رئیس دادگستری استان البرز:
رئیس‌کل دادگستری البرز با ابراز تاسف نسبت به اجرایی نشدن «آیین نامه مراکز مراقبت بعد از خروج از زندان» در استان البرز با وجود ابلاغ آن در سال ۱۳۸۹، گفت: اهتمامی برای اجرای آن در استان دیده نمی‌شود و هر دستگاهی به بهانه‌ای از اجرای آن طفره می‌رود.
کد خبر: ۲۳۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 23 May 2016
فاضلیان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در دادگستری‌کل با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: شأن این شورا، رسیدگی به معضلاتی است که امنیت استان را تهدید می‌کند، بنابراین باید مسائل کلان که استان با آن روبه‌روست پس از اولویت‌بندی در دستور کار شورا قرار گیرد.
وی در ادامه این نشست که با دستور جلسه ارائه و تبیین برنامه‌های مصوب سال 95 معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار شده بود با انتقاد از برخی دستگاه‌ها که در این نشست شرکت نکرده‌اند، اظهار داشت: این دستگاه‌ها درباره شأن و جایگاه این شورا توجیه نیستند.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز با ابراز تاسف نسبت به اجرایی نشدن «آیین نامه مراکز مراقبت بعد از خروج از زندان» در استان البرز با وجود ابلاغ آن در سال 1389، تصریح کرد: در این آئین‌نامه وظایف همه دستگاه‌ها تعریف شده است ولی اهتمامی برای اجرای آن در استان دیده نمی‌شود و هر دستگاهی به بهانه‌ای از اجرای آن طفره می‌رود.
وی گفت: تکلیف ساماندهی این اتباع مشخص است؛ متاسفانه در مورد ورود بیشتر این افراد کنترلی در مرزها وجود ندارد و آن‌ها به راحتی تردد می‌کنند که خواستار پاسخگویی مسئولان متولی کنترل مرزها در مورد حضور غیرقانونی این افراد در کشور هستیم.
عالی‌ترین مقام قضایی استان با تاکید بر ضرورت تسریع در حل معضل اتباع بیگانه، تصریح کرد: باید این اتباع سریعاً جمع‌آوری شوند، در اجرای آن هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست و فردی که ورود غیرقانونی به داخل مرزهای کشور داشته باید سریعا تعیین تکلیف شود؛ دستگاه قضایی آمادگی دارد برای حل این موضوع همکاری لازم را با شهرداری، نیروی انتظامی و فرمانداری داشته باشد.
وی افزود: دستورات قضایی لازم صادر می‌شود؛ اگر همه دستگاه‌های متولی پای کار بیایند مشکلی در حل معضل متدکیان وجود ندارد و ساماندهی اتباع بیگانه در استان سریعاً اجرایی می‌شود.
فاضلیان بر ساماندهی متکدیان نیز تاکید کرده و اظهار داشت: قانون، شهرداری را مکلف کرده که مکان دائمی و تجهیزات لازم برای نگهداری از متکدیان نیازمند را ایجاد کند اما متاسفانه چنین مکانی در کرج ایجاد نشده است.
وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از مشکل استان در زمینه افزایش آمار خشونت است، گفت: این اتفاق بیشتر زمینه‌های فرهنگی دارد و به حوزه انتظامی و قضایی مربوط نیست چون آن‌ها به وظایف خود در برخود عمل می‌کنند؛ باید به نسل جوان در مدارس و حتی دانشگاه‌ها خودکنترلی و تحمل دیگران آموزش داده شود.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اجرای آئین‌نامه مراقبت پس از خروج از زندان و برگزاری دوره‌های آموزش کنترل خشم در استان، عملیاتی شدن این قبیل اقدامات را زمینه‌ساز کاهش جرایم و افزایش سطح امنیتی استان دانست و متذکر شد: اردوگاه‌های ماده 16 برای نگهداری معتادان با توجه به اینکه اکثر سرقت‌ها توسط آن‌ها انجام می‌شود باید سریعاً در استان ساماندهی شود تا شاهد کاهش قابل توجه سرقت‌های تعزیری در سطح استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار