در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی
در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی کتاب عکس" اینجا شهید آباد است "رونمایی شد.
کد خبر: ۲۱۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 16 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی با محوریت گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی آوینی با همت حوزه هنری مازندران در روستای شهیدآباد بهشهر با حضور مدیرکل صداوسیمای مازندران ، رئیس حوزه هنری استان و خانواده های شهدا برگزار شد.

رئیس حوزه هنری مازندران در این مراسم اظهار کرد: در روزهای نخست هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری استان به دیدار مزار شهدای گمنام و برگزاری مراسم فرهنگی و هنری و یادبود شهدا پرداخت و در اواسط این هفته به دیدار خانواده یکی از شهدای مدافع حرم و نیز اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در روستای شهید پرور شهیدآباد بهشهر برگزار می شود.

سینا دلشادی افزود: روستای شهیدآباد بهشهر با 52 شهید پس از روستای فردو با 108 شهید از توابع استان قم در صدر دوم از نظر تعداد شهدا به نسبت جمعیت قرار دارد و موجب افتخار استان مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: همه افرادی که به نوعی با برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی همراه بودند متوجه حق مطلب شدند که در حقیقت هنرمندان واقعی شهیدان اسلام هستند که البته اندیشه و راه شهید آوینی؛ رساندن همین پیام به مردم بود.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: پس از بررسی متوجه شدیم که علاوه بر روستای شهید آباد بهشهر، روستای دیگری در نزدیکی شهرستان بابل به نام شهیدآباد است و نیز روستایی به همین نام در استان فارس وجود دارد اما در حقیقت همه ایران اسلامی شهیدآباد است.

دلشادی با بیان اینکه امروز آرامش، آسایش و امنیت مردم و آزادی و آبادانی کشور ایران از برکت خون شهدا است، تصریح کرد: برگزاری برنامه های هفته هنر انقلاب با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره شهدا در جامعه و انتقال مفهوم شهادت و ایثار به نسل های آینده است.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران نیز در این مراسم گفت: بسیاری از افرادی که حتی معنی و تعریف هنر انقلاب اسلامی را نمی دانند با ورود به روستای شهیدآباد به یمن وجود شهدا به آسانی و وضوح تجزیه و تحلیل هنر انقلاب را درک و می یابند.

علی صادق مقدسی اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این همایش ها و گردهمایی های انقلابی که با عطر و نام شهدا مزین شده است بر افرادی که در تداوم مسیر هنر انقلاب اسلامی اختلال ایجاد می کنند؛ تأثیرگذاری مثبتی داشته باشد تا بر دقت خود نسبت به لزوم تداوم مسیر انقلاب اسلامی بیافزایند.

مقدسی افزود: تعداد شهدای روستای شهیدآباد به نسبت جمعیت روستا هنر انقلاب اسلامی است و تداوم و استمرار برگزاری این همایش ها به تعریف و تعبیر درست هنر انقلاب اسلامی برای شناساندن به مردم کمک شایانی می کند.

همچنین در این مراسم سرهنگ حیدریان از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس به بیان خاطرات همرزمان خود در جنگ تحمیلی که بسیاری از آن ها به فیض شهادت نائل شدند پرداخت.

در پایان مراسم آئین رونمایی از کتاب عکس " اینجا شهید آباد است " با حضور مدیر کل صدا و سیمای مازندران برگزار شد و گفتنی است در این کتاب به معرفی روستای شهیدآباد، خانواده های شهدا، قوم نگاری، مردم نگاری ، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ و جغرافیای منطقه پرداخته شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار