نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: منتظر واقعی به ظهور منجی عالم بشریت اعتقاد قلبی محکم دارد.
کد خبر: ۲۳۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 22 May 2016
همایش معنوی انتظار به همت کانون بسیج سپاه امام حسن مجتبی (ع) بعد از ظهر امروز برگزار شد.
در بخشی از این مراسم آیت‌‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری طی سخنانی اظهار داشت: سه تعبیر برای عصر غیبت و ظهور منجی عالم بشریت مطرح است.
وی افزود: تعبیر نخست این است که امام زمان (عج) بر اساس حکم پروردگار زنده هستند و در بین مردم زندگی می‌کنند، اما در عصر غیبت رویت امام (عج) بر مردم ممکن نیست و ایشان در همین شرایط تدبیر جامعه اسلامی را در دست دارند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تعبیر دوم این است که حقیقت امامت یک سر الهی است. به عنوان نمونه در قرآن آمده است که زمین با نور پروردگار روشن می‌شود که این نور به امام زمان (عج) و ظهور ایشان تعبیر شده است.
میرباقری بیان داشت: بر اساس این تعبیر زمین و حیات و انسان‌ها می‌میرند و دوباره روح حیات در زمین دمیده می‌شود و این روح در زمان ظهور امام زمان (عج) دمیده خواهد شد.
وی افزود: بر اساس حکم الهی قرار بود که حقیقت امامت و در اصل حقیقت دین در زمان غدیر بر انسان‌ها نمایان گردد، اما به دلیل اینکه جامعه آمادگی آن را نداشت به پشت پرده رفت و در زمان ظهور امام زمان (عج) این حقیقت که سر الهی است، بر جامعه نمایان می‌گردد.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تعبیر سوم این است که در زمان حضرت رسول (ص) مردم از ایشان می‌پرسیدند که چرا خداوند ماجرای غیبت و ظهور امام زمان (عج) را در قرآن به طور صریح بیان نفرموده است که رسول‌الله (ص) فرمودند که این آیه غیبی خداوند است و در زمان ظهور نمایان می‌گردد.
میرباقری تاکید کرد: امروز ما منتظر هستیم که منجی عالم بشریت ظهور فرموده و همه ما را در سایه حکومت عدل الهی قرار دهد.
وی افزود: در دوران ظهور امام زمان (عج) حقیقت دین بر انسان‌ها نمایان می‌گردد و عقل به کمال می‌رسد و برای رسیدن به این نقطه باید مقدماتی فراهم گردد.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما  نباید با نیات و اهداف مادی و دنیایی منتظر ظهور امام (عج) باشیم، چرا که خواسته‌های دنیایی انسان را از امام و راه ولایت دور می‌کند.
میرباقری اظهار داشت: انتظار برای ظهور یک اصل پذیرفته شده برای شیعه واقعی است و کسی که اعتقاد قلبی و محکم به ظهور منجی ندارد، منتظر نیست.
وی در پایان تاکید کرد: برای اینکه منتظر واقعی باشیم و سربازی شایسته برای امام زمان (عج) لقب بگیریم، باید تحولات معنوی و روحی در خود ایجاد کنیم و این نخستین مقدمه برای ظهور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار