کد خبر: ۱۷۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 27 January 2016


رئیس ستاد دهه فجر استان البرز با اشاره به برگزاری جشن بزرگ انقلاب با حضور ۳۰۰۰ ورزشکار در مجموعه ورزشی انقلاب استان البرز، گفت: بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در طول دهه فجر در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی یزدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر که امروز در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان البرز در سی و ششمین سالگرد حاکمیت نظام اسلامی برنامه‌های خود را با 2 رویکرد ویژه آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه یک از این رویکردها توجه به جنبه محتوایی برنامه‌ها بود، افزود: تلاش می‌شود بتوانیم در اجرای برنامه‌های متنوع مردم را با محتوای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقایسه این نظام با حکومت شاهنشاهی بیشتر آشنا کرده و آن را یادآوری کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به دومین رویکرد در این بخش، تصریح کرد: مخاطب ما باید نسل نو و جوان باشد و برنامه‌هایی که جاذبه لازم را داشته باشد در طول دهه فجر برگزار شود و این مهم باید به کمک اعضای کمیته‌های ستاد دهه فجر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه احکام مسئولان کمیته‌ها در اختیارشان قرار گرفته و بر حسب گزارشات واصل شده، نشست‌های تخصصی و مشورتی خود را برگزار می‌کنند، گفت: امید است بتوانیم تا پیش از شروع دهه فجر، برنامه‌ریزی دقیق آن را اجرایی کنیم.

روحی‌یزدی با اشاره به اهم برنامه‌های ستاد دهه فجر تاکنون، خاطرنشان کرد: بر اساس روال چند سال اخیر، پیش از شروع دهه فجر برنامه‌ای در جمع مسئولان استانی در مرقد امام(ره) در قالب تجدید میثاق با امام راحل و مقام معظم رهبری داریم که این برنامه در روز شنبه دهم بهمن‌ماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به سراسر فرمانداران شهرستان‌های البرز ابلاغ کردیم تا اسامی داوطلبان برای حضور در این برنامه را به ما ابلاغ کنند تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم، افزود: روز 12 بهمن‌ماه که سالروز بازگشت امام به میهن است به نام "‌انقلاب اسلامی، امام خمینی، ولایت فقیه و رهبری" ‌نامگذاری شده است.

رئیس ستاد دهه فجر استان البرز از رژه موتورسواران در همه شهرستان‌های البرز و در کرج از 2 محور به سمت حسینیه امام خمینی خبر داد و گفت: محور نخست از چهارراه امام به سمت میدان سپاه و محور دوم از پل حصارک به سمت سپاه است و برنامه اصلی ساعت 12 آغاز می‌شود که شامل استقبال نمادین از حضرت امام(ره) است.

وی از نواخته شدن زنگ انقلاب در تمامی مدارس آموزش و پرورش استان البرز راس ساعت 9:30 به طور همزمان خبر داد و اظهار داشت: همخوانی سوره فجر در مدارس، حضور کاروان سلامت در روستاهای محروم استان و اجرای بیش از 300 برنامه فرهنگی ورزشی در طول دهه فجر از دیگر برنامه‌های این دهه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن پیروزی انقلاب از 11 تا 24 بهمن‌ماه در تالار شهیدان نژادفلاح، خاطرنشان کرد: در روز 13 بهمن‌ماه که به نام "انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، همدلی و همزبانی دولت و ملت"‌نامگذاری شده، بیشتر به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری می‌پردازد و اجرای گروه سرود 1357 نفری دانش‌آموزان در مدارس، یادواره شهدای ورزشکار البرز در ورزشگاه آزادی و تقدیر از پیشکسوتان اصناف در انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه‌های این روز بشمار می‌رود.

روحی یزدی روز چهاردهم بهمن ماه را به نام "انقلاب اسلامی، نهضت علمی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی" خواند و بیان کرد: سومین یادواره شهدی انقلاب اسلامی در تالار نژادفلاح ساعت 15، افتتاح دفتر نمایندگی هلال احمر و افتتاح مرکز فیزیوتراپی در شهرستان، بهره‌برداری از 530 تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های شهید رجایی، مدنی، کمالی و شریعتی توسط کمیته ایثارگران از برنامه‌های این روز است.

وی با اشاره به اینکه پانزدهم بهمن‌ماه به نام "انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد، شهادت" نامگذاری شده، گفت: مراسم میهمانی لاله‌ها با گلباران 158 مزار شهدا در سطح استان در ساعت 14:30 و در کرج برنامه محوری در امامزاده محمد(ع) در ساعت 15:30 است و همچنین دیدار با خانواده‌های شهدای اصناف و تجلیل از آن‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز "انقلاب اسلامی، وحدت امت اسلامی، عدالتخواهی و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)" را عنوان شانزدهمین روز بهمن ماه خواند و بیان کرد: جشن بزرگ انقلاب ویژه بسیجیان شهرستان کرج پس از نماز مغرب و عشا در حوزه 6 بسیج برگزار می‌شود.

وی به تجلیل از مقام شامخ 83 نفر از شهدای ورزشکار استان البرز با حضور مسئولان در منزل آنان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی آدم برفی در پیست دیزین از دیگر برنامه‌های این روز به حساب می‌آید.

روحی یزدی با اشاره به هفدهم بهمن‌ماه به نام" انقلاب اسلامی، تحکیم بنیاد خانواده، جوانان و سبک زندگی ایران اسلامی"‌ تصریح کرد: طرح عیادت از 37 خانواده بی‌سرپرست به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط هلال احمر استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: 18 بهمن‌ماه با عنوان " انقلاب اسلامی، معنویت‌گرایی، حاکمیت ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن نوین اسلامی" نامگذاری شده و مراسم ویژه دهه فجر در سالن اجتماعات اتاق اصناف، تجدید میثاق جامعه ورزش و جوانان با آرمان‌های امام(ره) و برنامه شعرخوانی توسط کمیته فرهنگی هنری از جمله برنامه‌های این روز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز نوزدهم بهمن ماه را به نام " انقلاب اسلامی، امنیت همه‌جانبه،آمادگی دفاعی، اقتدار و عزت منطقه ای و بین‌المللی"‌عنوان کرد و گفت: برپایی جشن بزرگ انقلاب با حضور بیش از 3 هزار نفر از ورزشکاران استان در مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی و پخت کیک بزرگ انقلاب در دبیرستان شاهد شهید کلانتری از برنامه‌های روز نوزدهم بهمن ماه است.

وی بیستم بهمن‌ماه را به نام روز" انقلاب اسلامی، الهام‌بخشی، حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با تروریست بین‌المللی"‌عنوان کرد و افزود: نمایشگاه مطبوعات ایام پیروزی انقلاب، مسابقه نقاشی دانش‌اموزی توسط اداره ارشاد اسلامی ساوجبلاغ و یادوراه شهدای انقلاب در کلیه مدارس شاخص در این روز برگزار می‌شود.

روحی یزدی "‌انقلاب اسلامی، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و مقابله با نفوذ دشمن" را نامگذاری روز بیست و یکم بهمن‌ماه عنوان کرد و اظهار داشت: نورافشانی، طنین اندازشدن بانگ الله اکبر از پشت بام‌ها و حضور مردم در مساجد، بازدید گروهی از ایثارگران از بیت آیت الله طالقانی در طالقان به عنوان یکی از بنیانگذاران نهضت اسلامی از جمله برنامه‌های این روز است.

وی اعزام جانبازان و راویان ایثار را به مدارس برای ارائه جریان انقلاب را با محوریت شاهد و ایثارگران را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد.

رئیس ستاد دهه فجر استان البرز با اشاره به برنامه‌های روز 22 بهمن‌ماه، گفت: کمیته‌ای با عنوان ستاد مردمی ایجاد شده که بخش قابل توجهی از برگزاری مراسم را به صورت خودجوش تقبل می‌کنند و برنامه‌های ویژه‌ای نیز توسط آنان در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن در استان پیش از برگزاری نماز جمعه انجام می‌شود که 2 مسیر شرق و غرب کرج برای این امر در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

روحی یزدی مسیراول راهپیمایی را از میدان کرج- میدان شهدا- چهارراه طالقانی- میدان سپاه- بلوارجمهوری- میدان جمهوری عنوان کرد و گفت: میانجاده- سه راه رجایی‌شهر- میدان سپاه- بلوارجمهوری- میدان جمهوری اسلامی به عنوان مسیر دوم در نظر گرفته شده که جایگاه ویژه‌ای برای خبرنگاران، مسئولان و خانواده شهدا پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار