به نظر می‌رسد برخی از مدیران البرزی به پنهان شدن پشت‌رسانه‌ها عادت کرده و با بیان مطالبی چون "قصد ندارم حرفی بزنم" ،‌ "رسانه‌ها حرف من را درست منعکس نکرده‌اند" ، "من چنین حرفی‌ نزده‌ام" ، " من گفتگو نکرده‌ام" تلاش بر سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و نواقص و اشتباهات احتمالی خود دارند.
کد خبر: ۱۶۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 25 January 2016
به گزارش تابناک البرز: طبق روال معمول و بر اساس روابط کاری رسانه‌ها و مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز (اورژانس)، هرگاه حادثه مهمی در استان رخ دهد، اخبار و اطلاعات این حادثه از طریق پیامک توسط روابط عمومی اورژانس البرز به اطلاع خبرنگاران رسانده می‌شود.
در این پیامک اعلام می‌شود که خبرنگاران می‌توانند اطلاعات فوق را پس از تدوین به نقل از یکی از مدیران اورژانس منتشر کنند.
در عصر روز جمعه نیز طبق همین روال پیامکی برای اصحاب رسانه ارسال و اطلاعاتی به شرح زیر در اختیار خبرنگاران قرار گرفت:
37 مصدوم در پیست اسکی دیزین
24 مرد ، 13 زن
اعزام 3 فروند بالگرد و تعدادی آمبولانس به محل
3 مورد مشکوک به آسیب شدید نخاعی و مغزی
10 مورد آسیب دیدگی شدید
لطفا این خبر را به نقل از آقای مهرداد بابایی منتشر کنید

پس از دریافت این پیامک، بسیاری از رسانه‌ها و خبرنگاران استان البرز از جمله خبرگزاری‌های با اعتماد به اطلاعات دریافتی اقدام به انتشار خبر فوق کردند.
در همین میان خبرنگار تابناک البرز با روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز تماس گرفت تا از صحت اطلاعات مطمئن شود که فرستنده پیامک فوق تمام موارد را تایید کرد.
به همین دلیل خبری تحت عنوان "حادثه پشت حادثه در پیست دیزین/ امروز 37 نفر مصدوم شدند/ 3 نفر آسیب نخاعی دیدند" توسط تابناک البرز منتشر شد.
اما ماجرا به همین جا ختم نشد و صبح روز شنبه مدیر پیست اسکی دیزین در گفت‌وگویی عجیب، اتهاماتی را به رسانه‌ها و مدیریت اورژانس استان البرز نسبت داد.
عبدالرضا آژیر گفته است: " افرادی که از هر خبری برای استفاده های شخصی سود می‌برند بدانند سرماخوردگی و سر درد جزء آسیب دیدگی به حساب نمی‌آید.
عبدالرضا آژیر اظهار کرد: تعداد مصدومان روز گذشته پیست بین المللی دیزین پنج نفر بوده است که ناهماهنگی اورژانس سبب شد تعداد آنان ۳۷ نفر اعلام شود.
وی افزود: از اورژانس توقع می‌رود در بیان تعداد مصدومان بیش از گذشته حساسیت به خرج دهند و با دادن اخباری خلاف واقع تشویش اذهان نکنند.
مدیرمجموعه پیست بین المللی دیزین ادامه داد: دیروز شاهد یکی از روزهای پر تردد پیست دیزین بودیم و پیش بینی هم می‌شد مصدومیت هایی را شاهد باشیم.
وی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر مصدومیت ۳۷ نفر از اسکی بازان در پیست بین المللی دیزین اظهارکرد: روز گذشته برخی که به اورژانس مجموعه دیزین مراجعه کرده بودند یا دچار سردرد بودند و یا با افت فشار همراه بودند که نباید آنان را در جمع مصدومان قرار داد و دوستانی که می‌خواهند شیطنت کنند بدانند سردرد و سرماخوردگی و افت فشار آسیب دیدگی نیست و مصدومیت به حساب نمی‌آید!
وی افزود: تعداد مصدومان روز گذشته پیست دیزین که نیاز بود به مراکز درمانی منتقل شوند پنج نفر بود، دو نفر آنان که یک زن و مرد بودند در برخورد با یکدیگر دچار شکستگی ساق پا شدند و سه نفر دیگر نیز به دلیل عدم تعادل و برخورد به زمین دچار در رفتگی دست و پا شدند.
آژیر تاکید کرد: البته حضور امداد هوایی نیز به نظر اورژانس بستگی داشته و نمی‌دانم برای مصدومیت‌هایی در این سطح چرا هلی کوپتر اعزام شده است! سه نفر با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند ، یک نفر با آمبولانس و یک خانم نیز با دادن رضایت نامه کتبی با خودروی شخصی برای درمان از پیست خارج شد."
پس از انتشار این مصاحبه، خبرنگاران البرزی از جمله خبرنگار تابناک البرز با مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز تماس گرفت که متاسفانه وی حاضر به پاسخگویی نشد.
مهرداد بابایی به خبرنگار تابناک البرز گفته است: ما تصمیم گرفتیم در اینباره صحبت کنیم!
وی در واکنش به انتقاد خبرنگار تابناک مبنی بر اینکه اطلاع‌رسانی شما موجب هجمه علیه خبرگزاری‌ها و خبرنگارانی شده که به اخبار مجموعه اورژانس اعتماد کرده‌اند و از سوی مدیریت پیست اسکی دیزین متهم به شیطنت و سوء استفاده شخصی شده‌اند و حال شما خود را کنار می‌کشید؟ گفت: فعلا قصد ندارم حرفی بزنم!
به نظر می‌رسد برخی از مدیران البرزی به پنهان شدن پشت‌رسانه‌ها عادت کرده و با بیان مطالبی چون "قصد ندارم حرفی بزنم" ،‌ "رسانه‌ها حرف من را درست منعکس نکرده‌اند" ، "من چنین حرفی‌ نزده‌ام" ، " من گفتگو نکرده‌ام" تلاش بر سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و نواقص و اشتباهات احتمالی خود دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار