رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش آموزش و پرورش استان زنجان از راهیابی 29 دانش‌آموز دختر زنجانی به مرحله کشوری کنگره قرآنی خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 28 February 2016
جمال رحمتی در گفت‌و‌گو با فارس در زنجان اظهار کرد: مرحله استانی بخش دختران کنگره قرآنی مدارس استعدادهای درخشان روز پنج‌شنبه در تاریخ ششم اسفند ماه سال جاری در زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی این رقابت‌ها به میزبانی دبیرستان دور اول متوسطه فرزانگان 2 زنجان برگزار شده است، تصریح کرد: 88 نفر از برگزیدگان مرحله ناحیه‌ای در این مرحله از مسابقات شرکت داشتند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این آزمون در چهار رشته مختلف برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: رشته‌های حفظ قرآن، حفظ ویژه، قرائت قرآن و معارف قرآنی از جمله بخش‌های این مسابقات است.

رحمتی با اشاره به اینکه در دوره تحصیلی دوره اول متوسطه رشته حفظ قرآن «علمی فرد» از ناحیه یک به عنوان نفر برتر برگزیده شده است، اضافه کرد: در دوره دوم متوسطه در این رشته نیز «سمانه نوری» دانش‌آموز ناحیه یک نفر برتر شد.

وی برگزیدگان رشته حفظ ویژه را «محدثه نباتی» از ناحیه 2 در دوره اول متوسطه و «مهدیه باقری» از ناحیه یک در دوره دوم متوسطه اعلام و اضافه کرد: «فائزه نجمی» و «زهرا احدی» از ناحیه یک در دوره دوره تحصیلی اول و دوم متوسطه برگزیدگان بخش قرائت قرآن هستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه «راضیه نجاتی» از شهرستان ابهر در دوره اول متوسطه در رشته معارف قرآنی رتبه نخست را کسب کرده است، افزود: در این رشته در مقطع دوره دوم متوسطه «شیما اکبری» از ناحیه 2 زنجان رتبه برتر را کسب کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه در مجموع تعداد 13 نفر از دوره اول متوسطه به مرحله کشوری راه یافته است، ادامه داد: 16 نفر نیز از دوره دوم متوسطه به مرحله کشوری مرحله قطبی راه یافتند.

وی زمان برگزاری مرحله کشوری کنگره قرآنی را مرداد ماه سال آینده اعلام کرد و افزود: دانش‌آموزان منتخب پسر نیز پس از برگزاری رقابت در روز 13 اسفند ماه سال جاری مشخص می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 90 نفر از برگزیدگان مرحله ناحیه‌ای در دبیرستان دور اول شهید بهشتی (1) زنجان به رقابت می‌پردازند، اضافه کرد: برگزیدگان به مرحله کشوری این رقابت‌ها راه می‌یابند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار