کد خبر: ۲۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 08 April 2015
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از پلمب ۱۱ واحد پذیرایی در البرز به سبب تخلفات در ایام نوروز خبر داد.
احمد ترکاشوند اظهار داشت: نقشه گردشگری استان البرز با بیش از 37 جاذبه گردشگری و با هدف طولانی کردن مدت اقامت مسافران در البرز تهیه و توزیع شد.
وی افزود: در سال گذشته مدت اقامت در البرز یک شب و چند ساعت بود که بر اساس آمارهای به دست آماده در سال جاری این مدت افزایش یافته است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بیان کرد: بیش از 70 هزار اقلام تبلیغاتی شامل کتاب، کتابچه، بروشور و نقشه گردشگری استان در راستای جذب گردشگر در البرز تهیه و توزیع شد.
وی با اشاره به برپایی بازارچه صنایع دستی در مجموعه کاخ مروارید، گفت: این بازارچه مورد استقبال بالای مردم قرار گرفت و همچنین بازارچه صنایع دستی در کیلومتر 42 جاده گردشگری چالوس نیز برپا شد که به مدت 5 روز در ایام نوروز فعالیت داشت.
ترکاشوند تصریح کرد: برای نخستین بار با همکاری اداره‌کل تعزیرات استان پایگاه دائمی در آدران ایجاد شد که در این راستا با 664 مورد بازرسی، 11 واحد متخلف در استان پلمب شدند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین بازدید از واحدهای پذیرایی انجام شده و بیشترین تخلف و شکایات نیز مربوط به این واحدهای بین‌راهی بوده است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بیان کرد: در این زمینه 17 مورد اخطار و 7 تذکر به این واحدهای پذیرایی داده شد.
وی با اشاره به تعداد اقامت‌کنندگان در شهرستان کرج، افزود: تعداد اقامت‌کنندگان در کرج 25 هزار و 602 نفر بود که بیشترین اقامت در مدارس به میزان 25.5 درصد بود و کمترین اقامت نیز مربوط به هتل آپارتمان‌ها با 2.81 درصد بود.
وی با اشاره به اینکه 20 مرکز اقامتی در شهرستان کرج وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 7 هتل، 2 مجتمع اقامتی، 5 مهمانپذیر و 6 مورد نیز پانسیون هستند که این پانسیون‌ها با عنوان خوابگاه در کرج فعالیت می‌کنند.
ترکاشوند تصریح کرد: تلاش می‌شود این پانسیون‌ها یا از مجموعه میراث فرهنگی خارج شوند و یا کاربری گردشگری داشته باشند و در این زمینه فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه 86 مورد از واحدهای پذیرایی بین‌راهی در کرج دارای مجوز هستند، گفت: تعداد واحدهای غیرمجاز نیز بر این موارد افزوده می‌شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان البرز بیان کرد: تعداد سفره‌خانه‌های دارای مجوز 11 مورد و کاخ موزه نیز دو مورد به نام کاخ سلیمانیه و مروارید است.
وی افزود: تعداد تخت‌های مورد استفاده در مراکز اقامتی هزار و 818 مورد است که از این تعداد هزارو 135 مورد تخت هتلی، 156 مورد مجتمع اقامتی، 267 تخت مهمانپذیر و 260 تخت پانسیون است.
ترکاشوند بیان کرد: تعداد بازدیدها از مراکز تفریحی، طبیعی، مذهبی و گردشگری البرز به طور کلی 3 میلیون و 329 هزار و 340 نفر گزارش شده است که از این تعداد 649 هزار و 52 نفر تنها از مراکز تاریخی و مذهبی بازدید کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان کرج، بیشترین آمار بازدیدکننده مربوط به سد امیرکبیر، کاخ شهرستانک، پیست دیزین و تکیه سپهسالار است که این رقم به 3 میلیون و 100 هزار نفر می‌رسد.
معاون گردشگری البرز با بیان اینکه بر اساس شکایات واصله 2 واحد متخلف در استان پلمب شد، گفت: به طور کلی آمار اقامت در استان البرز 42 هزار نفر و مجموع بازدیدهای نظارت‌ها نیز هزار و 148 مورد با همکاری اداره‌کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اماکن و نیروی انتظامی استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار