انتقاد صریح استاندار البرز از اینکه برخی افراد غیر نیازمند اقدام به دریافت یارانه می‌کنند، خبرنگار تابناک را بر آن داشت تا از معاونان استاندار، فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان البرز که منصوب سید حمید طهایی هستند و مدیران کل استانداری بپرسد که آیا یارانه دریافت می‌کنند و یا خیر.
کد خبر: ۲۳۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 21 May 2016
به گزارش تابناک – البرز: سیدحمید طهایی در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی استان البرز که بیست و ششم اردیبهشت ماه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت:  هنوز باور نکرده‌ایم که سال گذشته سال سختی در وضعیت بودجه‌ای بود و نفت به بشکه‌ای 30 دلار تنزل یافت و دشمن نیز در این راه نقش داشت و دشمنی‌های خود را ادامه داد.
طهایی با بیان اینکه بودجه دولت به نفت وابسته است و منابع درآمدی دولت به شدت کاهش یافت، تصریح کرد: دولت توصیه‌های مقام‌ معظم‌ رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را به جدیت دنبال می‌کند و در این راستا گام بر‌می‌دارد.
استاندار البرز در این جلسه طی سخنانی که یکی از خبرگزاری‌ها آن را منتشر کرده، با اشاره به اجرای ناقص طرح هدفمندی یارانه‌ها و ایجاد مشکلاتی در اثر آن عنوان کرد: بخشی از یارانه به افرادی پرداخت می‌شود که نیازمند هستند و بخشی دیگر که یارانه دریافت می‌کنند نیازی به آن ندارند.
طهایی با انتقاد از دریافت یارانه از سوی افراد غیر نیازمند با بیان اینکه یارانه‌های نقدی می‌توانست در راستای کمک به طرح‌های عمرانی البرز مورد بهره‌برداری قرار گیرد، افزود: مبلغ یارانه نقدی پرداخت شده چند‌ برابر کل بودجه استان اعم از ملی و استانی است.
طهایی با اشاره به برخی گلایه‌های مدیران استانی گفت: اولویت پرداخت به بودجه جاری، یارانه‌ها و پرداخت‌های مشابه است که باید برای این موضوع از بودجه عمرانی کم شود.
انتقاد صریح استاندار البرز از اینکه برخی افراد غیر نیازمند اقدام به دریافت یارانه می‌کنند، خبرنگار تابناک را بر آن داشت تا از معاونان استاندار، فرمانداران شهرستان‌های مختلف البرز که منصوب سید حمید طهایی هستند و مدیران کل استانداری بپرسد که آیا یارانه دریافت می‌کنند و یا خیر.
افراد که مورد سوال خبرنگار تابناک قرار گرفتند، می‌توانستند از سه گزینه یارانه می‌گیرم، یارانه نمی‌گیرم و دوست ندارم به این سوال پاسخ دهم یک گزینه را انتخاب کرده و اگر علاقه‌ داشتند، این فرصت در اختیار آنها قرار گرفت که  دلایل گرفتن و یا نگرفتن یارانه را توضیح دهند.
لازم به توضیح است خبرنگار تابناک دسترسی به استاندار البرز نداشت تا این پرسش را از او نیز جویا شود.
در زیر خلاصه‌ای از پاسخ معاونان استاندار البرز، فرمانداران شهرستان‌های مختلف البرز و مدیرن کل استانداری را با هم می‌خوانیم:

عبادالله کامکار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز: از زمانی که یادم می‌آید یارانه نمی‌گیرم.

حجت‌الله ملاصالحی معاون سیاسی و امنیتی استاندار البرز: یارانه نمی‌گیرم.

هیربد معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز: در مثل می‌گویند در دیگ باز است، حیای گربه کجا رفته، (با خنده) ما هم که انسان‌های با حیایی هستیم و یارانه نمی‌گیرم.

علی اندرزگو مسئول دفتر و مدیر کل حوزه استاندار: بله یارانه می‌گیرم.

ذبیح‌الله قائمی معاون استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی البرز: این موضوع یک مسئله شخصی است و هر کسی می‌تواند یارانه بگیرد یا نگیرد. لذا به این پرسش پاسخ نمی‌دهم.

محمد تقی ایرانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج: دو ساله یارانه نمی‌گیرم، ولی بچه‌هایم می گویند حق ماست و باید بگیریم. ما پیش از این  یارانه می‌گرفتیم، ولی در دولت تدبیر و امید گفتند نگیرید و ما هم نگرفتیم.

ابوالفضل اینانلو فرماندار شهرستان اشتهارد: یارانه نمی‌گیرم.

علی‌قنبر زمانی فرماندار شهرستان فردیس: یارانه نمی‌گیرم، از چه زمانی یارانه نگرفتم و علت آن زیاد مهم نیست، مهم این است که فعلا یارانه نمی‌گیرم.

حجت‌الله صادقی فرماندار شهرستان نظرآباد: حتما باید به این سوال جواب دهم؟ این موضوع شخصی است و علاقه‌ای برای پاسخ به این پرسش ندارم.

ابولقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ: ما قبلا یارانه می‌گرفتیم، اما چندی پیش به صورت رسمی اعلام کردند که مدیران دولتی نباید یارانه بگیرند و من حدود 2 سال است از گرفتن یارانه انصراف داده‌ام.

مصطفی فراهانی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ:  سری اول یارانه می‌گرفتم ولی در سری دوم از گرفتن یارانه انصراف دادم.

بی‌بی عصمت سرافرازی مشاور استاندار و مدیرکل بانوان و خانواده استانداری البرز:
من در جریان نیستم. تلفن همراهم را به همسرم می‌دهم تا از او سوال کنید و همسر خانم سرافرازی در جواب گفت: تا فروردین ماه یارانه می‌گرفتیم، ولی بعد یارانه ما را قطع کردند که ما نیز در مقابل اعتراض کردیم.
در پاسخ اعتراض گفتند شما صاحبخانه هستید و حقوق بالای دو میلیون و پانصد هزار تومان در ماه دریافت می‌کنید و به همین دلیل به شما یارانه تعلق نمی‌گیرد.

توکل لطفی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز: دولت تدبیر و امید اعلام کرد یارانه نگیرید و ما هم نگرفتیم. خانواده ما چهار نفره است که یارانه‌ای حدود  180 هزار تومان دریافت می‌کردیم و حالا به خاطر دولت از این پول گذشتیم.

صمد بهزاد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و  بین‌الملل استانداری البرز: یک سال است انصراف داده‌ام و دیگر یارانه نمی‌گیرم. زمانی که انصراف دادم از معاون خود هم خواستم با من همراه باشد و ایشان نیز از گرفتن یارانه انصراف داد.

مسلم عادلی مدیر کل امنیتی و انتظامی: ما به دولت فعلی اعتماد کردیم و انصراف دادیم.

محمد بدری مدیر کل امور اداری و مالی استانداری البرز: اعلام کردند به کسانی که حقوق بالای دو میلیون و پانصد هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند یارانه تعلق نمی‌گیرد و بنده به همین علت پیگیر گرفتن یارانه نشدم، البته دختر و پسرم حالا ازدواج کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند یارانه خود را برقرار کنند و تاکنون موفق به دریافت یارانه نشده‌اند.

حمیدرضا عسگری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز: من یارانه دریافت نمی‌کنم و برای این کار هم دلیل خاصی نداشتم. از ابتدا دنبال یارانه نبود.

حاجی‌وند مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری البرز: الان به این سوال نمی‌خواهم جواب بدهم، بعدا در این مورد با هم صحبت می‌کنیم!

گزارش از امیر توحید فاضل

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
اون بنده خدا یارانه بهش ندادن رفته اعتراض کرده؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
حالا از کجا معلومه درست گفته باشن؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
حالا از کجا معلومه درست گفته باشن؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
استاندار می‌گه نگیرد بعد مسئول دفترش می‌گره؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
تابناک ممنون از خود آقای استاندار هم بپرسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
این آقایانی که جواب ندادند یعنی نمی‌گرفتن اما خواستن ریا نشه نگفتن؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
عالی عالی عالی بود.
لطفا از مدیران کل استان هم سوال کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
درود بر دولت تدبیر و امید با این مدیران مردمی. تابناک خواست ازشون گاف بگیره اما خخخخخ اکثر مدیران دولت مردمی یارانه نمی‌گرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
آفرین به تابناک به خاطر دقتی که داره برای دفاع از بیت المال. فقط چند سال دیر شروع کردید. این سوال ها رو باید از مدیران دولت قبل می پرسیدید اما اون موقع کجا بودید، خدا می دونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار