کد خبر: ۲۲۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 11 May 2016


معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از حضور 10 ناشر برتر این استان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در استان البرز حدود 100 مرکز نشر و چاپ دارای مجوز رسمی حضور دارند که بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده، حدود 60 مرکز نشر فعالیت مستمر و خوبی دارند.

وی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: در حال حاضر 10 ناشر برتر استان البرز به نمایندگی از این استان در نمایشگاه کتاب حضور دارند.

معاون ارشاد استان البرز تصریح کرد: در بازدیدی که استاندار البرز به همراه مدیریت فرهنگی و مدیرکل ارشاد از این نمایشگاه داشتند، مشخص شد که ناشران البرزی با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو بوده و این امر نشان دهنده کیفیت آثار چاپ شده توسط این ناشران است.

طاهری افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت مراکز نشر در استان البرز بودیم به صورتی که تنها در گذشته حدود 800 عنوان کتاب توسط این ناشران در البرز منتشر گردیده است.

وی بیان داشت: از این تعداد حدود 710 عنوان کتاب برای نخستین‌ بار چاپ می‌شود و تعداد 90 عنوان نیز چاپ مجدد شده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: رشد مطلوب مراکز نشر در استان البرز و تعداد چاپ کتاب در این استان موجب شد که در آخرین رده‌بندی استان‌های مختلف کشور، البرز در رتبه ششم از نظر تعداد چاپ کتاب طی یک سال قرار گیرد.

طاهری افزود: البته ما به این شرایط قناعت نخواهیم کرد و حمایت از مراکز نشر و حمایت از چاپ آثار فرهنگی و هنری فاخر در دستور کاری ویژه اداره ارشاد البرز قرار دارد.

وی رفع مشکل هنرمندان و به ویژه نویسندگان استان البرز و حمایت از ناشران را ضروری توصیف کرد و گفت: در شرایطی که کشورهای غربی و استکباری از تمام توان و ظرفیت و امکانات خود برای اجرای توطئه شبیخون فرهنگی استفاده می‌کنند، باید با حمایت از هنرمندان متعهد، شرایط خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی دشمن را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شاهین باصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
دست کم اسم ناشران را ذکر می کردید برای آشنایی شهروندان!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار