کد خبر: ۲۱۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 23 April 2016


نایب رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: البرز زمینه همکاری و سرمایه گذاری مشترک و سازنده با پرتغال برای تولید در قالب مشارکت برای حضور در بازارهای منطقه را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، حسن خانی در جلسه مشترک با هیئت تجاری البرز که ظهر امروز(چهارم اردیبهشت)، در اتاق البرز برگزارشد، اظهار کرد: ایران و پرتغال سابقه‌ای 500 ساله در مبادلات تجاری دارند و با وجود فراز و نشیب‌ها اکنون در شرایطی قرار داریم که دو کشور با توجه به مزیت‌های خود توسعه روابط تجاری را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر حجم مناسبات اقتصادی بین ایران و پرتغال از سطح مطلوبی برخوردار نیست، ولی ارتباط عناصر فرهنگی و تاریخی مشترک بین دو کشور می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایران و استان البرز نیز با توجه به مزیت‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه گذاری خواستار افزایش مبادلات بیشتر این دو کشور است.

خانی ابراز کرد: کشور پرتغال نیز دارای میراث فرهنگی ارزشمند، سواحل دریا و جاذبه‌های گردشگری فراوان است و بسیاری از ایرانی‌ها می‌توانند این کشور را به عنوان مقصد سفرهای خود در اروپا انتخاب کنند.

نایب رئیس اتاق البرز تصریح کرد: این کشور دارای زیرساخت‌های مناسب گردشگری مانند هتل‌های باکیفیت و حمل و نقل پیشرفته است و ما امیدوار به افزایش سطح مبادلات طرفین هستیم.

خانی اضافه کرد: البرز یکی از صنعتی‌ترین شهرهای کشور به شمار می‌آید که می‌تواند زمینه همکاری‌های صنعتی بین ایران و پرتغال را فراهم سازند.

وی گفت: همچنین استان البرز در زمینه قطعات خودرو، نساجی، مواد غذایی دارو و تکنولوژی هایتک برای سرمایه گذاری وهمکاری‌های اقتصادی آمادگی دارد.

این مسئول گفت: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی های مهم استان البرز است و ما میتوانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و پرتقال را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

وی افزود: هم چنین استان البرز در بخش صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی پژوهشی، کشاورزی و مرتبه علمی در جایگاه بالایی قرار دارد.

خانی گفت: با توجه به آغاز فصل جدیدی در روابط خارجه ایران اکنون فرصت مناسبی برای ارتقا همکاری میان دو کشور است و البرزبا وجود جاذبه های گردشگری فراوان می تواند مقصد گردشگران پرتغالی باشد.

نایب رئیس اتاق البرز در پایان گفت: امروز با حضور فعالان اقتصادی استان البرز میزهای تجاری در حوزه‌های فناوري اطلاعات، حمل و نقل، لوازم اداري و مبلمان، نفت و مشتقات، رسانه‌هاي تصويري، دارو و تجهيزات پزشكي، الكترونيك و لوازم الكترونيك، مشاوره مهندسي آماده شده تا طرفین از توانمندی‌های یکدیگر استفاده و انتقال تجربه صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار