کد خبر: ۲۱۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 23 April 2016
عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه گلایه مردم در مورد قطع درختان کرج به جا بوده و شهرداری در این زمینه کاملا مقصر است، گفت: شهرداری موظف است درختانی با همان سن، در آن محل بکارد.
مریم قهرمانی صارم در مورد قطع هشت اصله درخت در خیابان کسری کرج توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز، اظهار کرد: قطع این درختان به بهانه خشک بودن و جلوگیری از ایجاد مشکل برای شهروندان صورت گرفته اما با توجه به اینکه همه درختان موجود در این خیابان سبز بوده و با مشکلی مواجه نیستند، محیط زیست باید از این منطقه آزمایش خاک بگیرد تا سلامت و یا بیماری خاک مشخص شود.
وی با بیان اینکه عجیب است که تا انتهای خیابان کسری تمامی درختان سبز هستند و تنها در مقابل نمای ساختمان یک شهروند تعدادی از درختان به بهانه خشک بودن قطع شده اند، افزود: منطقه جهانشهر به عنوان هسته مرکزی شهر مطرح است که هویت باغ شهری خود را به سبب همین اقدامات از دست داده است.
عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه درختان ریشه های تنفسی شهر هستند و متاسفانه این موضوع تنها به شعار برای ما تبدیل شده است، تصریح کرد: در سال جاری حفظ و گسترش فضای سبز توسط اعضای شورای شهر کرج تاکید شده است.
وی گفت: در راستای قانون ماده ۴ قانون حفظ و توسعه فضای سبز، کاشت، آبیاری، توسعه و نگهداری درختان در محدوده قانونی شهرهای از جمله میادین و معابر به عهده شهرداری است و با توجه به اینکه به طور مسلم هیچ درختی یک شبه خشک نمی شود، باید به دنبال علت خشک شدن این درختان و نیز آسیب شناسی این موضوع باشند.
وقتی پای درختان بجای آب گازوئیل ریخته می‌شود
قهرمانی ضمن اعتراض به قطع این درختان، تاکید کرد: فضای سبز به عنوان سرمایه های این شهر محسوب می شوند و با توجه به اینکه کرج شهری ییلاقی بوده، امروز با تبدیل شدن به پایتخت دوم، اقلیم خود را از معتدل کوهستانی به نیمه بیابانی تغییر داده است و با ادامه این روند در سال های آینده به اقلیم بیابانی و خشک تبدیل می شود.
وی با اشاره به اینکه گلایه مردم در مورد این موضوع به جا بوده و شهرداری در این زمینه کاملا مقصر است، افزود: اگر مالک در این زمینه مقصر نیست و در قطع شدن درختان دخالتی نداشته باید از شهرداری به سبب عدم حفاظت از درختان مقابل ملک توسط شهرداری شکایت کند.
عضو شورای شهر در پایان گفت: شهرداری موظف است درختانی با همان سن، در آن محل بکارد که این امر به صورت جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.
به گزارش مهر، روز گذشته در محله جهانشهر کرج، خیابان کسری ۸ اصله درخت توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج به بهانه خشک شدن، قطع شد به گفته شاهدان عینی آثار گازوئیل و آمونیاک ریخته شده پای درختان مشهود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار