کد خبر: ۲۳۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 15 May 2016


عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج خواستار درجه بندی نرخ کرایه تاکسی ها بر اساس نوع و کیفیت خدمت رسانی ایشان به مسافرین درون و برون شهری شد.

حجت اله غلامرضایی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر نرخ کرایه تاکسی های خطی و گردشی برای تمام تاکسیداران ثابت است حال آنکه یک تاکسیدار با خودروی سمند صفر و با ظاهری آراسته در صحنه خدمت به شهروندان حاضر می شود و دیگری با خودروی پیکان فرسوده و با ظاهری نامناسب. عدالت اجتماعی ایجاب می کند که بین این دو روش خدمت رسانی تفاوت هایی قائل شویم و همه را به یک چشم مورد قضاوت قرار ندهیم.

عضو پارلمان شهری کرج ادامه داد: در صورتی که نرخ کرایه تاکسی ها به دو درجه کیفی الف و ب تقسیم بندی شده و تاکسیداران با نصب برچسب قرار گرفتن در گروه اول یا دوم نسبت به دریافت کرایه اقدام نمایند، آنگاه تفاوت ها برای مردم آشکار شده و بین تاکسیداران نیز رقابتی سالم برای ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مسافرین ایجاد می شود و شاهد رفع بسیاری از نارضایتی های موجود خواهیم بود.

وی با انتقاد از تردد تاکسی های فرسوده و اسقاطی در خطوط تاکسیرانی کرج، آن را منشاء نارضایتی و نگرانی شهروندان دانست و گفت: در شرایطی که ترافیک و آلودگی هوا شرایط سخت و دشواری را پیش روی مردم و مسئولان قرار داده است، چنانچه جذابیت ها و استانداردهای لازم در سیستم حمل و نقل همگانی ایجاد نشود، نمی توان به جلب اعتماد مردم امیدوار بود و کماکان خودروهای شخصی و تک سرنشین خیابانها را به جولانگاه خویش تبدیل می کنند.

این مسئول ارشد شهری با بیان اینکه متاسفانه مشاهده می شود برخی با دریافت پروانه بهره برداری نسبت به کرایه تاکسی به شخص ثالث اقدام می نمایند، خاطر نشان کرد: برخی از این افراد فاقد صلاحیت اخلاقی و اجتماعی به منظور بهره برداری از تاکسی ها می باشند و از آنجا که مردم به قشر خدوم تاکسیران اعتماد خاصی داشته و آنها را امانتدار جان و ناموس خود می دانند، باید در خصوص برخورد با تاکسیرانان فاقد صلاحیت اقدامات عاجل را در دستور کار قرار داد.

غلامرضایی در عین حال تاکید کرد؛ البته قشر تاکسیران نیز دارای دغدغه ها، مطالبات و حقوقی می باشند که تامین آنها بر عهده سازمان تاکسیرانی کرج می باشد و باید بدانیم که در صورت یکطرفه شدن انتظارات و بی توجهی به حقوق تاکسیرانان، آنها قادر به ارائه خدمات کیفی به مسافرین نخواهند بود و در نتیجه چرخه خدمت رسانی به مردم شریف عقیم خواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار