کد خبر: ۲۳۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 17 May 2016


فرماندار کرج از آغاز طرح مطالعاتی گازرسانی به بخش آسارا خبر داد و ابراز امیدواری کرد دهه فجر ۹۵ کلنگ این عملیات در این منطقه زمین زده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی ایرانی در جلسه ای که صبح سه شنبه با حضور معاونان فرمانداری کرج، بخشدار و امام جمعه آسارا، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز، اعضای شورای بخش، شهردار، و فرمانده بسیج آسارا در محل بخشداری تشکیل شد، اظهار کرد: طرح مطالعاتی گازرسانی به بخش آسارا آغاز شده است.

وی در ادامه به تلاش های انجام شده دولت برای گازرسانی به مردم بخش آسارا اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری فنی و کارشناسانه برای گازرسانی به آسارا هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران، عدم گازرسانی به این منطقه را به دلیل صعب العبور بودن آن اعلام کرد.

ایرانی با تاکید بر اینکه مصوبه عدم گازرسانی به آسارا از نظر ما قابل قبول نبود، گفت: با همراهی مدیر عامل شرکت گاز استان البرز، طرح های متعددی بررسی شد و در نهایت با تایید مشاور طرح، مقرر شد منطقه معروف به «زیر سد» حتی المقدور با لوله گذاری و منطقه «بالای سد» با استفاده از فناوری های ذخیره سازی، از نعمت گاز برخوردار شوند.

فرماندار کرج با بیان این مطلب که بخش آسارا آخرین نقطه از استان البرز است که هنوز از نعمت گاز طبیعی برخوردار نشده، گازرسانی را مطالبه بحق مردم منطقه آسارا از دولت دانست و گفت: سرمای منطقه آسارا در روزهای زمستان، همواره مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح مشاور تا سه ماه آینده آماده می شود، گفت: امیدواریم دهه فجر ۹۵ کلنگ عملیات گازرسانی به روستاهای بخش آسارا زمین زده شود.

ایرانی ضمن قدردانی از استاندار البرز برای پیگیری های مستمر در خصوص اجرای طرح گازرسانی به این منطقه، گفت: همه تلاش دولت رضایت شهروندان و ایجاد امکانات رفاهی برای مردم است امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم دین خود را به شهدای معظم و خانواده های شریف شهدا و ایثارگران و مردم متدین و فهیم منطقه ادا کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در پایان این جلسه گزارشی از وضعیت منطقه و شرایط گازرسانی به همه روستاهای بخش آسارا ارائه کرد. گفتنی است هم اکنون ۷۲۰ هزار مشترک گاز در سطح شهرها و روستاهای استان البرز از نعمت گاز برخوردارند و بخش آسارا تنها بخش این استان است که به دلیل صعب العبور بودن، تاکنون امکان بهره مندی از گاز طبیعی را نداشته است.

در پایان گفتنی است؛ پیش‌تر برخی از مسئولان استان گازرسانی به بخش آسارا را غیرممکن اعلام کرده بودند و از طرح‌هایی جایگزین برای گازرسانی به این بخش سخن به میان می آورند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
مسیر جاده کرج به چالوس تا محل سد کرج به هیچ وجه صعب العبور نیست و گاز رسانی به آن که از حقوق ساکنین منطقه است موجب پیشگیری از آلودگی آب شرب تهران و کرج به موادنفتی خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار