کد خبر: ۱۹۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 07 March 2016

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: احداث فرهنگسرای ایثار و شهادت از درخواست‌های این اداره‌کل از مدیریت شهری است که مکان آن نیز مشخص شده است و با توجه به اینکه این فرهنگسرا در اکثر استان‌ها کشور وجود دارد، نیاز آن در البرز نیز احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آخرین جلسه شورای اسلامی شهر کرج در سال 94 امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در بخشی از این جلسه مهمان مدیریت شهری کرج بود.

داوود مدیرفلاح در این جلسه با تاکید بر اینکه حوزه ایثار و شهادت، متعالی‌ترین بخش فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار داشت: در حوزه ایثار و شهادت برخی برنامه‌ها ارائه شده که نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است که از آن جمله تقاطع‌هایی است که توسط شهرداری احداث شده و به نام شهدا نامگذاری شده است.

وی پل شهدای پلیس و شهدای روحانی را از جمله این امر دانست و افزود: در خواست می‌شود عکس شهدای روحانی و پلیس بر روی این تقاطع‌ها نصب شود تا مردم با تصاویر این شهیدان گرانقدر آشنایی بیشتری داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: احداث فرهنگسرای ایثار و شهادت از دیگر درخواست‌های این اداره‌کل از مدیریت شهری است که مکان آن نیز مشخص شده است و با توجه به اینکه این فرهنگسرا در اکثر استان‌ها کشور وجود دارد، نیاز آن در البرز نیز احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی اقدامات به صورت مجازی در این فرهنگسراها انجام می‌شود که زیارات مجازی و زیارت قبور شهدا یکی از کاربردهای این فرهنگسراها است، گفت: اطلس ایثار و شهادت نیز نرم‌افزاری است که در 22 اسفندماه به عنوان روز شهید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرفلاح خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در بسیاری از شهرهای استان البرز از والدین شهدا زندگی‌نامه تهیه کرده‌اند، ظرفیت برای ادامه این فعالیت در کرج وجود دارد، همچنین برای دیدار با خانواده شهدا نیز باید برنامه‌ریزی صورت گیرد چراکه در حال حاضر از خانواده یک شهید ممکن است در طول سال چندین بار بازدید شود اما از خانواده‌ی شهیدی دیگر، چندین سال بازدید نشود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای جامع برای این موضوع باید در نظر گرفته شود تا با تعیین ترازی مشخص، این دیدار انجام پذیرد، اظهار داشت: ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) از جمله اقدامات مهمی است که در دستور کار قرار دارد که طرح آن از مهرماه سال جاری آماده بوده اما به سبب کمبود بودجه انعقاد قرارداد آن انجام نشده بود که امید است در سال 95 ساماندهی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به 22 اسفند ماه به عنوان روز شهید، تاکید کرد: ظاهر شهر باید نشان‌دهنده این روز باشد و توجه و اهمیت شهر را به این موضوع نشان دهد.

لایحه شهرداری برای اختصاص 200 میلیون تومان برای خاک‌برداری زمین واگذار شده به شهرداری کرج در مشهد مقدس برای احداث زائرسرای ارزان قیمت توسط اعضای شورا تصویب نشد و پس از تشکیک نیز مورد تصویب قرار نگرفت.

لایحه شهرداری برای نامگذاری بلواری تازه تاسیس در حصار به نام جهان پهلوان ابراهیم جوادی به منظور گرامیداشت این ورزشکار نیز پس از بحث و بررسی در شورا تصویب نشد چراکه اعضای شورا معتقد بودند مکانی متناسب با شأن و شخصیت این ورزشکار باید به نام وی نامگذاری شود که یکی از این گزینه‌ها سالن ورزشی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار