فرماندار شمیرانات از افتتاح 14 پروژه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در سطح شهرستان شمیرانات در ایام دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 30 January 2016
نشست خبري فرماندار شميرانات در بخشداري لواسانات با حضور حيدري،بخشدار منطقه برگزار شد.

تمهيدات براي رفع معضل ترافيك شميرانات،گزارش اقدامات انجام شده در رفع تصرف اراضي و معادن،ارايه خبرهايي از نشست فرماندار با شهردار و اعضاي شوراي شهر در رفع مشكلات شميرانات و اقدامات انتخاباتي فرمانداري برخي از سوالات خبرنگاران از خانمحمدي را در برگرفت.

عزت الله خانمحمدی با اشاره به افتتاح پروژه ها در ايام دهه فجر گفت: تاکنون 14 پروژه توسط پنج دستگاه اجرایی سطح شهرستان برای افتتاح در ایام دهه مبارکه فجر اعلام شده که این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در حوزه‌های شهری، آب و فاضلاب، فرهنگی، گردشگری و گازرسانی انجام خواهد شد. سایر دستگاه‌ها نیز پس از جمع بندی پروژه‌های به اتمام رسیده را اعلام خواهند کرد تا در این ایام به افتتاح برسد. همچنین حدود 50 میلیارد تومان نیز اعتبار پروژه‌هایی خواهد بود که کلنگ‌زنی آن‌ها در ایام دهه فجر انجام خواهد شد.

فرماندار شمیرانات در خصوص رفع تصرف اراضی ملی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان شمیرانات گفت: در دو سال اخیر و در دولت تدبیر و امید حدود 250 هکتار اراضی ملی و حریم رودخانه‌ها در سطح شهرستان شمیرانات رفع تصرف داشته‌ایم که معادل ریالی این رفع تصرف‌ها حدود 9000 میلیارد تومان بوده است.

وی تاکید کرد: 90 درصد این تخلفات مربوط به سنوات گذشته و از سال 86 تا 92 بوده است که با همکاری دستگاه‌های ذیربط و همکاری ویژه دستگاه قضایی و امنیتی شاهد رفع تصرف از این اراضی ملی بوده‌ایم.

فرماندار شمیرانات با تاکید بر اینکه اقدامات فرمانداری شمیرانات در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز پیشگیرانه بوده است گفت: 280 هزار متر مربع در یک ماه گذشته رفع تصرف و سند این اراضی به نام دولت به ثبت رسیده است که ارزش ریالی این رفع تصرف‌ها معادل 1500 میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین 350 هکتار از این اراضی مربوط به اوقاف بوده که در حال حاضر رفع تصرف شده است.

وی ادامه داد:‌ جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های ذیربط بازدید‌های گروهی توسط مسئولین ذیربط انجام می‌شود تا مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز با توان بیشتری انجام شود. بر همین اساس با قاطعیت می توانم اعلام کنم که در دو سال اخیر هیچ گونه تصرف جدیدی نداشته‌ایم. البته در برخی مواقع افرادی سودجو قصد تجاوز به حریم رودخانه‌ها و اراضی ملی را داشته‌اند که در کمترین زمان ممکن با اقدامات آن‌ها از جمله دیوارچینی‌ها مقابله شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ساخت هتل آریانا در بستر رودخانه جاجرود اشاره کرد و افزود: فرمانداری شمیرانات اقداماتی را که در حوزه مسئولیتش بود انجام داد و از موضع کمیسیون ماده 99 برای جلوگیری از ادامه ساخت و ساز این هتل اقدام کرد. در مرحله بعد مالک این هتل به این حکم اعتراض کرد و حکم به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شد. در حال حاضر نیز منتظر حکم قطعی دیوان هستیم.

فرماندار شمیرانات در خصوص پیست دیزین نیز تاکید کرد: این پیست در حال حاضر به روی علاقه مندان و ورزشکاران باز است و برابر هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و مقام قضایی ، شرکت‌ توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در خصوص تامین امنیت مسیر این پیست اقدام می‌کنند. در مورد این پیست اولویت اول فرمانداری تهران حفظ جان شهروندان است و در این خصوص نیز کلیه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

آغاز طرح جنگل کاری لواسانات بزودی
وی در تشریح اقدامات فرمانداری شمیرانات در خصوص بکارگیری ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان نیز گفت: طرح توسعه گردشگری شهرستان شمیرانات در حال انجام است و در فاز اول تهیه نقشه‌های گردشگری انجام شده است. در این راستا از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز درخواست کرده ایم تا در فاز دوم این سند بحث‌های مختلفی از جمله مشخص کردن نقاط گردشگری سطح شهرستان به فرمانداری شمیرانات کمک کنند. بی تردید نکات مصوب هیات دولت در شمیرانات برای توسعه گردشگری مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت. در همین راستا کارگروهی برای مشخص کردن نقاط گردشگری شهرستان تشکیل شده است که با همکاری شهرداری‌های شهرستان بتوانیم از ظرفیت‌های این نقاط استفاده کنیم.

خانمحمدی ادامه داد: شهرداری‌های استان نیز باید در تهیه طرح‌های تفصیلی به مقوله گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشند ایجاد تفرج‌گاه‌ها و بهره برداری بهینه و استفاده مناسب از ارتفاعات نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح جنگل کاری در بخش لواسانات ادامه داد: این طرح بزودی آغاز خواهد شد تا از فضاهای موجود در بخش‌های مختلف شهرستان برای ایجاد تفرج‌گاه‌های طبیعی استفاده شود.

وی همچنین به طرح سالم‌سازی به عمق یک کیلومتر در اطراف رودخانه جاجرود اشاره کرد و افزود: در اجرای چنین طرح‌هایی نظرات آب منطقه‌ای و محیط زیست در نظر گرفته خواهد شد.

فرماندار شمیرانات ساخت دهکده سلامت را یکی دیگر از طرح های این شهرستان در جهت توسعه ظرفیت‌های گردشگری خواند و افزود: این دهکده در شمال شهر لواسانات با همکاری بخش خصوصی ایجاد خواهد شد که در آن بیمارستان و مرکز تفرجگاهی در نظر گرفته شده است.

خانمحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به معضل ترافیک در سطح شهرستان شمیرانات به عنوان دغدغه اصلی این فرمانداری گفت: شهرستان شمیرانات حدود 480 هزار نفر جمعیت ثابت و بیش از 200 هزار نفر جمعیت شناور دارد. بر همین اساس سطح آسفالت خیابان‌ها و عرض خیابان‌ها پاسخگوی این میزان از تردد و جمعیت نیست. بر همین اساس اقداماتی همچون ساخت مترو در سطح شهرستان و برخی اصلاحات هندسی در خیابان‌ها برای پیگیری در دستور کار قرار گرفته است.

اقدامات اجرایی در مسیر برگزاری انتخابات
فرماندار شمیرانات در خصوص اقدامات اجرایی در مسیر برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سطح شهرستان شمیرانات نیز گفت: اقدامات در عرصه انتخابات در سه بخش مجزا مورد پیگیری قرار گرفته است. در بخش اول ایجاد نشاط سیاسی و دعوت مردم برای حضور در عرصه انتخابات مدنظر قرار دارد تا از این طریق رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری مردم محقق شود.

وی به برگزاری جلساتی تحت عنوان دیدارهای مردمی با مسئولان و تبیین لزوم حضور حداکثری در انتخابات توسط ائمه جماعات سطح شهرستان برای دعوت مردم و برگزاری همایش با موضوع انتخابات را از اقدامات فرمانداری برای ایجاد فضای پرنشاط و پرشور انتخاباتی در سطح شهرستان خواند.

وی افزود: در بخش دوم ساماندهی و ایجاد تجهیزات، تامین نیروی انسانی و بسترهای لازم برای اجرای انتخاباتی قانونمند و پرشور ، هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و ایجاد ساز و کار تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است. در سومین بخش نیز حفظ یکپارچگی همراه با همدلی و انسجام ملی به عنوان برون‌داد شایسته انتخابات مدنظر همه مسئولین است.

فرماندار شمیرانات در خصوص افزایش سرانه‌های ورزشی در سطح شهرستان نیز گفت: شمیرانات نسبت به سال گذشته با افزایش 40 درصدی سرانه‌های ورزشی روبرو بوده است البته تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت‌های مالی شهرستان بتوانیم سرانه‌های ورزشی را بیش از پیش افزایش دهیم.

فعالیت 4 معدن غیرمجاز در بخش رودبار قصران
وی در خصوص معادن سطح شهرستان شمیرانات و نحوه فعالیت‌ آن‌ها نیز گفت: یکی از دغدغه‌های جدی فرمانداری شمیرانات معادن غیرمجاز است. اخیرا لیست معادن مجاز و غیرمجاز ارسال شده است و برای معادنی که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند اخطارهایی ارسال شده است. قطعا به زودی فعالیت این معادن متوقف خواهد شد. همچنین معادنی که به صورت مجاز فعالیت می کنند اما فعالیت آن‌ها آثار تخریبی در محیط زیست دارند نیز از فعالیت‌شان جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت 20 معدن در سطح شهرستان گفت: در بخش رودبار قصران حدود چهار معدن غیرمجاز وجود دارد که اخطارهای قانونی برای آن‌ها ارسال شده و به زودی از فعالیت آن ها جلوگیری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار