قدیمی‌ترین کارخانه تولید قند و دومین در کشور که سال 1311 تأسیس شده است با رفع موانع موجود، ظرفیت تولید روزانه 400 تن قند را در کشور دارا است.
کد خبر: ۲۳۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 19 May 2016
استاندار البرز بر رفع موانع تولیدی قدیمی‌ترین کارخانه قند کشور در البرز تأکید کرد.
‌ سیدحمید طهایی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین کارخانه‌های تولید قند در کشور به شمار می‌رود و به عنوان نماد تولید استان نباید چراغ‌اش خاموش شود، اظهار داشت: دغدغه‌های طرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود.
وی تأکید کرد: از آنجا که این کارخانه، تأمین کننده قند تولیدی کشور است از این رو مسائل و مشکلات آن فرا استانی است لذا دغدغه‌ها به مراجع تصمیم‌گیری در سطح ملی اعلام خواهد شد.
صادرات شکر تولیدی در استان موضوع مورد تأکید استاندار بود، وی در این رابطه نیز بیان کرد: بازارهای هدف در صادرات این محصول با بررسی رقبا در سطح منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار البرز با بیان اینکه باید مذاکراتی با کشورهای همسایه پیرامون توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی در زمینه صادرات شکر صورت گیرد، افزود: بازاریابی و فروش شکر در بازار منطقه خود زمینه‌ساز رونق تولید داخلی نیز خواهد بود و بخشی از این دغدغه را در تأمین چغندرقند و نیشکر برطرف می‌سازد.
این مسؤول در محور دیگری با اشاره به محدودیت منابع آب در بخش تولید، تصریح کرد: در سال‌های گذشته موضوع حفر چاه اقدامی غیرقابل پذیرش بود اما متأسفانه امروزه شاهد گسترش حفر چاه‌های غیرمجاز هستیم، این نکته را نباید فراموش کرد که سفره‌های زیرزمینی محدود هستند و برداشت بی‌رویه از منابع آبی موجود، دستبرد به ذخایر حیاتی آیندگان است.
وی افزود: باید تا جایی که امکان‌پذیر است در بخش تولید و صنعت با روش‌های نوین قطره‌ای و... مصرف را به حداقل ترین‌ها کاهش داد.
ممنوعیت ورود چغندر قند و نیشکر و تأمین آب مصرفی حوزه صنعت از دیگر مسائل طرح شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بود که استاندار البرز با حضور مدیران و نمایندگان مربوط به هر دو بخش به صورت تخصصی و با بررسی چارچوب‌ها و ضوابطی که قانون فراروی رفع موانع تولید قرار داده است در حضور مدیران این واحد تولیدی، مسائل را بررسی کرد.
قدیمی‌ترین کارخانه تولید قند و دومین در کشور که سال 1311 تأسیس شده است با رفع موانع موجود، ظرفیت تولید روزانه 400 تن قند را در کشور دارا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار