کد خبر: ۲۰۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 03 April 2016

کرج به جهت قرار گرفتن در مسیر راه ارتباطی 14 استان، از گذشته های دور مورد توجه مسافران بوده و این راه ها همه ساله مسافران را به مقصدشان در استان های دیگر هدایت می کردند.

به گزارش ایرنا، اگرچه جاذبه هایی برای حض گردشگران در استان البرز وجود دارد که هرچه بیشتر صنعت گردشگری آن را رونق می دهد، اما این جاذبه ها پنهان مانده و به خوبی شناسایی نشده اند که اگر این اقدام صورت گیرد، گردشگران بسیاری مجذوب آن می شوند.

البرز روستاهای بکر و زیبایی با طبیعت مسحورکننده دارد که هر گردشگری را به خود جذب می کند اما در طول سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نوروز سال 95 باحضور بی سابقه بیش از 600 هزار گردشگر در مناطق مختلف گردشگری استان، صدای خارج شدن این استان از محل عبور صرف مسافران به وی‍ژه مسافران نوروزی عبوری به گوش می رسد که خود نویدی برای رونق صنعت گردشگری با هدف تکیه بر اقتصاد داخلی دراین استان است.

سی و یکمین استان کشور دارای پتانسیل های زیبای گردشگری چالوس، سد امیرکبیر و پیست دیزین در مسیرهای منتهی به راه های شمالی است که اغلب گردشگران آن را برای رسید به مقصدهای مختلف سفر خود برمی گزینند ما آسیب شناسی نیازهای گردشگری آن در سال های گذشته نیز از دید مسئولان و مدیران استان البرز پنهان نمانده و در همین ابتدای سال حضور قابل توجه گردشگران در این استان بارقه امید را برای بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های گردشگری ایجاد کرده است .

معاون هماهنگی امور عمرانی البرز با اعلام افزایش آمار گردشگران دراین استان گفت: درسال گذشته در تعطیلات نوروزی 400 هزار نفر از مناطق گردشگری البرز دیدن کردند .

هیربد معصومی افزود: درحالی که امسال این آمار به 600 هزار نفر رسید و این استقبال خوب گردشگران نشان می دهد که البرز از حالت استان سر راهی خارج شده و باید تدابیر جدی برای توسعه صنعت گردشگری درآن اندیشید .

وی خاطرنشان کرد: اگرچه درسال گذشته تدابیر جدی در بحث آسیب شناسی در این زمینه صورت گرفت اما امسال تلاش برآن داریم تا بحث های آسیب شناسی شده دراین زمینه را در محل عمل قرار دهیم .

معصومی ادامه داد: قبل از آغاز سال نو نیز شاهد بودیم که سیاست ایرانگردی جای جهانگردی مورد توجه قرار گرفت بنابراین با توجه به این سیاست راهبردی در تلاش هستیم تا پتانسیل های گردشگری را درسالجاری هرچه بیشتر در البرز

تقویت شود.

وی با اعلام اینکه نداشتن هتل و اقامتگاه مناسب ازمشکلات گردشگری دراستان البرز به شمار می رود افزود: زیرساخت ها دراین زمینه فراهم است و از برنامه های اولویت دار در بخش صنعت در سال جاری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار