کد خبر: ۲۱۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 16 April 2016

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علم سکولار با دین هماهنگی ندارد، گفت: جنس انقلاب ما فرهنگی است و امروز ضرورت تقویت جبهه فرهنگی احساس می شود.
آیت الله محمدمهدی میرباقری شامگاه پنج شنبه در همایش فعالان هنری انقلاب اسلامی که به همت حوزه هنری استان البرز و به مناسبت هفته «هنر انقلاب» در باشگاه فرهنگی میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: غرب در تلاش است یک جبهه همسو ایجاد کند آنچه آنها را برای تشکیل این جبهه همسو متحد می کند ادعای آنها است که معتقدند دیگر کشورها باید مسیر توسعه تعریف شده غربی را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل حرکت غرب باید یک جبهه عظیم همه جانبه تشکیل دهیم، گفت: در مقابل غرب جبهه انقلاب اسلامی که یک گفتمان فعال جدید را در جهان ایجاد کرده قرار دارد، این گفتمان چه دشمن بخواهد چه نخواهد رو به پیش است.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما باید یک جبهه در مقیاس ملی و مقاومت و همچنین در مقیاس دنیای اسلام و ادیان توحیدی و جامعه جهانی شکل دهیم.

به گفته میرباقری ما باید جبهه سازی کنیم و زمینه هایی که امکان فعال سازی آنها وجود دارد و همچنین نخبگان را شناسایی کنیم.

خواسته غرب خاموش شدن گفتمان انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در زمینه جبهه سازی موفق عمل کرده است، گفت: باید فعالیت هایی برای خنثی سازی جبهه همسوی غرب انجام دهیم برای این منظور باید یک جبهه فعال جهانی در مقیاس دنیای اسلام ایجاد کنیم و برای این مهم کسانی که ادبیات انقلاب را می دانند، مایوس نیستند، امیدوارند و چشمشان به دنیای غرب نیست را شناسایی کنیم.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری بر تقویت جبهه فرهنگی تاکید کرد و گفت: غرب در تلاش است که ملت ها را از اسلام و ادیان توحیدی مایوس کرده و گفتمان اسلام که در دنیا شکل گرفته را خاموش کند ما باید تلاش کنیم که به ملت ها بفهمانیم تمدن غرب هیچ دستاوردی جدی برای بشریت نداشته و عاجز است از اینکه سعادت بشر را تامین کند.

میرباقری تاکید کرد: غرب از طریق هنر و سایر امکانات و امپراطوری رسانه ای که در اختیار دارد تلاش می کند چهره ای غیرواقعی از تمدن اسلامی به دنیا نشان دهد و متاسفانه بسیاری از ملل از جمله ملت ایران غرب را از دریچه هالیوود می شناسد.

وی با اشاره به اینکه درک بسیاری از ملل نسبت به غرب از دریچه گردشگری و مهاجرت علمی است، گفت: این راه ها برای شناخت غرب کافی و شایسته نیست، آنچه غرب در قالب هنر به جهانیان عرضه می کند با واقعیت جامعه غربی کاملا متفاوت است.

پیروی از دانش غرب تعالی و پیشرفت محسوب نمی شود

میرباقری با تاکید بر اینکه باید نقاط ضعف تمدن غرب را شناسایی کنیم، گفت: برخی متفکران غربی مایوس شده اند که چرا این تمدن به نتیجه نمی رسد.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دشمن ملت ها را امیدوار به الگوی توسعه خود کرده است، گفت: ملت ها از جمله ملت خودمان باید با پرده برداری از واقعیت تمدن غرب آنچه در باطن این ظاهر عوام فریب می گذرد را افشا کنند و با حقیقت این تمدن آشنا شوند.

به گفته میرباقری برای استقلال ملت ها از الگوی توسعه یافته غربی امکانات فراوانی وجود دارد در ابتدا نیازمند یک عزم راسخ برای شناخت واقعی تمدن غرب هستیم . ملت ها نباید در مقابل این هیبتی که آنها برای خود ساخته اند فریب بخورند، باید با مقابله به سوی سازندگی گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه تمدن غرب با ارائه الگوی توسعه ای خود به ملت ها دروغی بزرگ گفته است، گفت: آنها با این دورغ در ملت ها ایحاد تحقیر کرده اند و پس از تحقیر به فکر انحلال و استحاله ملت ها هستند، حال برای جلوگیری از این استحاله باید ملت ها دست به افشاگری بزنند.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: اروپا به واسطه فلسفه، دانش و تکنولوژی خود دنیا را تحقیر کرده و در تلاش است فرهنگ های سایر ملل را محو کند، این در حالی است که در مقابل مکتب اسلام نتوانسته مقاومت کند.

میرباقری تاکید کرد: ما نمی گویم که نباید به دنبال پیشرفت بود ولی پیروی از دانش غرب تعالی و پیشرفت محسوب نمی شود چرا که دانش غرب یک حجاب بزرگ بر حقیقت کشیده است.

ضرورت حذف تمدنی که سر جنگ با خدا و ادیان توحیدی دارد

وی بزرگترین حجاب معاصر بر حقیقت را تجدد دانست و گفت: تمدنی که سر جنگ با خدا و ادیان توحیدی دارد باید حذف شود، حال اگر می بینید که صدای تمدن غرب پایین آمده به این دلیل است که صدای تمدن انقلاب اسلامی بلندتر است.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فروکش کند دوباره غرب صدایش را بلند خواهد کرد که دین ضد علم و توسعه است.

میرباقری در ادامه سخنان خود به همایشی با موضوع هماهنگی دین و علم که با هزینه یکی از نهادهای بین المللی در ایران برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: علم سکولار به هیچ وجه با دین هماهنگی ندارد. تمدن غرب تا وقتی که انقلاب اسلامی نبود بر طبل جدایی دین از علم می کوبید و مدعی بود که دین ضد علم است وقتی دید کفه دین در حال بالا آمدن است مدعی هماهنگی دین و علم شده که مبادا مشروعیت علمی خود را در جهان از دست بدهد چرا که راه نفوذ غرب مشروعیت علمی است.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید دوباره بر اینکه در مقابل ارائه الگوی توسعه ای غرب باید افشاگری کنیم و نشان دهیم که این تمدن در حال دروغگویی به سایر ملل است، گفت: غرب به دنبال معتاد کردن سایر ملل به دنیای مادی خود است و در انسان ها نیازهایی را به وجود می آورد که واقعی نیست  و در راستای توسعه نظام سرمایه داری است.

شکاف میان فقیر و غنی در حال عمیق تر شدن است

به گفته میرباقری غرب وقتی بحث تعالی و کرامت انسانی را مطرح می کند چیزی شبیه یک شوخی و طنزی بزرگ به وسعت تمدن غرب است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مفهوم آزادی زنان که از سوی غرب مطرح می شود، گفت: کارخانه می سازند و برای استفاده از نیروی کار ارزان، از مفهوم آزادی زن استفاده می کنند در حالی که آنها به دنبال نیروی فرمان پذیر هستند.

میرباقری با اشاره به اینکه شکاف میان فقیر و غنی در حال عمیق تر شدن است، گفت: واقعیت نظام سرمایه داری این است که کرامت و امنیتی برای انسان به جا نمی گذارد . با نگاهی به آمار کشته های جنگ جهانی اول و دوم در می یابیم آنها برای انسان ها احترامی قائل نیستند و مادامی که ملت ها دروغ بزرگ و الگوی توسعه ای غرب را پذیرفته باشند به راحتی نمی توان آنها را به اسلام دعوت کرد.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر اینکه غرب مدعی است ایران نباید انرژی هسته ای داشته باشد، گفت: نیازمند جبهه متحدی هستیم، جنس انقلاب اسلامی فرهنگی است، ما برای فرهنگ اسلام ناب می جنگیم و جنگی بر سر منابع طبیعی عالم نداریم. بحران حال حاضر بحرانی ایدئولوژیک است به همین منظور تقویت جبهه فرهنگی انقلاب ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار