازان در پیست اسکی دیزین منجر به این انتقادها شده است.
کد خبر: ۱۶۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 23 January 2016
به گزارش تابناک – البرز: روز گذشته تمام خبرگزاری‌ها و صدا و سیما خبر از مصدومیت 37 نفر در پیست اسکی دیزین دادند.

در همین ارتباط با انتشار گزارشی تحت عنوان "حادثه پشت حادثه در پیست دیزین/ امروز 37 نفر مصدوم شدند/ 3 نفر آسیب نخاعی دیدند" به نقل از مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز از مصدوم شدن 37 نفر در پیست اسکی دیزین خبر داد.
مهرداد بابایی گفته بود: همواره در فصولی که پیست اسکی دیزین دایر است، روزانه تعدادی مصدوم به مرکز اورژانس البرز مراجعه کرده و این افراد در حین اسکی‌بازی مصدومیت‌هایی را متحمل شده‌اند.
وی افزود: اما امروز از حدود ساعت 11 صبح به بعد با حجم زیادی از تماس‌ها مبنی بر وقوع حادثه برای اسکی‌بازان در این پیست مواجه بودیم.
مدیر اورژانس استان البرز گفت: متأسفانه امروز 37 مورد مصدومیت در پیست اسکی دیزین گزارش شد که از این تعداد 24 نفر مرد و 13 نفر زن بودند.
بابایی افزود: برای امدادرسانی به این مصدومان 3 فروند اورژانس هوایی و تعدادی آمبولانس به پیست اسکی دیزین اعزام و تمام این 37 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی اعلام کرد: در میان مصدومان امروز 3 مورد مشکوک به آسیب‌های شدید نخاعی و مغزی بودند که به‌وسیله اورژانس هوایی به مراکز درمانی تخصصی اعزام شدند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی افزود: 10 مورد دیگر نیز آسیب‌دیدگی شدید داشتند که امدادرسانی به‌موقع برای این افراد انجام شد.
بابایی در پاسخ به این سئوال که آیا حادثه خاصی در پیست دیزین امروز اتفاق افتاده است، گفت: پاسخ این پرسش را باید دستگاه‌های مرتبط اعلام کنند، اما آنچه که به ما گزارش شد این حوادث مربوط به بی‌احتیاطی خود اسکی‌بازان بوده و هر کدام در زمان‌های مختلف دچار مصدومیت شدند.
حال امروز
مدیر مجموعه پیست بین المللی دیزین در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته است: افرادی که از هر خبری برای استفاده های شخصی سود می‌برند بدانند سرماخوردگی و سر درد جزء آسیب دیدگی به حساب نمی‌آید.
عبدالرضا آژیر اظهار کرد: تعداد مصدومان روز گذشته پیست بین المللی دیزین پنج نفر بوده است که ناهماهنگی اورژانس سبب شد تعداد آنان
۳۷ نفر اعلام شود.
وی افزود: از اورژانس توقع می‌رود در بیان تعداد مصدومان بیش از گذشته حساسیت به خرج دهند و با دادن اخباری خلاف واقع تشویش اذهان نکنند.
مدیرمجموعه پیست بین المللی دیزین ادامه داد: دیروز شاهد یکی از روزهای پر تردد پیست دیزین بودیم و پیش بینی هم می‌شد مصدومیت هایی را شاهد باشیم.
وی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر مصدومیت
۳۷ نفر از اسکی بازان در پیست بین المللی دیزین اظهارکرد: روز گذشته برخی که به اورژانس مجموعه دیزین مراجعه کرده بودند یا دچار سردرد بودند و یا با افت فشار همراه بودند که نباید آنان را در جمع مصدومان قرار داد و دوستانی که می‌خواهند شیطنت کنند بدانند سردرد و سرماخوردگی و افت فشار آسیب دیدگی نیست و مصدومیت به حساب نمی‌آید!
وی افزود: تعداد مصدومان روز گذشته پیست دیزین که نیاز بود به مراکز درمانی منتقل شوند پنج نفر بود، دو نفر آنان که یک زن و مرد بودند در برخورد با یکدیگر دچار شکستگی ساق پا شدند و سه نفر دیگر نیز به دلیل عدم تعادل و برخورد به زمین دچار در رفتگی دست و پا شدند.
آژیر تاکید کرد: البته حضور امداد هوایی نیز به نظر اورژانس بستگی داشته و نمی‌دانم برای مصدومیت‌هایی در این سطح چرا هلی کوپتر اعزام شده است! سه نفر با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند ، یک نفر با آمبولانس و یک خانم نیز با دادن رضایت نامه کتبی با خودروی شخصی برای درمان از پیست خارج شد.
مدیر پیست اسکی دیزین درپایان گفت: این گونه اتفاقات در ورزش اسکی طبیعی است و فراگیر شدن خبر مصدومیت ها شیطنتی بوده که باید پیگیری شود.
به نظر می‌رسد که انتشار اخبار نگران کننده از افزایش مصدومیت اسکی‌بازان در پیست اسکی دیزین منجر به این انتقادها شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار