مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ستاد دیه پناهگاه و حامی زندانیان محروم و ناتوان در پرداخت بدهی جرائم غیر عمد است.
کد خبر: ۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰ 01 February 2015
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ستاد دیه پناهگاه و حامی زندانیان محروم و ناتوان در پرداخت بدهی جرائم غیر عمد است

'یدالله روحانی منش' در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد دیه با شناسایی زندانیان آبرومند تلاش های زیادی برای بازگشت این افراد به کانون گرم خانواده می کند.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های ستاد دیه جلب مشارکت های مردمی است که در این راستا با برگزاری جشن های گلریزان خیران و نیکوکاران استان را در این کار پسندیده سهیم می کنند.

وی استقبال مردم همدان از کمک به آزادی زندانیان را مناسب دانست و گفت: با توجه به پیشینه دینی همدان و تاکید بر اهمیت و ثواب آزادسازی زندانیان در آموزه های دینی، همواره شاهد اقدامات ماندگار از سوی شهروندان برای سهیم شدن در این امر خیر هستیم.

وی بیان کرد: گرچه برخی مبالغ اهدایی کم است ولی نوع اقدام فرد یک حرکت ماندگار و آموزنده است با این مثال که یک بانوی خیر هر ساله دو قلک خریداری و بعد از پرشدن آن را تحویل ستاد دیه همدان می دهد.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار در 10 ماهه سالجاری با کمک خیرین نیک اندیش و تلاش ستاد دیه 186 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شامل هفت زندانی زن و 179 زندانی مرد از زندانهای این استان آزاد شدند.

روحانی منش افزود: مددجویان آزاد شده شامل 63 زندانی ناتوان در پرداخت دیه و 123 نفر محکومیت مالی و مهریه است که میزان بدهی این افراد حدود 148میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: شرکت های بیمه گر 25 میلیارد و 832 میلیون ریال از این میزان بدهی را تامین کرده که منجر به آزادی چهار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد این استان شد.

مدیرعامل ستاد دیه همدان اظهار کرد: پنج میلیارد و 469 میلیون ریال از بدهی مددجویان بصورت اعسار به تقسیط پذیرفته شده است که این رهگذر نیز زمینه آرادی دومددجو فراهم شد.

روحانی منش اضافه کرد: با ارسال پرونده های دیه واجد شرایط به صندوق تامین خسارتهای بدنی و گرفتن 21 میلیارد و 533 میلیون ریال، تعداد 25 نفر از مددجویان از این طریق آزاد شدند.

وی بیان کرد: با دعوت از شکات پرونده ها در این مدت زمان 45 میلیارد و 852 میلیون ریال در شورای حل اختلاف شعبه 116 ویژه ستاد دیه، اخذ گذشت رضایتمندانه شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: 67 نفر از زندانیان با کمک بانک های عامل و مساعدت در پرداخت تسهلات همچنین هفت مددجو با راهنمایی و مشاوره ستاد دیه با شکات، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

ستاد دیه استان همدان از سال 88 تا سال 92 موفق به آزادسازی یک هزار و 593 زندانی جرایم غیرعمد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار