وزیر دفاع ژاپن گفت پنتاگون بابت تجاوز و قتل زن 20 ساله ژاپنی بدست یک نظامی آمریکایی مستقر در اوکیناوا، عذرخواهی کرده است.
کد خبر: ۲۳۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 23 May 2016
 به نقل از روزنامه آساهی، ژنرال ناکاتانی وزیر دفاع ژاپن گفت که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وی بابت کشته شدن زن 20 ساله ژاپنی در اوکیناوا توسط یکی از نظامیان آمریکایی مستفر در این منطقه عذرخواهی کرده است. 

کشته شدن این زن جوان ژاپنی توسط نظامی آمریکایی بار دیگر موجب خشم و اعتراض ساکنان این جزیره به حضور ارتش آمریکا در خاک ژاپن شده است.

براساس این گزارش، ناکاتانی به کارتر گفته است که قتل وحشیانه یک زن از سوی نظامیان آمریکایی بسیار زشت و تاسف آور است. 

 پلیس اوکیناوا روز پنج شنبه کنک فرانکلی شینزاتو، دریادار سابق ارتش آمریکا و یکی از کارکنان پایگاه هوایی کادنا در این جزیره را به اتهام آنچه که «دور انداختن»‌ جسد یک زن ژاپنی به نام رینا شیمابوکورو اعلام شده دستگیر کرد.

 براساس گزارش‌ها این نظامی آمریکایی اعتراف کرده که این دختر 20 ساله ژاپنی را هدف تجاوز قرار داده و او را به قتل رسانده است. روز جمعه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بعد از دستگیری این نظامی آمریکایی نسبت به این قتل ابراز انزجار کرده و فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن نیز برای اعتراض اقدام به احضار کارولین کندی، سفیر آمریکا در این کشور کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار