چندیست که در شبکه های اجنماعی فیلمی منتشر شده که در آن تعدادی سگ با تزریق سم و اسید کشته می شوند.این فیلم از سوی مردم و گروه های مدافع محیط زیست واکنش های تندی را به دنبال داشته است.البته معاون اجرایی شهرداری شیراز ارتباط این موضوع را به این مجموعه کاملا رد کرده و تکذیب می‌کند،و هیچ نهادی موضوع را به خودش مرتبط نمی داند.
کد خبر: ۲۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 15 April 2015
تابناک فارس:

چندیست که در شبکه های اجنماعی فیلمی منتشر شده که در آن تعدادی سگ با تزریق سم و اسید کشته می شوند.این فیلم از سوی مردم و گروه های مدافع محیط زیست واکنش های تندی را به دنبال داشته است.البته معاون اجرایی شهرداری شیراز ارتباط این موضوع را به این مجموعه کاملا رد کرده و تکذیب می‌کند.

گرچه مدتهاست که کمتر در کوچه و خیابان شاهد عبور سگ های بی صاحب و ولگرد هستیم.اما متاسفانه عده ای به این بهانه دست به کار غیر انسانی و غیر اخلاقی می زنند و به بدترین شکل سگ های بی دفاع را می کشند.

در فیلمی که روی نت پخش شده است به وضوح مشخص نیست که این اتفاق دقیقا در کجا رخ می دهد،اما منتشر کنندگان مدعی اند که فیلم مربوط به شهرک صنعتی شیراز است.

تقریبا تمام دستگاههایی که این موضوع به آنها ارتباط پیدا می کند،این موضوع را تکذیب می کنند و شرکت شهرک های صنعتی هم نه موضعی گرفته و نه تلفنی پاسخ می دهد.

معاون اجرایی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را دیده است،‌ تصریح کرد: این فیلم به‌هیچ عنوان مشخص نمی‌کند که چنین اقدامی در کجا و توسط چه افرادی انجام شده است.

رمضان امینی با ابراز تاسف از این واقعه، این رفتار را غیرانسانی و بی‌رحمانه خواند و تاکید کرد: شهرداری شیراز ارتباط این موضوع را به این مجموعه کاملا رد کرده و تکذیب می‌کند. با وجود بی‌ارتباط بودن با شهرداری، به‌حتم موضوع به شکل قانونمند، پیگری می‌شود.

حقیقت، مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز ضمن رد ارتباط این موضوع با آن مجموعه تاکید کرده است که معدوم کردن سگ‌ها تنها در قالب دستورالعمل‌های وزارت کشور، انجام می‌شود و تاکید می‌شود که فیلم منتشر شده نمی‌تواند ملاک خوبی برای مشخص کردن دقیق زمان، مکان و دستگاه مسئول در خصوص این اقدام باشد.

خوب این حرکت بسیار جالب است که هیچ نهادی این موضوع را به خود مرتبط نمی داند.اما آیا نباید افرادی که این عمل غیر انسانی را انجام داده اند را به سزای کارشان رساند تا درس عبرتی برای بقیه شود؟

همچنین تعدادی از فعالان نهادهای مردمی حفاظت از حقوق حیوانات در استان فارس با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع، خواستار برخورد قانونی با مرتکبان این اقدام غیرانسانی شده‌اند.

برخی فعالان حمایت از حیوانات و دوستداران محیط زیست با اشاره به وجود چند محل پرورش سگ در نزدیکی شهرک صنعتی بزرگ شیراز در محدوده شهر زرقان،‌ این اقدام را نیز منصوب به همان افراد می‌دانند. هیچ یک از محل‌های پرورش سگ در محدوده گفته شده، دارای مجوز نیستند.

قصه سگ کشی و واکنش مسئولان

قصه سگ کشی و واکنش مسئولان


قصه سگ کشی و واکنش مسئولان



قصه سگ کشی و واکنش مسئولان

قصه سگ کشی و واکنش مسئولان

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
با سلام و تشکر از پوشش این خبر
واقعا آدم نمی دونه چی بگه ما هر روز شاهد حرکاتی هستیم که انسانیت را زیر سوال می برد اما این کار دیگه!! هیچ جانوری که کمی وجدان داشته باشد این کار را نمی کند باید تک تک این جنایتکاران را اعدام کرد به نظر من و خیلی از دوستداران حیوانات مظلوم و بی زبان و دوست داشتنی.
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
سگ نشانه وفاست وهمه این را می دانند واما سگ کشی مثل نسل کشیه چه فرقی داره اونها هم مخلوق خداوند هستند واصولا همه موجودات مثل ما آمدمها حق زندگی کردن دارن اونوقت ما بارفتار زشتمان توقع داریم خدایی که مهربان هست به ما رحم کند خاطرتان جمع باشد که آه آنها شما را خواهد گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
بدبختای پول ندیده یه سری اشخاص هستن شغتشون خرید وفروش و نگهداری از همین سگ ها که بخاطر 15هزار تومن کشتین میبردین میفروختین چند برابرشو بهتون پول میدادن بهتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار