رئیس بنیاد مستضعفان كشور از انعقاد تفاهم نامه میان این بنیاد با استانداری ایلام به منظور ارائه تسهیلات یارانه دار به کارآفرینان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 04 May 2016

رئیس بنیاد مستضعفان كشور از انعقاد تفاهم نامه میان این بنیاد با استانداری ایلام به منظور ارائه تسهیلات یارانه دار به کارآفرینان در این استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛محمد سعیدی ‌كیا روز چهارشنبه د‌ر آیین واگذاری یك هزار قطعه سند املاك بنیاد علوی به مردم بخش زرنه شهرستان ایوان اظهار كرد:‌ تسهیلات یارانه ‌دار برای مشاغل و كسب و كار كوچك در قالب این تفاهم نامه تعیین شده و بزودی در اختیار واجدین شرایط قرار می ‌گیرد.
وی افزود: امیدوارم با توجه به وجود نیروهای تحصیل كرده و کارآفرینان در این استان، متقاضیان از مزیت این وام ‌ها استفاده كرده و به شغل مورد نظر خود دست یابند.
رئیس بنیاد مستضعفان كشور تاكید كرد:‌ این بنیاد در صدد است با افزایش یارانه و ارائه تسهیلات زمینه رونق كسب و كار را در استان های محرومی همچون ایلام فراهم كند تا جوانان بتوانند صاحب شغل پایدار شوند.
سعیدی كیا ضمن تمجید از فداكاری های مردم استان ایلام در طول سال های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: هر وقت به ایلام سفر می‌كنم یاد و خاطره رشادت‌ ها، فداكاری ‌ها و ایثار مردم این استان در دوران دفاع مقدس برایم تازه می‌ شود.
وی اضافه كرد: در دوران دفاع مقدس زندگی در استان ایلام جاری بود و مردم با فداكاری و رشادت در برابر تجاوز رژیم بعثی ایستادگی كردند و جان خود و عزیزان شان را در طبق اخلاص گذاشتند، استواری و پابرجایی مردم ایلام در دوران دفاع مقدس بر كسی پوشیده نیست و این وظیفه مسئولان امر را در ارائه خدمات به مردم این منطقه سخت ‌تر می ‌كند.
رئیس بنیاد مستضعفان كشور با اشاره به واگذاری اسناد بنیاد علوی در این استان گفت:‌ مقدمات واگذاری این اسناد به مردم از سوی این بنیاد، استانداری ایلام و اداره كل ثبت اسناد استان فراهم شد و امروز به صورت نمادین 14 مورد از این اسناد به مردم واگذار ‌شد ولی در مجموع یك هزار فقره سند طی روزهای آینده به تدریج به مردم بخش زرنه واگذار می ‌شود.
استاندار ایلام نیز در این آیین تاكید كرد: واگذاری اسناد مالكیت به مردم منطقه و دیگر مناطق كشور گره ‌ای بود كه تنها توسط رئیس بنیاد مستضعفان باز شد و این نویدی برای مردم محروم دیگر مناطق این استان و كشور است كه صاحب زمین شوند.
محمدرضا مروارید با اشاره به آبگیری سد كنگیر ابراز امیدواری كرد با فراهم شدن شرایط برای آبی شدن اراضی كشاورزی بخش زرنه و شهرستان ایوان فرصت توسعه محصولات كشاورزی و رونق گردشگری در منطقه ایجاد شود.
فرماندار ایوان نیز در این آیین گفت: این شهرستان دارای سه شاخص و مزیت آب، خاك و نیروی انسانی است كه چشم انداز این منطقه را برای توسعه روشن می كند.
معروف بسطامی یادآور شد: سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور آبگیری سد كنگیر به منظور مشروب كردن یك هزار و 800 هكتار از زمین های بخش زرنه به بهره برداری رسید و انتظار داریم با حمایت بنیاد مستضعفان طرح های ویژه ای به منظور تقویت اشتغالزایی در این شهرستان اجرا شود.
امام جمعه ایوان نیز در آیین واگذاری یك هزار قطعه اسناد بنیاد علوی به مردم بخش زرنه را از عنایت رهبر معظم انقلاب در واگذاری رایگان این اسناد به مردم منطقه قدردانی كرد و افزود: مردم این شهرستان در طول سال های گذشته از كمبود شدید زیرساخت ها در رنج بوده اند و امیدواریم با حمایت مسئولان بنیاد مستضعفان شاهد اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزایی در منطقه باشیم.
محمد سعیدی كیا رئیس بنیاد مستضعفان كشور در بدو ورود به شهرستان ایوان به دیدار میفر كاظمی كه همسر و سه فرزند خود را در دوران دفاع مقدس و در بمباران های هوایی رژیم بعث عراق از دست داده بود، رفت و همچنین با جانباز 70 درصد میرزا عباسی كه سال 64 در منطقه عملیاتی كانی سخت شهرستان مهران به درجه رفیع جانبازی نائل آمد، دیدار و از آنان تجلیل كرد.
در این آیین به صورت نمادین 14 فقره سند مالكیت املاك علوی به مردم محروم بخش زرنه از توابع شهرستان ایوان اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار